דוח פינטק | פודקאסט

הביטקוין הוא כבר היסטוריה: לאן צועד עתיד הבלוקצ'יין?

הביטקוין קיים כבר יותר מ-10 שנים, וכך גם התשתית המאפשרת אותו • הבלוקצ'יין נהפך מזמן למושג שגור, אבל אינו משמש להעברות מטבע או לטרנזאקציות פיננסיות מובהקות • האם בקרוב נרכוש בסופר מוצרים באמצעות מטבעות דיגיטליים? • האזינו לפודקאסט "דוח פינטק"

רכיב מבוסס בלוקצ'יין שמודד את צריכת החשמל / צילום: רויטרס, Edgar Su
רכיב מבוסס בלוקצ'יין שמודד את צריכת החשמל / צילום: רויטרס, Edgar Su

אחד מהבסיסים למסחר הוגן הוא תחושה של אמון. ביחד עם האמון מגיעה גם השקיפות, אלא שלא פשוט להגיע לשני אלה. כדי לייצר תחושות אמון ומערכת שקופה נדרשים מתווכים לא מעטים שתומכים בעסקאות: עורכי דין, רואי חשבון, נאמנים ועוד. את כל אלה מצליח להחליף בימינו הבלוקצ'יין.

הבלוקצ'יין, שהתפרסם כתשתית שעליה פועל מטבע הביטקוין, עבר מזמן את שלב הינקות שלו, והוא פועל באופנים רבים ומגוונים. הדוגמאות מרתקות - החל מרשתות משותפות של חברות מזון שיצרו בלוקצ'יין שעוקב אחרי כל פריט בתעשיית המזון מיום גידולו ועד הגיעו למדפים בסופרמרקט, ועד מערכת שמאפשרת מעקב משלוחים בינלאומית לכל פריט הנשלח באמצעות רשת ההובלה הימית.

אורחים: גבי זודיאק, דירקטור עולמי למחקר בלוקצ'יין ופלטפורמות IOT בחברת IBM; ואורי חייק, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל קשרי סטארט-אפים ומפתחים, גם הוא מחברת IBM ישראל.

■■

ד"ר אושי שהם קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.

המוזיקה בפרק מאת Kevin Macleod

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.