כחול לבן: ראש חברת החקירות CGI מעביר פרטים שקריים כדי להשיג כסף

התגובה מגיעה אחרי פרסום דרמטי בחדשות 12 הלילה, לפיו חקירת ההדלפות במפלגת כחול לבן הובילה למסקנה שמספר ניידים של בכירי המפלגה נפרצו על ידי גורמים רוסיים, כולל הטלפון של בני גנץ

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

 

בעקבות חשיפת חברת החדשות בקשת 12 על כך שגורמים רוסיים שאבו את כל המידע מהטלפונים של בני גנץ וראשי הקמפיין של המפלגה, ל"גלובס נמסר הערב (ד') ממפלגת כחול לבן, ובמיוחד מפלגת חוסן לישראל אשר שכרה את שירותי חברת החקירות CGI, כי הפרסומים בנוגע לתוכן החקירות שביצע משרד החקירות, בראשות צביקה נווה, דולפים לעיתונות כיוון שזו דרכו של נווה לגבות תשלום. "למרות שהדוח הצביע על חשד לניסיון לדלות מידע, הדבר התברר כשקר וכזב. פנינו לגורמים מקצועיים שמתמחים בתחום הסייבר שאינם החברה שערכה את הדוח ולא נמצא אף מכשיר נגוע, וכן שופרו אמצעי האבטחה בסביבת אנשי הקמפיין", נמסר מהמפלגות.

 

אולם, ברקע ההדלפות של ביצוע העבודה על ידי צביקה נווה וחברת CGI, עומד ככל הנראה דם רע בין נווה לבני גנץ. בכחול לבן אומרים הערב באופן מפורש שנווה מדליף לכלי התקשורת כיוון שזו דרכו לקבל סכומי כסף מחוסן לישראל. 

 

"גלובס" פנה לצביקה נווה כדי לקבל תגובותו, אך הוא ציין כי אינו מגיב לפרסומים בתקשורת. בחברת CGI אומרים שכל ההתחייבות הכספית של חוסן לישראל שולמה בהתאם להסכם. 

 

הדברים מגיעים אחרי פרסום דרמטי בחדשות 12 הלילה לפיו חקירת ההדלפות במפלגת כחול לבן הובילה למסקנה שמספר ניידים של בכירי המפלגה נפרצו על ידי גורמים רוסיים. בדיווח הוגדרה הפריצה כ"עוצמתית וחריגה" והיא בוצעה על מחשבים וטלפונים של צמרת המפלגה כולל מועמדה לראשות הממשלה בני גנץ.

 

לפי הפרסום של חדשות 12, דוח חברת CGI כלל מידע על כך שהאקרים מרוסיה פרצו לטלפונים של ארבעה: יושב ראש המפלגה והמועמד לראשות הממשלה בני גנץ, מנהל הקמפיין עידו הר טוב, יועץ הקמפיין רונן משה וראש המטה הוד בצר. 

 

אך כאמור, הדבר הזה מוכחש מכל וכל על ידי מספר רב של בכירים בכחול לבן. "קשקוש", נאמר ל"גלובס" על הדוח של CGI. מן התגובה הרשמית שלהם עולה שהדוח של CGI הוא "שקר וכזב".