ועדת הסחר הפדרלית חוקרת: האם ג'ול משווקת לקטינים?

כך לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" • חברת הסיגריות האלקטרוניות מכחישה כי ניסתה לשווק לקטינים

נשים מעשנות סיגריות אלקטרוניות של ג'ול בארה"ב / צילום: Melissa Fares, רויטרס
נשים מעשנות סיגריות אלקטרוניות של ג'ול בארה"ב / צילום: Melissa Fares, רויטרס

ועדת הסחר הפדרלית (FTC) חוקרת האם חברת הסיגריות האלקטרוניות ג'ול השתמשה במשפיעני רשת ובשוויוק כדי לפנות לקטינים. כך אמרו מקורות מקורבים לנושא ל"וול סטריט ג'ורנל". לפי המקורות, ה-FTC בוחנת אם יש עילה לפיצויים כספיים. 

"אנחנו משתפים פעולה באופן מלא ושקופים לחלוטין עם כל רשות ממשלתית או רגולטור שמתעניין בנו", מסר דובר ג'ול ל"וול סטריט ג'ורנל". החברה טוענת כי היא מעולם לא ניסתה לשווק את הסיגריה האלקטרונית לקטינים וטוענת כי מוצריה מיועדים למבוגרים בלבד. "תוכנית משפיעני הרשת שלנו, שמעולם לא הפכה לפורמלית, הייתה פיילוט קטן וקצר חיים שנגמר בשנה שעברה", אמר הדובר. לטענתו, החברה שילמה פחות מ-10 אלף דולר לפחות מ-10 מבוגרים בני מעל ל-30, שהיו מעשנים או מעשנים לשעבר. 

לפי המקורות, החקירה, שנחשפה כעת לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל", החלה לפני שהוועדה התחילה בבחינת עסקה שבמהלכה ענקית הטבק אלטריה השקיעה 12.8 מליארד דולר בתמורה ל-35% ממניות ג'ול בדצמבר האחרון. ה-FTC תכריע אם אלטריה תוכל למנות נציגים מטעמה בדירקטוריון של ג'ול והאם תוכל לקבל זכות הצבעה. 

גם מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) חוקר את שיטות השיווק של ג'ול. באוקטובר האחרון ערך ה-FDA ביקורת פתע במטה חברת הסיגריות האלקטרוניות בסן פרנסיסקו ותפס "אלפי עמודים של מסמכים". בדיקת הפתע נשענה על בקשת ה-FDA לחומרים של ג'ול שקשורים להפיכת המוצרים שלהם למושכים לילדים.