מאפיית אנג'ל: פעילות העוגות ממשיכה להעיב על התוצאות

על רקע המשך הפסדי פעילות העוגות, באנג'ל מציינים כי ההנהלה שוקלת "מספר דרכי פעולה חלופיות בתחום העוגות"

ירון אנג'ל, מנכ"ל מאפיית אנג'ל / צילום: תמר מצפי
ירון אנג'ל, מנכ"ל מאפיית אנג'ל / צילום: תמר מצפי

למרות שיפור בהכנסות וברווח הגולמי, יצרנית הלחם הירושלמית אנג'ל  ממשיכה להפסיד, ולמרות שהפסדיה הצטמצמו ביחס למחצית הראשונה של 2018, רואי החשבון שלה מפנים את תשומת-לב המשקיעים למצבה הכספי, כשבמרכז ניצבים הפסדיה התפעוליים המצטברים וההון החוזר השלילי.

בהנהלת אנג'ל מעריכים, בהתבסס על תחזית תזרימי מזומנים עדכנית, כי "החברה תוכל לפרוע את התחייבויותיה במועדן ולהמשיך בפעילותה העסקית".

בסיכום המחצית הראשונה של השנה נהנתה אנג'ל משיפור של 3% בהכנסותיה, שהגיעו ל-235 מיליון שקל, ומצמיחה של כ-8% ברווח הגולמי, שהגיע ל-84 מיליון שקל, תוך שיפור שיעורו מהמכירות.

ואולם שיפורים אלה לא סייעו לחברה לעבור לשורה תפעולית חיובית, ואחרי עלייה בהוצאות המימון שלה הפסדיה במחצית השנה הסתכמו בכ-5 מיליון שקל - צמצום של כמחצית מהפסדיה במחצית המקבילה אשתקד שהגיעו לכ-10 מיליון שקל.

אנג'ל (שלמה א. אנג'ל), הנמצאת בשליטת יצרנית הקמח הפרטית שטיבל ומנכ"ל החברה ירון אנג'ל, מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים - המרכזי שבהם הוא תחום הלחם, שבמסגרתו היא מייצרת, מוכרת ומשווקת מגוון מוצרי לחם, נוסף על פעילות של ייצור ושיווק עוגות ופעילות של ייצור ושיווק פיתות בארה"ב.

בעוד שבמגזר הלחם נהנתה אנג'ל ממעבר לרווח תפעולי שהתקרב ל-4 מיליון שקל, אחרי שורה תפעולית שלילית במגזר זה במחצית המקבילה, פעילות העוגות שלה המשיכה להעיב על התוצאות, עם הפסד תפעולי של כ-6.5 מיליון שקל - דומה להפסדיה מפעילות זו במחצית הראשונה של 2018. הפסדיה התפעוליים מפעילותה בארה"ב הצטמצמו בצורה ניכרת.

כאמור, רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת-לב המשקיעים להפסדים התפעוליים המצטברים שלה ולגירעון בהון החוזר, שלפי הערכת הנהלת החברה, "נובעים בעיקר משחיקת מחירי המוצרים המפוקחים כתוצאה מהעובדה שהמנגנון לשינוי מחירים שהיה נהוג בעבר הופסק באופן חד-צדדי על-ידי המדינה בשנת 2013", זאת נוסף על עלייה בשכר המינימום.

כפי שאנג'ל כבר דיווחה בעבר, החברה מיישמת "תוכנית מקיפה לשם התמודדות עם מצבה הכספי, שעיקרה שינוי בתנאי הסחר מול הקמעונאים, עדכון מחירים למוצרים שונים וביצוע מהלכי התייעלות נוספים לשיפור התוצאות של החברה והחברות-הבנות". בין מהלכים אלה ועל רקע המשך הפסדי פעילות העוגות, באנג'ל מציינים כי ההנהלה שוקלת "מספר דרכי פעולה חלופיות בתחום העוגות".