"אני לא רוצה להיות רופא, התחום לא בער בי והקיימות כן"

דניאל רענני (29) מנהל פעילות שיווקית בצ'קראטק • טווח שכר: 15-10 אלף שקל

דניאל רענני / צילום: דודו בכר
דניאל רענני / צילום: דודו בכר

מה כולל התפקיד שלך בחברה, ומה החברה עושה?
"צ'קראטק עוסקת בתחום של אגירת אנרגיה בעולם האנרגיות המתחדשות. צ'קראטק פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאגירת אנרגיה, המאפשרת להקים תחנות טעינה מהירות לרכבים חשמליים בכל מקום, גם במקומות בהם רשת החשמל חלשה, בצורה שהיא גם כלכלית וגם סביבתית. אני מנהל את התקשורת השיווקית והובלתי את המיתוג מחדש מול הלקוחות שלנו, שהם חברות אנרגיה וחברות רכב שנכנסות לתחום".

כמה זמן אתה בחברה, ומה עשית קודם?
"אני שנה בחברה. לפני כן עבדתי כמנהל פרויקטים בחברת הייעוץ אציכ של הרשויות המקומיות, ובנוסף במרכז הבינתחומי. יחד עם הדיקן, פרופ' יואב יאיר, שקרא לי להצטרף אליו, הקמתי מדד לערים חכמות ומקיימות בבינתחומי. זה מדד שהגדיר מחדש את התחום. אני עוסק בזה במקביל לעבודה שלי בצ'קראטק. למנהלים שלי אין בעיה עם זה, כיוון שאלה תחומים קשורים".

איך הגעת לתחום הקיימות?
"אני בן לשני רופאים. שירתי שש שנים בצבא. כשהשתחררתי אחרי שלוש שנים כעובד במשרד ראש הממשלה, בגיל 24, לא הייתי סגור על מה שאני רוצה לעשות. בעידוד הוריי ובראותי את הסיפוק שלהם מהעבודה, החלטתי לפנות לרפואה. כיוון שהפסיכומטרי שלי לא הספיק, התחלתי בלימודי ביולוגיה מתוך כוונה להמשיך לרפואה. כבר במהלך השנה הראשונה הבנתי שבעצם אני לא רוצה להיות רופא. רואים שם אנשים שזה החלום שלהם, ושמתי לב שזה לא בוער בי כמו שזה בער בהם. עם זאת, עדיין רציתי מקצוע עם ערך מוסף. שמעתי מחברים בבינתחומי על התואר בקיימות, אז פניתי למסלול של כלכלה וקיימות וגיליתי את מה שכן בער בי. זה הייעוד שלי. זה מה שמזיז את הכדור שלנו - זה לא תחום של העתיד, זה תחום של ההווה".

איך הגעת להייטק?
"לבוגרי התחום קשה למצוא עבודה. אבא שלי, שמנהל את מרכז הלב בתל השומר, פגש מישהו מג'ונסון אנד ג'ונסון שסיפר לו על ניר זוהר - שבדיוק היה ממקימי צ'קראטק. נפגשנו, ואחרי שיחה ארוכה שבה הוא סיפר על החברה, הוא שאל אותי מי אני ומה אני מחפש. אמרתי לו שאני חושב על תפקיד של פיתוח עסקי, והוא אמר שזה מה שהוא עושה. הוא שאל מה הניסיון שלי, והסברתי שאין לי ניסיון. נפרדנו והתחלתי לעבוד על פרויקטים משלי. שנה אחר כך הוא פתאום התקשר אליי - אמר שהם מחפשים איש שיווק והזמין אותי להכיר את השותפים שלו. הגעתי מתוך עניין והסברתי להם שאני לא איש שיווק, אבל הם טענו שאני דווקא איש שיווק מצוין ושהם מאמינים בי. ראיתי שיש שם חיבור הדדי, וחודש אחר כך התחלתי לעבוד".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?
"אוביל פעילות משמעותית יותר בחברה, ועבור העולם אני מקווה שבעוד חמש שנים קצב החדירה של הרכבים החשמליים יגדל, ונחיה בעולם ירוק יותר".