ברנמילר: מצבה לא מאפשר להשלים את הקמת הפרויקט המרכזי שלה, ששוויו נשחק

מצבה הפיננסי של חברת האנרגיה מאתגר את המשך פעילותה, ודוחותיה האחרונים מעידים על המשך ההרעה • עפ"י רואי החשבון שלה, ברנמילר "תלויה בהשגת אמצעי מימון נוספים מגורמים חיצוניים שאין ודאות להשגתם" • בצד החיובי, ברנמילר חתמה על הסכם מול חברה ברזילאית למכירת מערכת ייצור קיטור תמורת 380 אלף דולר

מצבה הפיננסי של חברת האנרגיה ברנמילר מאתגר את המשך פעילותה כבר תקופה לא קצרה, ודוחותיה הכספיים האחרונים מעידים על המשך ההרעה, עם קשיים במימון להשלמת הקמת הפרויקט המרכזי שלה - תחנת הכוח "רותם 1" שבדרום הארץ.

ברנמילר, הנושאת את שמו של בעל השליטה והמייסד אבי ברנמילר, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל, עוסקת בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל, וכן במכירת ציוד ופתרונות אגירה על בסיס פיתוח וטכנולוגיה בבעלותה.

נוסף על הפסדיה של ברנמילר ותזרים המזומנים השלישי שהיא מציגה, רואי החשבון של ברנמילר מפנים את תשומת לב המשקיעים בדוחות גם להערכת ההנהלה שלפיה "יתרת המזומנים המצויה ברשות החברה אינה מספיקה להשלמת פרויקט רותם 1 או למימון הפעילות השוטפת של החברה למשך תקופה של לפחות 12 חודשים מיום דוח הסקירה".

עוד מוסיפים רואי החשבון, כי ברנמילר "תלויה בהשגת אמצעי מימון נוספים מגורמים חיצוניים אשר אין ודאות בדבר השגתם", וזאת אחרי שבחודשים האחרונים ברנמילר דיווחה יותר מפעם אחת על מגעים להכנסת משקיע לחברה, אולם אלה לא צלחו. לאור מצבה, הערת "עסק חי" ממשיכה ללוות את הדוחות.

בעוד שהחברה אינה מייצרת הכנסות בשלב הנוכחי, הפסדיה ממשיכים להיערם, והם הגיעו במחצית השנה הראשונה של 2019 ל-20 מיליון שקל - עלייה של כ-175% ביחס להפסד של כ-7.5 מיליון שקל שהציגה במחצית הראשונה של השנה שעברה - שאותה סיכמה בהפסד שנתי של כ-26 מיליון שקל.

עוד מצרותיה של ברנמילר, בשל "העיכוב בלוחות הזמנים הצפויים של פרויקט רותם 1 וגידול באומדן העלויות של הפרויקט", החברה סבלה מירידת שווי של כ-10 מיליון שקל בפרויקט זה, וערכו הנוכחי מוערך בכ-30 מיליון שקל. שווי הפרויקט בסיום הקמתו מוערך בכ-56 מיליון שקל.

ברנמילר השלימה את הנפקתה הראשונית בבורסה באוגוסט 2017, וכשנתיים לאחר מכן היא נחשבת לאחת ההנפקות הגרועות של "מחזור 2017-2018", עם צלילה של כ-80% בשווייה מאז ועד כה.

בצד החיובי, במקביל לדוחות עדכנה ברנמילר כי חתמה על הסכם מכר מחייב מול חברה ברזילאית (FORTLEV ENERGIA SOLAR), העוסקת בהפצת ציוד וחומרים לסקטור המים והאנרגיה בברזיל, למכירת מערכת ייצור קיטור המבוססת על טכנולוגיה שברנמילר פיתחה, תמורת 380 אלף דולר.