בורסת הקריפטו הישראלית DX נסגרת ומוצעת למכירה

חברת DX.Exchange, שהשיקה זירת מסחר במטבעות דיגיטליים בינואר 2019, הודיעה אתמול על הפסקת פעילותה באופן זמני על רקע קשיים פיננסיים • החברה, שנמצאת בבעלות לימור פטרקצישווילי ופועלת מאסטוניה, ציינה כי אם הבורסה לא תירכש, היא לא תחזור לפעול

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

פחות משנה לאחר שהתחילה לפעול, בורסת המטבעות הדיגיטליים הישראלית DX.Exchange מפסיקה את פעילותה, לאחר שנקלעה לקשיים פיננסיים. החברה, הפועלת מטאלין, עיר הבירה של אסטוניה, פרסמה אתמול (א') בבלוג שלה הודעה ללקוחותיה, ובה מסרה כי על פי החלטת הדירקטוריון שלה, היא סוגרת באופן זמני את הבורסה.

"החל מהיום אנו לא מאפשרים עוד הפקדות בבורסה והמסחר בה יושעה. כל פקודות המסחר יבוטלו בשעה 12:00 היום. כל המסחר במימון משני (SLT) ייסגר במחיר האחרון שנסחר בשעה 12:00", מסרה DX אתמול בהודעתה. על פי ההודעה, החברה מעוניינת למצוא לבורסה רוכש בעסקת "רכישה או מיזוג", ובמסגרת זו היא מציעה למכירה את המותג, את מאגר הלקוחות ואת הטכנולוגיה שלה. ההודעה מבהירה כי אם עסקת רכישה לא תצא לפועל, בסופו של דבר, הסגירה הזמנית של הבורסה תהפוך לסגירה סופית.

הסיבה העיקרית להחלטה על סגירת הבורסה, לדברי החברה, היא הקשיים הפיננסיים בהפעלתה. "החברה אינה יכולה לעמוד לבדה מבחינה כלכלית בעלויות של אספקת אבטחה, תמיכה וטכנולוגיה ברמה הנדרשת", ציינה DX בהודעתה. ל"גלובס" נודע ממקורות בשוק הקריפטו כי על רקע הקשיים הפיננסיים, פיטרה DX.Exchange כמה עשרות מעובדיה. עם זאת, מהחברה לא נמסרה תגובה לפניית "גלובס" בעניין זה.

בורסת DX הוקמה באמצע 2018 והשיקה את פעילותה בינואר 2019. הבורסה הציעה מסחר במטבעות קריפטוגרפיים וכן אסימונים דיגיטליים הצמודים לניירות ערך, כמו למשל מניות אפל וטסלה וקרנות סל הנסחרות בוול סטריט. DX התיימרה להיות בורסת קריפטו היחידה בעולם שביססה את פעילותה על התשתית הטכנולוגית של בורסת נאסד"ק האמריקאית. לטענתה, תשתית זו סיפקה לה בטיחות רבה יותר בהשוואה לבורסות אחרות בזירת המטבעות הדיגיטליים.

בתחילת השנה הודיעה DX גם על שיתופי-פעולה עם כמה חברות מתחום מסחר הקריפטו, ובהן Algoz ו-NFX. לאחר ההסכם עם Algoz אמר דניאל סקוברונסקי, מייסד שותף ומנכ"ל DX.Exchange: "אנחנו מתכוונים להפוך לחברה מובילה בעולם המסחר במטבעות קריפטוגרפיים, ולכן אנו חייבים להבטיח שלקוחותינו יקבלו את פתרונות הנזילות הטובים ביותר".

דניאל סקוברונסקי, מייסד שותף ומנכ"ל DX.Exchange / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 דניאל סקוברונסקי, מייסד שותף ומנכ"ל DX.Exchange / צילום: צילום מסך מיוטיוב

בדיווח שפורסם בתחילת השנה באתר החדשות האירופי CCN, צוין כי חברת DX.Exchange נמצאת בבעלותה של לימור פטרקצישווילי הישראלית. לפי אותו דיווח, פטרקצישווילי ובעלה, פיני פטר, היו בעבר בעלים של חברת SpotOption, שסיפקה שירותי תוכנה לזירות מסחר באופציות בינאריות. בתחילת 2018 נחקרה SpotOption על ידי ה-FBI, וחוקרי הבולשת אף הגיעו למשרדי החברה ברמת גן ואספו משם מסמכים, במסגרת החקירה נגד לי אלבז, שהואשמה בארה"ב בהונאה אמצעות זירת המסחר של חברת יוקום שאותה ניהלה. באוגוסט האחרון הורשעה אלבז בארה"ב באחריות להונאה בהיקף של 145 מיליון דולר.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.