הודלפה שיחה עם כחלון: "98% מההנחיות שלי לא מתקיימות"

לאחר שאתמול הודלפה שיחה של רה"מ נתניהו ואיוב קרא בערוץ 13, היום הערוץ מפרסם שיחת טלפון נוספת של שר בכיר • שר האוצר נשמע אומר בין השאר כי "בגלל זה אני מתפטר" • כחלון: הדברים נאמרו בהומור

שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר
שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר

עוד הדלפה של שיחת טלפון עם שר בכיר, הפעם שר האוצר משה כחלון שבשיחה נשמע אומר בין השאר כי "98% מההנחיות שלי לא מתקיימות" וגם "בגלל זה אני מתפטר". השיחה פורסמה על ידי אלמוג בוקר בערוץ 13, והמשוחח עם כחלון הוא שמעון אלחרט, בעל עסק בשדרות. השיחה מתנהלת על רקע עיכוב בהבטחות הממשלה לסייע לבעלי העסקים באזור.

בשבוע שעבר, הודיע ראש הממשלה נתניהו על מענק בסך שלושה מיליון שקלים לבעלי העסקים בתחום המסעדנות בשדרות וביישובי עוטף עזה. "החבילה תעניק פיצויים של עשרות אלפי שקלים לבעלי עסקים בתחום המזון", נכתב בהודעה של לשכת ראש הממשלה, אלא שמאז התהליך תקוע.

לטענת בעלי העסקים בעוטף, היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג תוקע את העברת הכספים - ואלה אף הפגינו מול ביתו. בשיחה עם כחלון נאמר בין השאר כי מסינג העביר את הנושא להכרעת היועץ המשפטי מנדלבליט ואלחרט פנה גם אליו בנושא. בעלי עסקים בעוטף אומרים כי אין זו הפעם הראשונה שהשר כחלון משתף אותם בתחושותיו ובהחלטתו שלא להמשיך בתפקידו. לטענתם הוא מיואש מחוסר היכולת שלו להניע מהלכים.

בתגובה לפרסום ההקלטה הכחיש השר כחלון שבכוונתו להתפטר. לדבריו, האמירות כי 98% מהנחיותיו לא מקוימות ושהוא מתכוון להתפטר נאמרו בהומור.

להלן תמלול השיחה:

אלחרט: "אני אסביר לך איפה אנחנו עומדים. לא פעם שוחחתי עם היועץ המשפטי שלכם, (אסי מסינג) ואני נתקל באיש מאוד יהיר.

כחלון משיב: "אני יודע, אתה מספר לי על זה?".

אלחרט: "בחייאת השר, איך אתה נותן הנחייה וקם איזה פקיד זוטר וממרה את פיך?".

כחלון: "עזוב, אתה רוצה לשמוע? 98% מההנחיות שלי לא מקוימות, בגלל זה אני מתפטר".

אלחרט: "היינו אצלו בבית, הפגנו. אנחנו מתכננים להמשיך. אני לא אוהב את זה, ראש הממשלה אישר, שר האוצר אישר, למה אני צריך לאכול אותה? בגלל בירוקרטיה?".

כחלון: "לאט-לאט. איפה זה נתקע? היה צריך להיות קול קורא".

אלחרט: "אין, הסירו את הקול הקורא. אני מבין שיש התנגדויות של היועמ"ש של האוצר, התנגדות של היועמ"ש של נגב גליל ומי שאמור לתת את הדעת זה אביחי מנדלבליט. שלחתי הודעה לאמיר אוחנה שר המשפטים וביקשתי ממנו - תטפל בזה. הוא אמר לי שזה עדיין לא הגיע ואין לו אפשרות להשפיע. אני יכול לייעץ, לעזור".

כחלון: "עזוב, עזוב, כרגע זה בהכרעת מנדלבליט? לא, זה ברמות יותר נמוכות".

אלחרט: "בחייאת השר, איך אתה נותן הנחייה וקם איזה פקיד זוטר וממרה את פיך?"

כחלון: "עזוב, אתה רוצה לשמוע? 98% מההנחיות שלי לא מקוימות".

אלחרט: "אז למה אתה שר?"

כחלון: "בגלל זה אני מתפטר".

אלחרט: "רפובליקת בננות, זה מה שאנחנו".

אלחרט יוצא בהקלטה גם נגד ההודעה של נתניהו על הסיוע: "למה ביבי מפרסם שהחליט להעניק - שיפרסם רק כשהעניק כבר" .