350 קילו של קנאביס נגנבו מחוות חברת בטר

החברה מעריכה את הנזק בכ-1.5 מיליון שקל • לאחרונה בוטל המיזוג של בטר לתוך חברת וויטסמוק הבורסאית, וצמרת הניהול של החברה פרשה • גורמים מעולם ההייטק והגיימינג מתעניינים בהשקעה בחברה, ביניהם גיגי לוי-וייס

שדה קנאביס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
שדה קנאביס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

באחד מלילות סוף השבוע נגנבו 350 קילו קנאביס - כמות חומר גלם המחייבת העמסה לתוך משאית - מחוות חברת בטר קנאביס באזור יבנה. לעומת שתי הפריצות הקודמות, לחוות תיקון עולם ולמתקן הריבוי של אילן ביו, הפעם ככל הנראה הפריצה לא בוצעה באמצעות איומים בנשק. המתקן של בטר מאובטח על-ידי חברה חיצונית.

בטר, אחת מחברותה קנאביס הגדולות והרווחיות בישראל ובעלת מוניטין טובים מבחינת איכות המוצרים, ניסתה היום (ג') להפחית מחומרת האירוע, כשטענה כי נזק של 1.5-2 מיליון שקל הוא לא דרמטי ביחס לפעילות החברה, משום שהיא ערוכה לאבדן חומר גלם גם מסיבות טבעיות (שריפה, לחות, מזיקים וכו').

האירוע לא צפוי לגרור סנקציה מיחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, בין היתר משום שגם כך השוק נמצא במצב עדין של מחסור בקנאביס, ואין למשרד הבריאות רצון לטלטל אותו עוד יותר.

בטר הייתה אמורה להתמזג לתוך השלד הבורסאי וויטסמוק אך ביטלה את המיזוג ברגע האחרון, לאחר שוויטסמוק לא עמדה בתנאי המזומן בקופה שהיה בהסכם. בטר לא פרסמה דוחות כספיים ל-2018, אך דווח כי ב-2017 היא רשמה הכנסות של 12.5-13 מיליון שקל ורווח של 0.5-1 מיליון שקל, כך שבכל זאת אובדן של מלאי שעלות ייצורו 1.5-2 מיליון שקל הוא מהותי ביחס לפעילותה.

החברה היא בבעלות גליה גולן, אמו של יוחאי גילד, אשר ידוע בשוק כיזם וכבעלים בפועל של החברה, אך אינו מתגורר היום בישראל. החברה נוהלה עד לאחרונה על-ידי המנכ"ל פינו צרויה והיו"ר דני נווה (לשעבר שר הבריאות, המשמש היום כיו"ר כלל ביטוח), אולם אלה פרשו לאחר שבטר לא מוזגה לתוך חברה בורסאית.

היום אחד הגורמים המובילים בחברה הוא מתי בורדו, איש עסקים מקבוצת R2M. ל"גלובס" נודע כי גורמים מעולם ההייטק-גיימינג מעוניינים בהשקעה בחברה, וביניהם איש ההייטק גיגי לוי-וייס.

מחברת בטר נמסר כי "בטר מאשרת כי בסוף השבוע נפרץ אתר הגידול של החברה, וכי הנושא נמצא בטיפול משטרתי. האתר מנוהל ברישיון משרד הבריאות בתקני אבטחה מחמירים. הנושא דווח מיידית למשרד הבריאות. החברה נמצאת בדיאלוג עם משרד הבריאות בכל הנוגע לתוכנית המלאים שלה, כחלק מהיערכותה להמשיך ולספק שירות רציף ואיכותי ללקוחותיה. החברה פורסת את הפקת התוצרת שלה על פני מספר מחזורי גידול בשנה, והדבר מאפשר לה לגדר סיכונים הקשורים באירועים בלתי צפויים שונים".

עוד ציינה בטר כי היא ערוכה להיכנס מיידית לבתי המרקחת בהתאם לרפורמה שמוביל משרד הבריאות. יש לציין כי כיום מספר מותגי הקנאביס הזמינים בפועל בבתי המרקחת ותואמים את הרפורמה החדשה הוא קטן (רק BOL ומוצרים שונים המבוססים על חומר גלם של שיח, ביניהם אקסיבן בשיתוף עם רפא, קנארית בשיתוף cann10 ופנאקיסה וניצן - מותג עצמאי של שיח), אך מספר חברות נערכות עם מוצרים שיהיו זמינים כאשר ייחתמו ההסכמים המסחריים מול הגורם הקמעונאי. בין אלה ניתן לציין את בטר ואת קנדוק (אינטרקיור).