אילנה דיין | בלעדי

אחרי 12 שנים: עורך "עובדה" איל גונן פורש מתפקידו

ל"גלובס" נודע כי גונן החליט לסיים את תפקידו, אך ימשיך להיות חלק מצוות תוכנית התחקירים ובמקביל יוביל פרויקטים עצמאיים • עורכת המשנה שני דרורי תמונה לעורכת "עובדה" במקומו

אילנה דיין / צילום: דור מלכה
אילנה דיין / צילום: דור מלכה

אחרי 12 שנים במערכת "עובדה", מהן 10 שנים אינטנסיביות בתפקיד עורך תוכנית התחקירים, איל גונן החליט לסיים את תפקידו - כך נודע ל"גלובס". גונן ימשיך להיות חלק משמעותי מצוות התוכנית ובמקביל יוביל פרויקטים עצמאיים.

שני דרורי, שכיהנה בשנתיים האחרונות כעורכת המשנה של "עובדה", תמונה לתפקיד העורכת לקראת חזרתה של התוכנית לעונה חדשה אחרי החגים. דרורי התחילה את דרכה העיתונאית בגלי צה"ל לפני 17 שנה ועם שחרורה הצטרפה ל"ידיעות אחרונות", שם מילאה תפקידי עריכה בכירים.

במהלך עשור כעורך התוכנית, איל גונן הוביל את "עובדה" לשורה ארוכה של הישגים, תוך שהוא מבסס ומקדם את מעמדה כתוכנית התחקירים והמגזין הנצפית והמשמעותית בישראל. גונן חתום על רשימה ארוכה של תחקירים וסיפורים בלעדיים, שהוביל יחד עם צוות התוכנית, בהם תחקיר הלוביסטים, התחקיר על הנעשה במכון לרפואה משפטית, התחקיר על הרופאים הבכירים שלוקחים כסף מתחת לשולחן, תחקיר יעקב פרי, התחקיר שחשף את מאחורי הקלעים של מינוי שופטים בישראל, התחקיר על המתרחש ב"אקווריום" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יומני השבי של רון ארד, תחקיר "האלמן הכפול" שחשף את הרוצח שמעון קופר ועוד.

לצד כל אלה הוביל גונן גם שורה של ראיונות בלעדיים שהדהדו בשיח הציבורי, בהם שני הראיונות עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וראיון עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

אילנה דיין מסרה: "אין לי מילים לתאר את מה שאיל הפך להיות עבורי ועבור התוכנית ב-12 השנים האחרונות. לא הכרתי עורך בשיעור קומתו, לא היה עוד מישהו שהוביל את התוכנית להישגים כמו אלה שאיל רשם במהלך השנים. הכישרון הענק שלו, החדות, אומץ-הלב והמחויבות האדירה לתוכנית, הפכו אותו עבורי לשותף לדרך ולחבר אמיתי. הצטערתי שהוא הרגיש צורך לפנות את כיסא העורך, אבל אני מאושרת שהוא יישאר איתנו, חלק מרכזי מצוות התוכנית. אני שמחה שאת מקומו בתפקיד העורך - מעכשיו העורכת - תתפוס שני דרורי הנהדרת, שהייתה עורכת המשנה שלנו בשנתיים האחרונות. אני, כמו כל החברים ב'עובדה', למדתי להכיר את שני בשנתיים האלה כאדם נפלא וכעורכת מוכשרת, עם עין חדה ומנוע ענק. אין לי ספק שהיא תוביל אותנו לאופקים חדשים".

איל גונן מסר: "לא בלי עצב, החלטתי שהגיע הזמן לסגור פרק; כמעט 10 שנים בתפקיד יוצא דופן, מוקף בחבורה יוצאת דופן, מוכשרת וערכית, של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה; אנשים שהם לפני ואחרי הכול - פשוט בני אדם. תודה מיוחדת אני חב לאילנה דיין ולגלעד טוקטלי, ההורים המייסדים של 'עובדה', על הזכות לעבוד איתם ולצדם. תודה לאבי ניר ולחברים בקשת על האמון והגיבוי. אין מבחינתי דבר משמח יותר מהידיעה ששני דרורי, שותפתי המוכשרת לעריכת התוכנית, היא זו שתיקח מעכשיו את המושכות ותוביל את 'עובדה' קדימה".