הופקדה תוכנית התחדשות עירונית של י.ח.דמרי באור יהודה

הוותמ"ל החליטה היום להפקיד תוכנית פינוי-בינוי נרחבת בשכונת קרית גיורא בעיר • לפי התוכנית, 184 דירות ייהרסו, ובמקומן ייבנו 808 דירות חדשות במבנים בגובה של עד 18 קומות

יגאל דמרי / צילום:איל יצהר
יגאל דמרי / צילום:איל יצהר

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה היום (ד') להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית שכונת קרית גיורא באור יהודה. התוכנית משתרעת על שטח של 29 דונם, וממוקמת מדרום לצומת סביון. במתחם מצויים כיום תשעה מבנים, במצב פיזי ותחזוקתי ירוד ובהם 184 יחידות דיור. התוכנית החדשה, שבמסגרתה פינוי-בינוי, כוללת 808 יחידות דיור שייבנו בשמונה מבנים שגובהם עד 18 קומות, כולל שטחי מסחר משולבים בחזיתות מבני המגורים, מבני ציבור חדשים ושצ"פ. אדריכל התכנית הוא גיא מילוסלבסקי וחברת הבנייה י.ח.דמרי היא יוזמת התוכנית.

סגן מתכננת הוותמ"ל, אילן שם טוב, מסביר שבעיניו, מדובר בתוכנית חשובה: "התוכנית נמצאת בכניסה הצפון מזרחית של אור יהודה, על כביש 461, סמוך לתחנת רכבת קלה. לפני כמה חודשים אישרנו תוכנית נוספת, שממוקמת מהצד השני של רחוב העצמאות, במתחם הכלנית. זה מייצר לנו כניסה משמעותית עם הרבה בנייה חדשה באור יהודה".

ולמה היה צריך שהתוכנית תקודם דווקא דרך הוותמ"ל?

"היתרון של הוותמ"ל, בקשר של כל תוכנית פינוי-בינוי הוא בוודאות בנוגע לזמנים. בעיקר בהקשר של הוודאות ללוחות הזמנים".

אתה יכול לתת לוח זמנים לגבי תחילת ביצוע, או איכלוס?

"אנחנו מאשרים תב"ע. יש לה אחר כך עוד דברים שצריכים לקרות, כמו תוכנית בינוי והוצאת היתרים. הרבה תלוי עכשיו בעירייה".

תושבי המתחם שותפו בהכנת התוכנית?

"בדיון היום השתתפו נציגי ועד השכונה. אנחנו דורשים שיתוף ציבור. בצוות התוכנית חייב להיות יועץ חברתי, שמנהל תהליך של שיח וידוע הציבור ושמיעת הדגשים והרצונות שלהם. בניגוד לתוכנית על שטחים פתוחים, פה מדובר באנשים שגרים בדירות בעייתיות וניתנת להם הזדמנות".