אמיר לוי, לשעבר הממונה על אגף התקציבים, מונה למנכ"ל IBC

לוי ייכנס לתפקיד במקומו של דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל החברה בשנים האחרונות • לאחרונה הושלמה העסקה לפיה סלקום וקרן תש"י השתלטו על המיזם, וכעת מינו מנכ"ל חדש כדי לנהל אותו

אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור

אמיר לוי, לשעבר הממונה על אגף התקציבים, מונה לתפקיד מנכ"ל IBC. דבר מועמדתו של לוי נחשף ב"גלובס".

לוי ייכנס לתפקיד במקומו של דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל החברה בשנים האחרונות, ויחל בארגון הפעילות של IBC מחדש לקראת האצת פריסת סיבים אופטיים על גבי תשתיות חברת החשמל.

לאחרונה הושלמה העסקה לפיה סלקום וקרן תש"י השתלטו על המיזם, וכעת הם מינו מנכ"ל חדש לניהול המיזם, לאחר שבשנים האחרונות פעילותו הייתה מאוד מינורית. 

הבחירה בלוי נבעה מהרצון של הבעלים למנות לתפקיד דמות בכירה ומוכרת במשק הישראלי, על-מנת לשדר שהחברה עוברת להתנהל בצורה מקצועית ונקייה, וזאת בשונה מהאופן שבו עבדה בעבר כאשר בעלי המניות בחברה היו גם ספקי הציוד שלה.

כמו כן, המינוי של לוי נתפס כמינוי מקצועי שיכול לפעול מול כל חברות התקשורת בשוק ולנסות לגייס אותן לקחת חלק במיזם, וזאת בניגוד למשל לסיטואציה שבה בעלי המניות היו ממנים מישהו מקרבם לנהל את הפעילות.

אחת המטרות של לוי תהיה לנסות ולגייס כמה שיותר מפעילים שיבואו לעבוד ולפעול על גבי המיזם ולרכוש ממנו תשתיות לחיבור לקוחות. שתי החברות שעשויות לרכוש בו שירותים, מעבר לסלקום, הן פרטנר והוט.

ללוי יש רקע נרחב בתחום התשתיות. הוא שימש בין היתר כסגן ראש אגף התקציבים לנושא תשתיות וכמנכ"ל חברת שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת. את שנת 2018 הקדיש ללימודים בארה"ב באוניברסיטת הרווארד קנדי סקול כעמית מחקר בנושא תקציב המדינה.

לוי ייכנס לתפקיד באופן מיידי.