גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנשי המפתח בתיאטרון לא האמינו מאיפה צצנו פתאום. שחקנים בני 44 שהם לא מכירים"

אביעד בנטוב הוא אחד השחקנים הכי עסוקים שאתם לא מכירים ● אחרי 20 שנות קריירה בעולם הילדים, הוא כובש סוף־סוף את ההורים שלהם

אביעד בנטוב / צילום: כפיר זיו
אביעד בנטוב / צילום: כפיר זיו

כדי להיות הורה, צריך מגוון מיומנויות: הכנת ארוחת צהריים בעשר דקות, הקפצת בקבוק המים שנשכח בבית לבית הספר בין פגישות צפופות, וצפייה בעונה הרביעית של הסדרה "כפולה", בכיכובה של נועה קירל, שהצעירה בבית עוקבת אחריה באדיקות.

באחד הפרקים הופיעו דמויות חדשות של שני אחים מפוקפקים, רוג'ר ושימי הנדריקס, אחד מהם יושב בכלא, השני סוכן שחקנים. גילם אותן, בכישרון יוצא דופן לפלטפורמה, שחקן שנראה מוכר, אבל לא היה לי מושג מיהו. חודש וחצי אחר כך ראיתי אותו שוב, מבריק בתפקיד אסיר בסדרה "שב"ס" ב"כאן 11". תחקיר קצר ומביך מבחינתי, העלה שמדובר בשחקן מפורסם, שמופיע כבר מעל 15 שנים - אביעד בנטוב, מהצמד "אודי ואביעד", "גור ואוח", כוכב "הקלמרים". בקיצור, כוכב ילדים ענק.

בנטוב מקבל את הקומפלימנטים בהתרגשות מאופקת. עם כל הכבוד להתגלות שלי, מדובר בשחקן מנוסה עם קילומטראז' מרשים, שהתמסר לעולם הילדים במודע, אבל הגיע אליו במקרה, מקריירה שכוונה לאזור החיוג הקומי למבוגרים. החזרה לשם, אחרי כל-כך הרבה שנים, עכשיו גם במופע החדש שהוא שותף לו, "הגן של ציקי", מרגישה לו בתזמון הנכון ובבשלות אולטימטיבית של גיל 44.

"אחרי 15 שנים שהשתוללתי והתפרעתי בחופש מוחלט בעולם הילדים", הוא כותב לי בווטסאפ אחרי הפגישה שלנו, כדי לדייק את מה שאמר לי קודם, "הרגשתי תחושה של מיצוי, צורך להתפתח ולעבור לשלב הבא, ליצירות ולתפקידים שירגשו אותי. לפי התגובות שאני מקבל מאנשי מקצוע בתעשייה, מלהקים ובימאים בתיאטרון ובטלוויזיה פתאום מגלים אותי, אחרי 20 שנים בתחום, מפרויקט לפרויקט בלי יום חופש. כנראה השילוב שבין קומיות מוטרפת וחסרת גבולות ועומק דרמטי, מצליח לעבור לקהל וזה משמח אותי".

עם ניסיון של 20 שנות משחק, מדהים שאתה נחשב ל"תגלית".

"זה מגניב ונדיר לשחקן בגילי להיות עתיר ניסיון ולא שחוק בתודעה".

הקריירה שלו אף פעם לא התנהלה לפי הספר. הוא התחיל אותה בנתניה כשהשתתף כילד בחוגים של בית הספר לדרמה "בוסתן" והיה ב"צעירי נתניה" ובתיאטרון הילדים המקומי "אלמוג". יצא שאת השירות הצבאי שלו בחיל הקשר הוא עשה עם אחד, אסי כהן. הם נפגשו והתחילו לעבוד על מופע נונסנס, שלקראת סוף השירות עלה במסיבת החנוכה בבסיס ואחר כך העלו כמה הופעות בנתניה שזכו להצלחה מטורפת.

יכולת להיות גורי אלפי.

"הייתה לנו כימיה מעולה והגענו לערב פתוח בדומינו גרוס. זה היה פנומנלי. קיבלנו הצעה לחתום על חוזה לחמש שנים. לא הסכמתי".

השתגעת לוותר על הזדמנות כזאת?

"לא הייתי בשל להתחייב לחמש שנים".

אתה בטח מצטער על זה.

"ממש לא. החלטנו להפסיק להופיע יחד, חילקנו בינינו את המערכונים ומיד טמירה ירדני החתימה אותי לתוכנית ‘פרה פרה' של הקומדי סטור ששודרה בערוץ הילדים, שהיה אז בשיא תפארתו. לא למדתי בבית ספר למשחק כי לא היה לי צורך, עבדתי. ואז התחלתי ללמוד במקביל תקשורת במכללה למנהל, כי ההורים רצו תואר. פרסתי אותו על חמש שנים ולא סיימתי אותו בגלל עבודה אחת, אבל הכרתי את אשתי".

פחות או יותר אז, פגש במקרה בקולנוע בקניון השרון בנתניה את אודי גוטשלק, חבר ילדות שחִלטר איתו כליצן ושאל אם הוא פנוי לקשר מקצועי. במקביל, התקבל ל"התרנגולים חוזרים" - המופע שביימה והפיקה נעמי פולני בפדנטיות המפורסמת שלה, עם הופעות בכל הארץ ובפסטיבל ישראל.

"הנטייה שלי הייתה להופיע למבוגרים, אבל בקומדיה, כי זה כישרון מולד. תמיד הייתי המצחיקן, וכשהבנתי שאפשר לעשות מזה קריירה וכסף, בקלות יחסית, כנגד כל הסיכויים וההורים, האמנתי בעצמי והלכתי על זה. הייתי צריך להחליט במה להתמקד כשחקן - תיאטרון או בידור - ואז קראתי ראיון עם שייקה לוי מהגשש. הוא סיפר שבתחילת הדרך התלבט אם ללכת לתיאטרון או לבידור ומישהו אמר לו, 'אם חשובה לך הפרנסה, לך לבידור'.

"הידיעה שבבידור הפרנסה יותר בטוחה הייתה שיקול. תוך כדי זה, עבדתי עם אודי, וטמירה ייצגה אותנו. הופענו בקומדי קלאב שלוש פעמים בשבוע והאמנו שזה יתפוס. ואז דודו טופז לקח אותנו לפינה אצלו והתחרט אחרי ארבע פעמים ועולמנו חרב, עד שיצפאן לקח אותנו לתוכנית שלו בערוץ עשר. במופע הסטנד-אפ שלנו עשינו דמויות של גור ואוח, וקיבלנו הצעה בפוקס קידס לכתוב סדרה בכיכובן".

היה לכם אומץ.

"ההתלבטות שלנו לא הייתה בגלל הכתיבה, אלא הפחד להיכנס לעולם הילדים, אבל הבטיחו לנו חופש אמנותי מוחלט. לקח זמן עד שזה תפס בטירוף, ומכאן נסחפנו לפסטיבלים, מחזות זמר, מופעים, סדרות בכל ערוצי הילדים, שמונה עונות של ‘הקלמרים', ארבע עונות של ‘גן חיות' שהסתיימו בסרט ותוכנית יומית ‘סבבה בנט', כשאנחנו עשינו הכול בעצמנו. אנחנו בשליטה על הכול עד המילה האחרונה. לשנינו יש גישה לעסקים, אודי יותר טכנוקרט מסודר ואני יותר פרי ספיריט".

בנטוב מדבר הרבה ב"אנחנו", "החלטנו", וכשאני מפנה את תשומת לבו שהוא מתייחס אל עצמו רק כחלק מהצמד, הוא נבוך קצת.

"אנחנו בזוגיות של 20 שנה, ותמיד עשינו דברים בנפרד. אני הופעתי ב'קאמבק' בערוץ הבידור, אודי מביים וכותב לאחרים, מתוך אמונה שכל אחד מאיתנו בנפרד הוא שגריר של הצמד. אנחנו כל-כך הרבה שנים בתחום הילדים, שרצינו משהו אחר, ובשנתיים האחרונות קרו דברים שהזיזו את המהלך".

זה התחיל כשארז דריגס, שהכירו מההופעות בצוותא, ביים מחזה של רועי חן בשם "המשתמט" לפסטיבל תיאטרון קצר והציע להם לשחק בו. בסוף ההצגה, שעוסקת בגבר בן 40 שהשתמט מהצבא וצה"ל גייס אותו עם עוד כמה משתמטים מבוגרים כמוהו, הקהל יצא מדעתו. הם הבינו שיש לה פוטנציאל לרוץ באופן עצמאי ודחפו את חן ודריגס להעלות אותה כמחזה שעדיין מופיע על הבמות. "כל אנשי המפתח בתיאטרון באו לצפות בנו ולא האמינו מאיפה צצנו פתאום. שחקנים בני 44 שהם לא מכירים".

בלי לפגוע, לא ממש לוקחים ברצינות בברנז'ה שחקנים שעושים הומור נונסנס לילדים. פרנסה טובה הייתה לכם, אבל שילמתם מחיר מקצועי.

"זה לא מחיר, לדעתי. אף פעם לא עשינו משהו שאנחנו לא רוצים, ולא היינו מתוסכלים לרגע. להגיד שחשבנו שנחזור לבידור למבוגרים? תמיד יש ספקות, אבל סמכתי על עצמי שנגיע למקומות אחרים".

אחרי ההצלחה של "המשתמט", ולצד קבלת התפקידים ב"כפולה" ו"שב"ס", שהצילומים לשתיהן היו במקביל, השניים התחילו לחפש חומרים לסטנד-אפ. כשראו ביוטיוב את הסרטונים הוויראליים של ורד פלדמן וטל לוי, על הגן של ציקי הגננת, יצרו איתן קשר והתחילו לעבוד על מופע משותף. במשך שנה עבדו יחד על המערכונים - כתבו, ביימו, חיברו מוזיקה, הפיקו ומימנו הכול מכיסם - ובתחילת אוגוסט העלו בצוותא בפעם הראשונה את "הגן של ציקי", מופע סטנד-אפ למבוגרים.

בנטוב לא מסתפק רק בזה. "אני רוצה לעשות תיאטרון, דרמות וסדרות למבוגרים. יש לי מגירה עם המון חומר".

וכמה אתה דוחף את עצמך לשם?

"לפני כמה שנים יצאתי לטיול של חודשיים לניו זילנד ואוסטרליה עם אשתי ושלושת הילדים וחזרתי משם אחר באיך שאני תופס את סדר העדיפויות בחיים. הבנתי שאנחנו במרדף סיזיפי שלא ברור למה הוא מוביל וצריך לדעת לאזן. אז אני מנסה".

עוד כתבות

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

מדד S&P 500 סגר את הרבעון הטוב ביותר שלו מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק