אחרי סיכול הפיגוע מאיראן: ישראל תציג בלונדון יכולות יירוט רחפנים

במסגרת התערוכה הביטחונית שתתקיים בלונדון, צוותים ישראליים יתאמו שיתופי-פעולה עם התעשיות באוסטרליה לקראת עסקאות עתידיות

שבוע וחצי אחרי שישראל סיכלה פיגוע רחפנים איראני - החברות הביטחוניות הישראליות יציגו בשבוע הבא יכולות שפתחו בתחום ההגנה מפני רחפנים תוקפים הכוללות השתלטות עליהם ואף יירוט.

בתערוכה הביטחונית DSEI, שתיפתח בתחילת השבוע בלונדון, ישתתפו כ-15 חברות ביטחוניות ישראליות שמציעות פתרונות ייחודיים לצרכים מבצעיים עדכניים, במרכזם איום הרחפנים. "מדובר באיום שנמצא במרכז השיח הביטחוני בעולם ומערכות ההגנה הישראליות מפני רחפנים מעוררות עניין רב מצד מדינות רבות", אמר ראש האגף ליצוא ביטחוני שבמשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס.

לצד החברות הביטחוניות הגדולות, אלביט מערכות, רפאל והתעשייה האווירית שיציגו את פיתוחיהן בתחום, צפויה החברה איי.אם.סי לחשוף פיתוח, חדש שמאפשר להפסיק טיסה של רחפנים או של כלי טייס בלתי מאויש. חברות ישראליות נוספות יציגו פתרונות שפתחו אף הן בתחום הרחפנים, באופן המאפשר את זיהויים המוקדם וחלקן אף פיתחו יכולות המאפשרות ליירט אותם בזמן מעופם.

לדברי קולס, "איום הרחפנים על ערים, נמלי תעופה ומתקנים אסטרטגיים תופס מקום מרכזי בעולם ונמצא במרכז השיח הביטחוני. וכך, האתגרים הביטחוניים שאיתם מתמודדת אירופה הולכים ומתפתחים ובהתאמה ניכר גם הביקוש למערכות הגנה עתירות טכנולוגיה".

במקביל לחשיפת יכולות בתחום הרחפנים, החברות הישראליות צפויות להציג בביתן הלאומי שפתח משרד הביטחון במתחם התערוכה בלונדון מערכות לחימה והגנה שכוללות בין השאר כלים בלתי מאוישים; מערכות לחימה אוטונומיות לשימושים בים וביבשה; אמצעים להגנת גבוהות; מערכות מודיעין ומעקב ועוד.

בשולי התערוכה בלונדון בכירים במשרד הביטחון ובתעשיות הביטחוניות הישראליות צפויים לקיים שורה של מפגשים עם מקביליהם מאוסטרליה לקראת גיבוש הבנות לשיתופי-פעולה תעשייתיים.

גורם ביטחוני אמר ל"גלובס" כי הידוק הקשרים ומהלכי התיאום בין החברות באוסטרליה ובישראל, מתבקשים על רקע כך שהצבא האוסטרלי צפוי לשדרוג נרחב של מערכותיו במהלך העשור הקרוב, ובאופן שמגדיל משמעותית את הפוטנציאל העסקי של החברות בשוק זה: "ישראל יכולה למכור לאוסטרלים הכל, שכן יש לאוסטרליה צבא מתקדם מאוד שעומד לפני תקופה של שדרוג מקיף של מערכות המשמשות אותו ולתעשיות הישראליות יש הרבה מאוד מה להציע בנושא הזה", אמר.