גדעון סער דחה את אפשרות האחדות: "רוטציה היא לחלשים"

כך אמר היום חבר הכנסת גדעון סער בוועידת המשפיעים של ערוץ 12 • סער גם יצא להגנת ראש הממשלה מול התקשורת והצהיר מי שבונה על כך שהליכוד לא מאוחד במטרותיו – טועה

גדעון סער בוועידת המשפיעים / צילום: אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ', חדשות 12
גדעון סער בוועידת המשפיעים / צילום: אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ', חדשות 12

חה"כ גדעון סער מהליכוד התראיין היום (ה') בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, אף שרוב חבריו בליכוד החרימו אותה, ובראיון יצא להגנת ראש הממשלה מול התקשורת והצהיר מי שבונה על כך שהליכוד לא מאוחד במטרותיו - טועה. הוא דחה אפשרות של רוטציה ואמר כי "רוטציה היא לחלשים".

עם זאת, סער אמר כי נושא החסינות וחקיקה בעניין אינם נושא לדיון בהסכמים קואליציוניים אלא בועדות הכנסת ובמליאה ושם צריכה להתקבל ההכרעה.

סער מתח ביקורת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. גנץ אמר היום כי על ראש הממשלה נתניהו היה לנסוע לקריית שמונה ולא ללונדון, לדברי סער: "זאת כזאת חוצפה, אני זוכר כשאנחנו היינו באופוזיציה היה לנו כלל - כשראש הממשלה נמצא בשליחות מדינית בחו"ל - לא תוקפים אותו בארץ. מי שמדבר בשם הממלכתיות כשהוא עושה כזה דבר, כראש ממשלה נמצא בשליחות, הוא לא נמצא בקניות, הוא יושב עם ראש ממשלת בריטניה, אחת הידידות הגדלות של מדינת ישראל שנבחר לא מכבר, בנושאים הכי חשובים, לביטחון ישראל שגנץ מכיר אותם, הוא יודע טוב מאוד איזה נושאים עולים בפגישות מהסוג הזה ואם הוא בוחר לתקוף - זאת אומרת שאין שום גישה ממלכתית ושום קו אדום, התקפה לשם התקפה, לא מכובד ולא ראוי".

סער דחה את הביקורת כלפי הליכוד וראש הממשלה בעניין ההתקפות על התקשורת ואמר בין השאר כי גם אם יש דברים שלא היו צריכים להיאמר, התקשורת מתעלמת מכך שבכל יום שוחטים כאן אנשי ציבור על המזבח כדבריו. "חודש לפני השימוע בעניין החשדות נגדו, נתניהו מקבל בכל ערב דיווחים הנבחרים באופן סלקטיבי ומגמתי נגדו ואתם חושבים שאסור למתוח עליכם ביקורת?", אמר סער. הוא הוסיף כי התקשורת הפכה ללא אפקטיבית ואיבדה חלק ניכר מאמינותה בעיני הציבור ועליה לעשות חשבון נפש.

ביחס לאירועים הביטחוניים אמר: "בגבול הצפון התרחשו מספר אירועים. בזירה הסורית ישראל לקחה אחריות על דבר מסוים, בגזרות אחרות - אני לא אתייחס. ישראל לא לקחה אחריות, אבל כל מי שעיניו בראשו מבין שהממשלה הנוכחית בראשות נתניהו מובילה קו נועז, חזק, בלתי מתפשר ושקול. נגד הניסיונות האירניים להתבסס בסוריה, לבנות לנו חזית שלישית במדינה שכנה, כדי להשיג יכולת מהלומה רצינית על העורף האזרחי שלנו. ונגד המהלך של החיזבאללה שהוא גם מהלך אירני להשגת טילים מדויקים, דבר שישנה לחלוטין את פני העימות העתידי בינינו לבין חיזבאללה".

הוא הדגיש את הצורך בהיות הליכוד המפלגה הגדולה ביותר שכן זה חשוב במאבק על מי יקים את הממשלה הבאה, והעריך כי הסקרים טועים גם כעת והליכוד יעבור את הישגו מהבחירות הקודמות ויקים ממשלת ימין.