אחרי זינוק של 70% מתחילת השנה: אריקה אוטוסון מכרה מניות נורסטאר בכ-19 מיליון שקל

לפני כשנה וחצי עדכנה החברה האם של גזית גלוב על סיום הסכם השליטה המשותפת בחברה של חיים כצמן, דורי סגל ואוטוסון, שהייתה בעבר בת זוגו של סגל

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב / צילום: איל יצהר
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב / צילום: איל יצהר

אחרי זינוק מרשים של כ-70% שרשמה מתחילת השנה מניית נורסטאר , החברה האם של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, לשווי חברה נוכחי של כ-1.6 מיליארד שקל, החליטה אריקה אוטוסון, לשעבר מדבוקת השליטה, לממש נתח של קצת יותר מ-1% מהונה של נורסטאר תמורת קרוב ל-19 מיליון שקל.

מעדכון של נורסטאר בנושא עולה כי אוטוסון מכרה בבורסה את נתח המניות (כ-295 אלף מניות) במהלך השבוע שעבר, לפי מחיר מניה של 63.5 שקל - נמוך בכ-2% משווי המניה בבורסה ביום המכירה. עוד עדכנה נורסטאר, כי בעקבות המכירה חדלה אוטוסון להיות בעלת עניין בחברה, ובידיה החזקה של קצת פחות מ-5%, בשווי שוק נוכחי של כ-75 מיליון שקל.

נורסטאר, כאמור, היא חברת החזקות שהנכס העיקרי שלה הוא החזקה של קצת יותר מ-54% ממניותיה של גזית גלוב, שטיפסה מתחילת השנה בקרוב ל-40%, לשווי שוק נוכחי של 6.4 מיליארד שקל. לפני כשנה וחצי, בחודש מרץ 2018, עדכנה נורסטאר על סיום הסכם השליטה המשותפת בחברה של חיים כצמן, דורי סגל ואוטוסון, שהייתה בעבר בת זוגו של סגל, עם ביטול הסכם המניות שמכוחו שלטו בנורסטאר יחד, מה שהותיר את כצמן כבעל השליטה היחיד בנורסטאר ובגזית גלוב .

עם החתימה על ההסכם מסר אז כצמן, כי "דורי ואריקה היו חלק מקבוצת השליטה מכוח העובדה שהם פעלו איתי. היות שאריקה יצאה החוצה מהחברה, אין טעם יותר להסכם הזה. מאז ומתמיד אני הייתי בעל השליטה בחברה. ההסכם נחתם על פי דרישת רשות ניירות ערך בשנת 2013. מאז ומתמיד לי היו את כל זכויות ההצבעה בחברה. אלו ההסכמים שלנו משנת 1993".

מי שעוד מכר בשבוע החולף נתח של קצת יותר מ-1% ממניותיו בנורסטאר הוא בית ההחזקות מיטב דש, תמורת כ-20 מיליון שקל. לפי העדכון של נורסטאר, מיטב דש מכר את המניות (קרוב ל-322 אלף מניות) בעסקה מחוץ לבורסה, לפי מחיר מניה דומה לעסקה שביצעה אוטוסון.