בג"ץ: דיון בעתירה נגד מינוי מנכ"ל משרד המשפטים – רק חודש וחצי לאחר הבחירות

שלושת שופטי בג"ץ הודיעו כי לא יוכלו לקיים, עד מועד הבחירות לכנסת, דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד הדחת מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור והחלפתה בעו"ד אופיר כהן • ההחלטה בעניינו של כהן תידחה בחודש וחצי לכל הפחות

אמיר אוחנה ביקור בעיר בית שמש / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
אמיר אוחנה ביקור בעיר בית שמש / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

שלושת שופטי בג"ץ הודיעו היום (א') כי לא יוכלו לקיים, עד מועד הבחירות לכנסת, דיון בעתירה נגד הדחת מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור והחלפתה בעו"ד אופיר כהן. ההחלטה בעניינו של כהן תידחה בחודש וחצי לכל הפחות.

החלטה זו מגיעה בעקבות בקשה דחופה שהגיש שר המשפטים אמיר אוחנה לזרז את הדיון בתיק כדי לסיים את ההליך עד מועד הבחירות ב-17 בספטמבר. השופטים כאמור דחו את הבקשה, תוך שהם מתבססים על תקנות סדר הדין בבג"ץ, הנותנות לעותר 7 ימים נוספים לצורך הגשת תצהיר חדש במקרה בו המשיבים שלחו תגובה עם פרטים נוספים.

העותרת, התנועה לאיכות השלטון, הגישה בסוף השבוע בקשה כי בג"ץ יתערב ויצווה על משרד המשפטים להמציא לידי התנועה פרטים נוספים, זאת לאחר שמשרד המשפטים סירב לכך.

הבקשה לתוספת פרטים הגיעה בעקבות תגובת משרד המשפטים לעתירה, בה נכתב כי התקיימו פגישות בין אוחנה לבין היועמ"ש אביחי מנדלבליט ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ' מיד אחרי שהוא נכנס לתפקיד, וכי בפגישות האלה אוחנה הודיע להם שהוא מתכוון להחליף את פלמור ושהיועמ"ש אישר לו זאת. התנועה לאיכות השלטון ביקשה תיעוד של הפגישות האלה ובפרט את חוות-דעת היועמ"ש שאישרה את המהלך מלכתחילה.

בג"ץ קיבל את הבקשה לתוספת פרטים, ומשום כך, לדברי השופטים, "לא ניתן יהיה לסיים את הטיפול בעתירה עובר למועד הבחירות לכנסת, בעוד 9 ימים". לאור זאת כתבו השופטים כי "באי-כוח הצדדים יגישו הודעה מעדכנת בעוד 45 יום".

מדובר במכה שנייה ברציפות לשר אוחנה, זאת לאחר שהשופטים החליטו לאחרונה להשאיר על כנו את צו הביניים המונע את מינויו של עו"ד אופיר כהן לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, עד להחלטה חדשה. משמעות החלטות בג"ץ היא שאם אוחנה לא ימשיך לכהן כשר המשפטים בממשלה הבאה, עו"ד כהן לא ימונה לתפקיד הרם.

עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון מסר בתגובה: "גרירת הרגליים של המדינה וסירובה התמוה להעביר לידינו ולידי בג"ץ מידע קריטי שתומך בגרסה המעורפלת שלהם לגבי האישורים שקיבל כביכול השר אוחנה, הם אלה שמובילים לסיטואציה שבה מינוי מנכ"ל חלופי למשרד המשפטים יידחה לאחר הבחירות. אנו מקווים שפרשה עגומה זו תשמש אות וסימן לכל שר עתידי שיבקש לקיים הליך מינוי שלא כדין בתקופת בחירות".