גוגל הגישה בקשה לפטנט לניטור תינוקות תוך שימוש בבינה מלאכותית

בסוף השבוע התפרסמה בקשה לפטנט שגוגל הגישה, הנוגעת לפיתוח טכנולוגיה לניטור עיניהם, תנועותיהם וקולותיהם של תינוקות, תוך שימוש בבינה מלאכותית שתאתר אם התינוק נמצא במצב לא תקין או של חוסר נוחות כלשהי

מעקב אחרי תינוק / צילום: שאטרסטוק
מעקב אחרי תינוק / צילום: שאטרסטוק

בסוף השבוע התפרסמה בקשה לפטנט שגוגל הגישה, הנוגעת לפיתוח טכנולוגיה לניטור עיניהם, תנועותיהם וקולותיהם של תינוקות, תוך שימוש בבינה מלאכותית שתאתר אם התינוק נמצא במצב לא תקין או של חוסר נוחות כלשהי.

לפי התיאור בבקשה לפטנט, המערכת תהיה מבוססת ענן, תשתמש במוניטור וידאו באיכות HD ובסנסורים לזיהוי תנועה שיוכלו לבחון אם התינוק עומד, שוכב, זוחל, מטפס, או נמצא במצב אחר. "אם התינוק זז ומתהפך כל הזמן, ייתכן שהוא שרוי באי נוחות כלשהי, למשל שחם לו או קר לו מדי", נכתב בבקשה. ניתוח מצב העין יקבע אם הוא ער או ישן, ע"י "זיהוי אישונים", וחלקים נוספים בעין. במקרה הצורך, תישלח להורים התראה על מצב התינוק.

הגשת בקשה לפטנט לא מבטיחה שהטכנולוגיה אכן תבשיל ותהפוך למוצר מסחרי, אך בשנים האחרונות תחום הבייבי טק, שמציע טכנולוגיה שמסייעת להורים בטיפול בתינוקות, הולך ומתפתח, ומציע להורים מוצרים שנוגעים לאספקטים שונים בטיפול בתינוק, משינה דרך האכלה ועד להרגעת בכי. הוא אף מעורר ביקורת וחששות הנוגעים לסיכון פרטיות התינוקות או חרדה מוגברת אצל הורים צעירים.

גוגל עצמה כבר מציעה את העוזרת האישית גוגל אסיסטנט במוניטורים חכמים שונים שעוקבים אחרי שינה של תינוקות. גם ורילי, חברה-אחות של גוגל שמתמקדת באיסוף דאטה בריאותי ומניעת מחלות, הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה עם יצרנית הטיטולים פמפרס לפיתוח מערכת לטיטול חכם בשם Lumi, שתכלול סנסורים על הטיטול לניטור רטיבות ושנת התינוק, והנגשת המידע באמצעות אפליקציה.