חברת החיפוש הויזואלי לבגדים Syte גייסה 21 מיליון דולר מויולה

חברת הבינה המלאכותית סייט מפתחת מנוע חיפוש ויזואלי למותגי אופנה גלובליים דוגמת Tommy Hilfiger, Forever 21, Farfetch ו-Marks and Spencer • כולל ההון שגוייס בסבב זה, החברה גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר בסך-הכול

חברת הבינה המלאכותית סייט (Syte), המפתחת מנוע חיפוש ויזואלי למותגי אופנה השלימה גיוס הון של 21.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ויולה ונצ'רס, והשתתפו בו קרן Commerce Ventures הממוקדת בתחום הקמעונות, קרן Storm Ventures מסן פרנסיסקו, מועדון ההשקעות המקוון Axess Ventures, והמשקיעים הקיימים בחברה, בהם המשקיעה הראשונה בחברה, קרן מאגמה. כולל ההון שגוייס בסבב זה, החברה גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר בסך-הכול.

רונן ניר, שותף בויולה ונצ'רס / צילום:
 רונן ניר, שותף בויולה ונצ'רס / צילום:

סייט הוקמה ב-2015 על ידי ליהיא פינטו פרימן, בעלה עומר פרימן, אחיה עידן פינטו וד"ר הלגה ווס. ווס, לשעבר חוקר בכיר במאיץ החלקיקים CERN בשוויץ שאחראי על מנוע הבינה המלאכותית של המאיץ TMVA ונחשב לפורץ דרך בעולם למידת המכונה והפיזיקה, מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה ועובד מתל אביב ומשווייץ. בחברה מועסקים כיום 60 עובדים, מתוכם כ-55 בתל אביב והיתר בניו יורק, סן פרנסיסקו, לונקון וז'נבה. בעקבות הגיוס הנהלת החברה מתכוונת להכפיל את גודל צוות העובדים ששלה ולשכור 70 אנשים בארץ ובעולם.

החברה פיתחה טכנולוגית למידה עמוקה שעברה אימון והתאמה לעולם האופנה במשך שלוש שנים. הטכנולוגיה מסוגלת לבצע חיפוש ויזואלי בחיפוש טקסטואלי על ידי יצירת תייוגים טקסטואלים באופן אוטומטי. על בסיס היכולות הללו, החברה מספקת יכולות חיפוש ויזואלי לרשתות אופנה ועיצוב. בנוסף, סייט מפעילה שירות סטיילינג ומנוע המלצות אשר נועדו להתאים ללקוחות הרשתות את הפריטים המתאימים להם. החברה פיתחה מראה חכמה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, אשר מוצבת בחנויות בגדים ומסוגלת לזהות מה לובש המתבונן בה ולהציע לו פריטי אופנה דומים, זאת על בסיס ניתוח של תמונות של משפיענים ברשתות החברתיות.

הנהלת סייט לא חושפת את הכנסות החברה, אך מוסרת כי יש לה כבר 50 לקוחות משלמים מעולמות האופנה ואביזרי הבית, בינהם מותגי אופנה גלובליים דוגמת Tommy Hilfiger, Forever 21, Farfetch ו-Marks and Spencer. כמו כן, לחברה הסכמי שיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה בהן סמסונג, מיקרוסופט ו-SAP, אשר ממליצות על סייט ללקוחותיהן. בנוסף, סייט עובדת בימים אלה על הטמעת הטכנולוגיה שלה בענן הקמעונות המקוונת של SAP. "סייט הצליחה לפתור בעיה שאפילו ענקיות הטכנולוגיה עדיין מתקשות לפתור. היקף וקצב האימוץ של הפיתרון שלה הם חסרי תקדים וכך כם התגובות שהם מקבלים משחקנים מובילים בשוק", נמסר מטעם רונן ניר, שהוביל את ההשקעה מטעם ויולה, בהודעת החברה.

"לפני כחמש שנים ניסיתי למצוא לאשתי פריט אופנה שהיא ראתה באינטרנט ואהבה, ניסיתי כל מיני טכנולוגיות בינה מלאכותית לאופנה ושום דבר לא עבד", אומר עומר פרימן, מנכ"ל החברה. "ניסיתי להבין למה אף טכנולוגיה בתחום לא עובדת, אז פניתי לחוקר הלמידה העמוקה הלגה ווס ממאיץ החלקיקים בשווייץ אותו הערצתי כבר זמן רב, והוא הסביר שמנועי החיפוש הויזואלים הקיימים מסתמכים על אלגוריתמים של למידה עמוקה שתפקידם לזהות ולתייג אובייקטים, אבל מאוד קשה לתאר אופנה במילים כי יש המון ניואנסים".

"נהיינו חברים, והחלטנו עם אשתי, ועם אחיה לפתוח סטארט-אפ ולגרום לזה לעבוד. בנינו טכנולוגיה שבונה שפה שאינה שפת אנוש ומאפשרת לעשות חיפוש ויזואלי ללא צורך בתיוגים. הטכנולוגיה שפיתחנו מספקת תוצאות הרבה יותר מדויקות מאלה של הלמידה העמוקה הקיימת בשוק עבור חיפושים ויזואליים", הוא מספר. "גייסנו את הסבב הזה בשביל צמיחה מהירה. עולם התכנה הוא מאוד תחרותי, ואו שאתה רץ קדימה מאוד מהר או שתעלם. רוב החברות במירוץ גידול במכירות, וכדי לגדול במכירות צריך להשקיע. למעשה אנחנו מתכננים לגדול בעשרות אנשים בחודשים הקרובים".

תעודת זהות

תחום עיסוק: חיפוש ויזואלי מבוסס בינה מלאכותית
שנת הקמת החברה: 2015
מייסדים: ליהיא פינטו פרימן, עופר פרימן, עידן פינטו וד"ר הלגה ווס
מספר עובדים: 60, כ-55 בישראל
הנהלה: תל אביב, ניו יורק וז'נבה
גיוסי הון: 30 מיליון דולר
משקיעים בחברה: Viola Ventures, מאגמה, Navar, NHN Ventures, Lyra Ventures