הברום בסין מידלדל: כיל תשקיע 50 מיליון דולר על הרחבת יצור מוצרי ברום

בחברה מעריכים כי ההשקעה החדשה על הרחבת היצור תניב לה הכנסות שנתית בגובה של עד 110 מיליון דולר החל משנת 2021 • כיל: "הרחבת הכושר היצור תאפשר לנו לעמוד בחוזים הקיימים ולהתקשר בהסכמים אסטרטגיים ארוכי-טווח חדשים עם לקוחות נוספים"

רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש
רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש

כימיקלים לישראל (כיל ) מתכוונת להשקיע כ 50 מיליון דולר לקראת הרחבת היצור של תרכובות שמבוססות על ברום באתרי הפעילות שלה שבאזור התעשייה בנאות חובב.

במרכז ההשקעה של כיל מוצרים תעשייתיים, הרחבת כושר היצור של מעכב הבעירה TBBA שמשמש ליצור של מעגלים מודפסים עבור תעשיות האלקטרוניקה. כך, כיל מתכוונת להרחיב ב-50% גם את כושר היצור של מעכב בעירה פולימרי שנחשב ידידותי לסביבה ומיועד לתעשיית הרכב. במפעלי תרכובות הברום של החברה מיוצרות כיום תרכובות בהיקף של כ 25 אלף טון בשנה.

בחברה מעריכים כי ההשקעה החדשה על הרחבת היצור תניב לה הכנסות שנתית בגובה של עד 110 מיליון דולר החל משנת 2021. שם אמרו עוד כי הגדלת כושר היצור של מוצרים מבוססי ברום מהווה תוצאה של הסכמים אסטרטגיים ארוכי-טווח שנחתמו באחרונה בינה לבין לקוחות באסיה.

הביקוש באסיה למוצרי ברום צפוי לגדול בשנים הקרובות בעקבות ירידה ביצור תרכובות מסוג זה בסין.

מדובר בירידה שנובעת מהידלדלות משאבי הברום בסין, לצד הגברת הלחץ הרגולטורי בסין בעניינים הקשורים לאיכות הסביבה. בכיל מאמינים כי מצב זה יעלה את המוטיבציה של חברות בסין להתקשר עם ספקי ברום חדשים מרחבי העולם - לטווח הארוך.

"הרחבת הכושר היצור תאפשר לנו לעמוד בחוזים הקיימים ולהתקשר בהסכמים אסטרטגיים ארוכי-טווח חדשים עם לקוחות נוספים וזאת תוך חיזוק מעמדה של כיל בשווקים", אמרה היום ענת טל, נשיאת כיל מוצרים תעשייתיים.