סוליות והרבה נשמה: עמוס שפירא השיק את ספרו בנוכחות בכירי המשק, התעשייה, האקדמיה והפוליטיקה

וגם: מי התארחו באירוע הטריוויה לקראת הבחירות וסמנכ"ל הכספים של באטמ מימש אופציות ומכר מניות במעל מיליון ליש"ט

דנה ויס, אורנה ברביבאי, אבי גבאי, עמוס שפירא, יום טוב סמיה וקובי ריכטר / צילום: סיון פרג'
דנה ויס, אורנה ברביבאי, אבי גבאי, עמוס שפירא, יום טוב סמיה וקובי ריכטר / צילום: סיון פרג'

בכירים רבים במשק, וכן מהאקדמיה ומהפוליטיקה הגיעו לאירוע השקת ספרו של עמוס שפירא, "הראש, הסוליות והנשמה - סוגיות מעשיות בניהול ומנהיגות' , בו איגד את תובנותיו משנים של כהונה בעמדות ניהול מרכזיות במשק, בהן: מנכ"ל חוגלה-קימברלי, מנכ"ל אל על, מנכ"ל סלקום; דירקטור חיצוני בתעשייה האווירית ונשיא אוניברסיטת חיפה. כיום שפירא מכהן בהתנדבות כיו"ר אלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, אשר לה יקדיש את כל תמלוגיו ממכירת הספר.

בספר לוקח שפירא את הקוראים אל אחורי הקלעים של אירועים מרכזיים בהם היה מעורב, אשר השפיעו בשעתו על המשק הישראלי, ומזקק תובנות מעשיות מהן יכולים להפיק תועלת גם מנהלים אחרים, צעירים ואף בוגרים.

אירוע ההשקה החגיגי התקיים בפקולטה לניהול ע"ש קולר של אוניברסיטת ת"א, בשיתוף עם הוצאת כנרת זמורה-דביר. ברוח הבחירות, התקיים באירוע רב-שיח בהנחיית העיתונאית דנה ויס, בסוגייה רלוונטית בה עוסק שפירא גם בספרו: האם מי שהיה מפקד בכיר בצבא או איש עסקים מצליח, בהכרח גם יצליח בניהול מדינה ? בפאנל לקחו חלק: אורנה ברביבאי, אלופה במיל‘ וחברת כנסת, ניר ברקת, חבר כנסת וראש עיריית ירושלים לשעבר, אבי גבאי, לשעבר מנכ"ל בזק, שר ויו"ר מפלגת העבודה, ד"ר יום טוב סמיה, אלוף במיל‘, יזם ומנכ"ל, וד"ר קובי ריכטר, יזם, תעשיין, טייס, אל"מ במיל‘ ומועמד לכנסת ברשימת המחנה הדמוקרטי.

שפירא פתח ואמר כי "איני מאלה שמביעים זלזול בעשייה הפוליטית. זה קובע את עתידנו. מניסיוני, הן במגזר העסקי והן במגזר הציבורי הלא-עסקי, הרי שתפקיד בכיר במגזר הלא-עסקי, ובוודאי הפוליטי, מצריך יכולות ניהול ומנהיגות שעולות על אלה שנדרש להן מנהל עסקי, ובמידה רבה גם פיקוד צבאי. האתגר הניצב בפני המגזר הציבורי וגם האקדמיה הוא איך לגרום לכך שדווקא הטובים בבוגריה יראו בפוליטיקה קריירה מכובדת".

שפירא ציין כי "למעשה, בגלל הפוליטיקה כמעט ולא התקיים הפאנל שתוכנן באירוע", בהתכוונו לכך שההצבעה שהתקיימה בכנסת בעניין חוק המצלמות כמעט מנעה מהח"כים להגיע לפאנל . המנחה דנה ויס ענתה בתגובה: "והפרחים לליברמן".

אורחים ודוברים נוספים היו: פרופ' משה צבירן, דיקן הפקולטה לניהול באונ' ת"א , פרופ' אשר טישלר דיקן הפקולטה לשעבר , ד"ר יובל קליש, מנהל אקדמי של תוכניות ה-MBA למנהלים בפקולטה , איתמר בר טוב יו"ר עמידר , יעקב חן סמנכ"ל דלתא והמשנה למנכל תנובה הנכנס , אריק שור יו"ר מעברות , רני והילה רהב, שי פירון שר החינוך לשעבר , משה רוזנבלום מנכ"ל מליסרון, איש העסקים אורני איזקסון, ג. יפית גרינברג, אבי לוי יו"ר מליסרון , עמי אראל יו"ר סלקום, ערן זמורה מנכל זמורה, דני גילרמן לשעבר שגריר ישראל באו"ם, אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר, גליה מאור לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, אבי שומר מנכ"ל צומת ספרים , איש העסקים יוסי שיינפלד, אבינעם בורג, צביקה ויליגר בעלים ומנכל ויליגר, עו"ד רם כספי, פרופ' יוסי גרוס עורך דין ומנהל אקדמי של הקורסים להכשרת דירקטורים בלהב, אונ' ת"א, אייל מאליס מנכ"ל תנובה, עמוס מאור, סמנכ"ל שיווק ומכירות סלקום, אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק באורקל ישראל, ד"ר אילן ויונית רבינוביץ' , יואב חפר מנכ"ל אלו"ט ואחרים.

שותים מנדטים וזוכים בפרסים: מי התארחו באירוע הטריוויה לקראת הבחירות

באירוע טריוויה של "גלובס", בהנחיית הכתבת המדינית והפוליטית של העיתון, טל שניידר, ועורך החידונים, עפר דק, זכו בפרסים ראשונים אור שמש ויעקב סלע. בשיא האירוע, שתיים משאלות הטריוויה העלו תשובות בדמות שני ח"כים מכהנים, קרן ברק (הליכוד) ואסף זמיר (כחול-לבן) אשר הצטרפו לסוף המשחק והשיבו על שאלות המנחים ועל שאלות הקהל. ברק אמרה לקהל שהצעת החוק הראשונה שלה תהיה קידום תוכנית לחינוך לשוויון במגדר החל מן הגיל הרך. זמיר סיפר על צוות קמפיין התגובות של כחול-לבן והשנה עמוסת הקמפיינים שהוא עבר (שלושה קמפייני בחירות, אחד עירוני ושניים לכנסת).

טל שניידר

טל שניידר עם ח"כ קרן ברק וח"כ אסף זמיר  / צילום: גלובס
 טל שניידר עם ח"כ קרן ברק וח"כ אסף זמיר / צילום: גלובס

אופציה להרוויח: סמנכ"ל הכספים של באטמ מימש אופציות ומכר מניות במעל מיליון ליש"ט

סמנכ"ל הכספים של חברת הטכנולוגיה באטמ, מוטי נגר, המכהן גם כדירקטור בחברה, מימש אופציות ומכר מניות של החברה ברווח. באטמ נסחרת בלונדון ובת"א, לאחר שחזרה לאחרונה להיסחר בבורסה המקומית ממנה היא נמחקה ב-2015.

לפי דיווח שהעבירה החברה לבורסה, נגר מימש אופציות לרכישת מעל 3 מיליון מניות באטמ, שניתנו לו בהתאם לתוכנית התגמול לעובדים משנת 2004. מחיר המימוש של האופציות עמד על 12.69 פני, בעוד שהמחיר הנוכחי של המניה בלונדון הוא 45.5 פני. לאחר המימוש, נגר מכר את המניות במחיר של 46.8 פני למניה ובסך הכול בתמורה ל-1.4 מיליון ליש"ט, כלומר ברווח של קצת מעל 1 מיליון ליש"ט (כ-4.5 מיליון שקל). לאחר העסקאות שביצע נגר, הוא לא מחזיק במניות החברה אך נותרו בידיו אופציות לרכישת כ-906 אלף מניות.

באטמ, שהוקמה ומנוהלת על-ידי ד"ר צבי מרום, נסחרת בשווי של 875 מיליון שקל. החברה התחילה את דרכה בתחום התקשורת אבל הרחיבה את עסקיה גם לתחום הרפואי, באמצעות מכשירי אוטומציה לבדיקות מעבדה וטיפול באשפה רפואית.

שירי חביב ולדהורן