הרגע לו חיכו מיליונים: אפל הציגה את האייפון החדש שיהיה זמין החל מ-20 בספטמבר

אייפון 11 הוא שדרוג לדגם המוזל יותר שהושק בשנה שעברה - אייפון XR, מחירו של האייפון יתחיל מ-700 דולר • סטן אינג, סגן הנשיא האחראי על אפל ווטש, הציג את אפל ווטש סדרה 5 • מנכ"ל החברה טים קוק הכריז על אייפד דור 7 וסיפק פרטים חדשים על שירות "אפל ארקייד" ושירות התוכן אפל TV פלוס, שנחשף לפני כמה חודשים

טים קוק משיק את אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
טים קוק משיק את אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

"תמיד האמנו שכשנותנים לאנשים כלים נהדרים, הם יכולים לעשות דברים נהדרים. אנחנו מציעים חדשנות שמעשירה את חייהם של אנשים", אמר הערב (ג') מנכ"ל אפל  טים קוק, בפתיחת אירוע ההשקה של החברה, שנערך כעת בתיאטרון על שם סטיב ג'ובס, במטה הראשי של אפל בקופרטינו.

"אייפון נתן לנו יכולות ששינו את חיינו באופן שלא יכולנו לדמיין והשאיר השפעה עמוקה על חיי היום יום של כולנו", אמר קוק במהלך האירוע, והוסיף כי אייפון XR שהושק בשנה שעברה הפך ל"סמארטפון הפופולרי בעולם". "אני נרגש לשתף איתכם היום את האייפון החדש ביותר", אמר והציג את אייפון 11.

אייפון 11 הוא שדרוג לדגם המוזל יותר שהושק בשנה שעברה - אייפון XR. הוא יהיה זמין בשישה צבעים - סגול, לבן, ירוק, צהוב, שחור ואדום. הוא בעל תצוגת 6.1 אינץ', עם שתי מצלמות בגב המכשיר, שיאפשרו לצלם תמונות בזוויות רחבות יותר. המצלמה תבחר את הגוונים הטובים ביותר עבור הצילומים באופן אוטומטי, תציע את "מצב הפורטרט" גם עבור בעלי חיים, ותציג מצב לילה שיתחרה במה שמציעות המתחרות גוגל וסמסונג.

המצלמה תציע פלאש בהיר ב-36%, והמצלמה הקדמית של המכשיר תאפשר צילום וידאו בהילוך איטי. הטלפון יצוייד בשבב חדש של אפל - A13 ביוניק. לפי החברה, מדובר במעבד CPU ובמעבד הגרפי המהירים ביותר שהיו אי פעם בסמארטפון.

זמן חיי הסוללה של אייפון 11 יהיה ארוך בשעה משל אייפון XR, המכשיר יוכל לשהות מתחת למים במשך שעתיים וחצי, ויהיה בעל מערכת זיהוי פנים FaceID עם תגובה מהירה יותר. מחירו של האייפון יתחיל מ- 700 דולר.

אפל הכריזה גם על הדגמים היוקרתיים יותר, אייפון 11 פרו, ודגם מוגדל בשם אייפון 11 פרו מקס. פיל שילר, סגן הנשיא הבכיר לשיווק עולמי בחברת אפל, אמר כי "זהו המכשיר הראשון אי פעם שאנו קוראים לו 'פרו', אבל הוא מתאים לכם גם אם אתם רוצים את המוצר הטוב ביותר, ואינכם מקצוענים". האייפון 11 פרו יגיע בתצוגת OLED שאפל מכנה של 5.8 אינץ', בעוד שדגם האייפון 11 פרו מקס מגיע עם תצוגת 6.5 אינץ'. גם דגמי הפרו יצויידו במעבד A13 ביוניק, והמכשירים יוצעו בצבעים ירוק, אפור, לבן וזהב.

זמן חיי הסוללה של דגם האייפון 11 פרו יהיה ארוך ב-4 שעות לעומת דגם האייפון XS שהושק בשנה שעברה, והאייפון 11 פרו מקס יזכה בחיי סוללה ארוכים ב-5 שעות לעומת הדגם המוגדל שהושק בשנה שעברה, אייפון XS מקס.

גם בדגמי הפרו אפל שמה דגש על שיפור הצילום. המכשירים מצויידים בשלוש מצלמות בגבם, ומערכת המצלמות משתמשת בלמידת מכונה עבור פיצ'ר בשם "Deep Fusion" - המצלמה מצלמת מספר תמונות לפני שהמשתמש לחץ על כפתור המצלמה, ומשתמשת בהן כדי ליצור באופן חכם את התמונה הטובה ביותר בעזרת שילוב של פיקסלים מכל התמונות שצולמו. גם בדגמי הפרו, מערכת המצלמות מציעה מצב לילה, שימוש ב"דיפ פיוז'ן", וזוויות צילום רחבות במיוחד. בנוסף, קיימות בהם אפשרויות עריכת וידאו. צילום בזווית רחבה מתאפשר גם מהמצלמה הקדמית.

בנוסף, מערכת זיהוי הפנים Face ID תפעל מזוויות רבות יותר מבעבר.

אייפון 11 פרו יעלה החל מאלף דולר, ומחירו של אייפון 11 פרו מקס יחל מ-1,100 דולרים. שני הדגמים יהיו זמינים החל מה-20 בספטמבר.

האירוע נפתח בהצגת פרטים חדשים על שירות המנויים למשחקי וידאו "אפל ארקייד", עליו החברה הכריזה לפני מספר חודשים. באירוע הוכרז כי לשונית חדשה בחנות האפליקציות של אפל, האפסטור, תיידע משתמשים על משחקים חדשים שיוצעו למנויי אפל ארקייד בכל חודש, עם המלצות אישיות, הצצות למשחקים עתידיים ועוד. שירות אפל ארקייד יהיה זמין החל מה- 19 בספטמבר מעל 150 מדינות בעולם, ובעלות של 5 דולר לחודש. החודש הראשון בשירות אפל ארקייד יהיה בחינם.

טים קוק חשף פרטים חדשים גם על שירות תכני הטלוויזיה המקוריים של אפל - אפל TV פלוס, שנחשף גם הוא לפני מספר חודשים. השירות יושק ב-1 בנובמבר, במעל מאה מדינות בעלות של 5 דולר לחודש. בנוסף, לקוחות שירכשו מכשירי אייפון, אייפד או אפל TV חדשים יקבלו מנוי חינם לשנה לשירות אפל TV פלוס.

אפל הכריזה על אייפד חדש, אייפד דור 7, עם תצוגת רטינה בגודל 10.2 אינץ', שבב מסוג A10 Fusion, מצלמת 8 מגה פיקסל ואפשרות לחבר אליו מקלדת בגודל מלא. מחירו ההתחלתי של האייפד יהיה 330 דולר, ו-300 דולר עבור תלמידים, שיהיה זמין החל מחודש הבא.

קוק עבר לדבר על השעון החכם, אפל ווטש, והציג סרטון בו לקוחות החברה סיפרו איך ניצלו ממצבים בריאותיים מסוכנים בזכות התראות של השעון. 

סטן אינג, סגן הנשיא האחראי על אפל ווטש, הציג את אפל ווטש סדרה 5 עם תצוגת רטינה חדשה שדולקת תמיד, ובכך מאפשרת לבחון את הנתונים גם בזמן אימון בו לא ניתן להרים את היד. למרות התצוגה הדולקת תמיד, אינג הדגיש כי השעון ישמור על חיי סוללה למשך 18 שעות כמו בדגם הקודם. השעון יכלול אפליקציית מצפן ואפליקציות חדשות בתחום הבטיחות - כמו אפשרות להתקשר לשירותי ביטחון במעל 150 מדינות ע"י לחיצה פשוטה, וללא שימוש באייפון. השעונים יעלו החל מ-400 דולר, והחל מ-500 דולר עבור דגמים סלולריים, ויהיו זמינים החל מה-20 בספטמבר.