חזי בצלאל | בלעדי

חזי בצלאל נכנס לתחום הבנקאות והאשראי הסלולרי בישראל

מקים את wepay, אפליקציית תשלומים ואשראי שתהווה תחליף לחשבון הבנק

ארנק דיגיטלי / צילום: shutterstock
ארנק דיגיטלי / צילום: shutterstock

איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של קבוצת התקשורת אקספון, ישיק בקרוב את אפליקציית התשלומים והאשראי שתיקרא wepay. כפי שנחשף ב"גלובס", החברה הוקמה על ידי בצלאל ומי שמנהל אותה מיום הקמתה הוא חיים כהן, לשעבר מנכ"ל כלל ביטוחי אשראי ומנכ"ל דן אנד ברדסטריט. בחברה עובדים כבר למעלה משנה עשרות מתכנתים ועובדים כדי לפתח ארנק דיגיטלי שירכז בתוכו את כל הפעילות הפיננסית למשתמשים פרטיים.

חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון \ צילום: איל יצהר
 חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון \ צילום: איל יצהר

בארנק הדיגיטלי, יהיה ניתן לבצע העברות בין מחזיקי האפליקציה ובין חשבונות בנקאיים באופן דו כווני, ניהול עו"ש, קבלת אשראי והלוואות, ושירות תשלומים לחנויות ורשתות ללא כל צורך בכרטיס אשראי. מקורבים לפעילות מציינים כי הפלטפורמה של wepay תהיה דו כיוונית ותשמש את האזרחים ואת הרשויות ותאפשר לבצע תשלומים ולקבל תקבולים, תאפשר תשלומים והעברות של ארגונים, מוסדות, רשויות, מעסיקים לאנשים פרטיים, וכמו כן תאפשר להפקיד משכורות, ולהעמיד הלוואות.

המטרה בפעילות היא להקטין את התלות במערכת הבנקאית. הפלטפורמה שנבחרה לטובת הפעילות היא של החברות פיי מי ובלנדר. לדברי אותם גורמים הבשורה הגדולה היא שמבחינת הלקוח יש אפס עמלות על הפעילות השוטפת, ובקבלת אשראי והלוואות החברה מתחייבת להיות מהזולות בשוק.

פעילות החברה תפוקח על ידי רשות שוק ההון כנותנת שירותים פיננסיים. החברה מסיימת בימים אלו את הפיילוט שעשתה בקרב מאות אנשים וצפויה להשיק את הפעילות בתוך כמה חודשים.