הבכירים שבאו ליהנות וללמוד על מניעת הונאות

וגם: מועדון השגרירים התארח בבורסה, איך אומרים שמעון פרס בסינית, היזמים שרוצים ללמד את הסינים לבנות, ומי אמר שאין נשים בסטארט-אפים?

אנשי מפתח מחברות הסחר האלקטרוני הגדולות בעולם הגיעו לתל אביב לוועידה בת יומיים בנושא מסחר אלקטרוני ומניעת הונאות, אותה ערכה חברת ריסקיפייד (Riskified). חוץ מסדנאות והרצאות מקצועיות האורחים נהנו מיוגה מרגיעה בחוף, ספגו את אווירת הסטארט-אפ ניישן בתל אביב, סיירו בירושלים בשוק מחנה יהודה ובעיר העתיקה וקינחו בארוחה של השף אסף גרניט. 

עידו גל, מייסד משותף ומנכ"ל חברת ריסקיפייד, שפתח את האירוע, אמר כי "אנחנו עוזרים ללקוחות ליהנות מחוויית רכישה מצוינת ובכך תורמים לגידול ההכנסות של הסוחרים, תוך הפחתת עלויות התפעול שלהם".

בין 50 האורחים שהטיסה ריסקיפייד לישראל ניתן היה למצוא את אלסנדרו לוצטי, ראש תחום תשלומים ותפעול בחברת התיירות באונליין, Lastminute.com; יאגו קאסאסנובס, מנהל תשלומים ומניעת הונאות ואוסקר ריולובוס, מנהל עסקי האונליין, שניהם מחברת התעופה הספרדית Air Europa; בכירים מענקית המוצרים לבית האמריקאית Wayfair, ענקית הנסיעות הסינית Ctrip ורבים אחרים.

ריסקיפייד היא חברת סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית המסייעת לאתרי מסחר ברחבי העולם לשפר את חווית המשתמשים שלהן, למנוע הונאות ולהגדיל הכנסות. הונאות בכרטיסי אשראי בעסקאות מרחוק הן תופעה הצפויה להסתכם בנזק של 130 מיליארד דולר בשנת 2023.

ביקור דיפלומטי: מועדון השגרירים התארח בבורסה

"מועדון השגרירים בישראל", בו חברים השגרירים הזרים המשרתים בישראל, ערך השבוע סיור מקצועי במרכז לחדשנות ישראלית של תגלית בשיתוף הבורסה לני"ע, בבניין הבורסה בתל אביב. במשלחת השתתפו 30 דיפלומטים.

במהלך הסיור נפגשו המשתתפים, ובהם ביניהם שגרירי פינלנד, גואטמלה, ניגריה, נפאל, סלובניה, מיאנמר ו וסגן שגריר רוסיה, עם יו"ר הבורסה לני"ע, אמנון נויבך, שסקר בפניהם את פני הכלכלה הישראלית. עם סיום הסיור במרכז החדשנות, השתתפו המבקרים בהרמת כוסית חגיגית לראש השנה.

איציק קמיליאן, מנכ״ל מועדון השגרירים בישראל, אמר כי "החיבור בין השגרירים המשרתים בישראל לבין הכלכלה והתעשייה הישראלית הוא אחת מהמטרות המרכזיות שלנו. הביקור המקצועי בבורסה לני״ע ובמרכז החדשנות של תגלית העניק לדיפלומטים כלים מקצועיים להמשך המשימה שלהם בישראל". 

הדיפלומטים בבורסה / צילום: הדר צור
 הדיפלומטים בבורסה / צילום: הדר צור

איך אומרים שמעון פרס בסינית?

מנכ"ל חברת מוצרי ההדברה אדמה, חן ליכטנשטיין, אירח אתמול במשרדי החברה בבייג'ינג אירוע השקה לרגל הוצאתו לאור בסינית של "אין מקום לחלומות קטנים", ספרו האחרון של נשיאה התשיעי של ישראל, שמעון פרס. אדמה היא חברה בקבוצת כמצ'יינה הסינית ושותף-מייסד במרכז פרס לשלום ולחדשנות.

בין הבכירים שהגיעו לאירוע היו שגריר ישראל בסין, צבי חפץ ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, חמי פרס.  ליכטנשטיין אמר למשתתפים כי "לאירוע זה חשיבות מיוחדת עבורנו. לאדמה יש חיבור עמוק לפועלו ולמורשתו של שמעון פרס במיצוב מדינת ישראל בחוד החנית של הטכנולוגיה והמדעים, וכשער עולמי לחדשנות ומחקר".

אדמה עוסקת בייצור קוטלי עשבים, פטריות ומזיקים, ונסחרת בבורסת שנזן לפי שווי של כ-3.1 מיליארד דולר. מטה החברה פועל מישראל והיא נשלטת בידי תאגיד הכימיקלים הממשלתי הסיני כמצ'יינה. 

עומרי כהן

היזמים שרוצים ללמד את הסינים לבנות

על ההתפשטות הנרחבת של סין לתחומי הבנייה והתשתיות בעולם, וגם בישראל, כבר נכתב רבות. אבל מסתבר שיש גם מי שחושבים על הכיוון ההפוך ויזמים ישראלים בתחום טכנולוגיות הבנייה כבר מתכננים את כיבוש השוק הסיני.

לטובתם נערך השבוע ערב עיון "מומחים מדברים סין", אותו יזמה לשכת המסחר ישראל-סין, בשיתוף ConTech, חממת הסארט-אפים לטכנולוגיות בנייה של התאחדות בוני הארץ ומשרדי השיכון והכלכלה.

בין המומחים שסיפרו על חוויותיהם עם הענקית האסייתית היו עו"ד יואב שדה, ראש דסק סין במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'; יוני איל, מנהל שווקים מתפתחים ב-Ironsource; צליל קליינמן, מנהלת לשכת ישראל-סין בישראל; ואריאל מרגלית, מייסד ומנכ"ל ARMA media.

עו"ד יואב שדה סיפר למשתתפים כי "עקב מלחמת הסחר העביר הממשל הסיני מהפכה חוקתית בכל הנוגע לפעילות של משקיעים זרים בסין. המהפכה הזו, שיוצאת לדרך בינואר 2020, משנה את כללי המשחק בכל הנוגע למבני חברות בהן מחזיקים באופן מלא או חלקי משקיעים זרים, כשכוונת העל שלה היא מתן זכויות רחבות יותר למשקיעים זרים".

מי אמר שאין נשים בסטארט-אפים?

חברת הטכנולוגיה SAP חנכה אמש עם בכירי התעשייה את SAP.iO Foundry TLV בעזריאלי שרונה labs. שלוש מבין שבע חברות הסטארט-אפ הישראליות שיכללו בסבב הראשון הוקמו ומובלות על ידי נשים.

"חברות הסטארטאפ שנבחרו יזכו ליהנות מהמומחיות הטכנולוגית שלנו ולתמיכתנו המלאה. אנחנו מאמינים ביכולותיהם לספק מגוון פתרונות מתקדמים עבור לקוחות SAP", אמרה אורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל וסגנית נשיאה בכירה של Technology & Innovation Cloud Experience. לצידה חנכה את המרכז אלכסה גורמן, סמנכ"לית בכירה ומנהלת Foundries SAP.iO באזור EMEA.

החברות בנבחרת SAP.iO Tel-Aviv הן: Outage, המספקת תשתית אימייל ישירה בכדי לגשר על הפער בין קמפיינים אונליין/אופליין אותה ייסדה מיקה קייט; EasySend, של המייסדת וסמנכ"לית הפיתוח העסקי מירב לנדאו, העוזרת לחברות בעולם הפיננסי לשפר את חווית הלקוח ולהעלות את היעילות התפעולית; Supersmart המספקת פתרון שמאפשר לצרכן לעשות צ'ק אאוט מידי לסל המוצרים שלו במהלך מסע הקניות, שבה מכהנת כסמנ"כלית בכירה מאנה ילין; ARplus, העוסקת בסימולציות וירטואליות לאפיון וניבוי התנהגות צרכנית; GrowthSpace, המפתחת פלטפורמת אונליין להדרכת עובדים וספקים; Silverback, המספקת פלטפורמת מכירה נבונה בעולם הסחר האלקטרוני; ו-YOUTILIGENT, העוסקת בתחום ה-IoT תוך שימוש בטכנולוגיות למידת מכונה. 

אלכסה גורמן  ואורנה קליינמן /  צילום: אמיר לוי
 אלכסה גורמן ואורנה קליינמן / צילום: אמיר לוי