Healthy.io גייסה 60 מיליון דולר וקיבלה אישור FDA לבדיקה נוספת

הגיוס מגיע כחצי שנה אחרי שהשלימה החברה גיוס של 18 מיליון דולר • עוד הודיעה החברה כי לדירקטוריון יצטרף ד"ר גארי לובמן, בעבר סגן נשיא חברת ביטוח הבריאות Aetna

יונתן אדירי / צילום: איל יצהר
יונתן אדירי / צילום: איל יצהר

חברת Healthy.io, שהייתה החברה הראשונה שקיבלה אישור FDA לבדיקה אבחונית בסלולרי, הודיעה היום (ה') על גיוס 60 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת Corner Ventures והשתתפה בו קרן Joy Capital Ventures מאסיה. משקיעים ותיקים בחברה השתתפו גם הם בסבב, וביניהם Ansonia Holdings ,Aleph ו-Samsung NEXT .

הגיוס מגיע כחצי שנה אחרי שהשלימה החברה גיוס של 18 מיליון דולר.

עוד הודיעה החברה על קבלת אישור FDA נוסף, הפעם לאבחון של מחלות כליות כרוניות. הבדיקה מיועדת לשימושם של חולים במחלות כמו יתר לחץ דם וסוכרת, אשר נמצאים בסיכון לפיתוח מחלת כליות, ועליהם להיות במעקב קבוע, תדיר יותר מן המתאפשר כיום כשמדובר בבדיקות מעבדה. בשלב הראשון הבדיקה תבוצע על ידי איש מרכת הבריאות בקהילה, ולא באופן עצמאי על ידי המטופל, אולם הכוונה היא להגיע גם לכך בהמשך, כאשר הבדיקות בנקודות הטיפול ישמשו כהוכחת דיוק ושימושיות עבור הבדיקה הביתית.

לחברה כבר יש אישור לבדיקה לאבחון בבית המטופל, של דלקות בדרכי השתן או חלבונים בשתן אצל נשים בהריון (למניעת רעלת הריון). לאחרונה נחתם הסכם בין החברה לבין בית המרקחת המוביל Boots בבריטניה, לשיווק המוצרים בחנויות הרשת.

"הטלפון הסלולרי הוא בעל הפוטנציאל להיות המשווה הגדול בתחום שירותי הבריאות", אמר היום יונתן אדירי, מייסד ומנכ"ל החברה. "כדי לממש את הפוטנציאל הזה, חברות חייבות לעמוד בסטנדרטים הקליניים הגבוהים ביותר. כעת אישור ה- FDA השני שלנו והמימון הנוסף, יאפשרו לנו להגיע מעבר ל-100 אלף המטופלים הראשונים שלנו באירופה ובישראל, אל מיליונים של אמריקאי הסובלים מסוכרת ולחץ דם גבוה.

"האישור מעיד כי המוצר שלנו שווה ערך לבדיקת מעבדה, וניתן לשימוש בכל מקום בו מוצע טיפול רפואי כמו בית מרקחת, מרכז רפואת חירום או קליניקה רפואית. אפשר לבצע את הבדיקה ללא כל השקעה בציוד, אף לא מחשב, והעובדה שהיא מתבצעת דרך הטלפון, משמעותה שהמידע יכול להירשם אוטומטית ברשומה הרפואית האלקטרונית".

על פי נתוני החברה, אחד מכל שלושה אמריקאים נמצא בסיכון לפתח מחלת כליות ועוד 100 אלף מאובחנים במחלת כליות שעלולה להתדרדר. המטופלים הללו אמורים לבצע את הבדיקה אחת לשנה אך כאמור, רובם אינם מבצעים זאת. בבריטניה, במסגרת שיתוף פעולה עם ה- NHS , שירות הבריאות הלאומי הבריטי, 10% מהנבדקים שלא ביצעו את הבדיקה במרפאה אך עשו זאת באמצעות הבדיקה של הלת'י איי או, גילו סימנים מוקדמים של מחלת כליות שלא היתה ידועה להם בעבר.

לדברי מייקל אייזנברג, שותף בקרן Aleph : "מערכת הבריאות לא מקלה היום על המטופלים לקבל את הטיפול לו הם זקוקים. Healthy.io מטפלת בבעיה הזו על ידי כך שהיא פוגשת את המטופל במקום הימצאו.

עוד הודיעה החברה כי לדירקטוריון יצטרף ד"ר גארי לובמן, בעבר סגן נשיא חברת ביטוח הבריאות Aetna. "החסמים לטיפול במערכת הבריאות היום מובילים לכך שמחלות אינן מאובחנות והחולים מגיעים ללא צורך לחדר המיון ואף לאשפוז. אנחנו זקוקים לגישה יותר רחבה ופחות ריכוזית לבריאות, בלי להתפשר על האיכות הקלינית. הבדיקה החדשה שאושרה למחלות כליות, יכולה לעשות הבדל עצום בניהול חולים בסיכון".

הלתי' איי.או נוסדה ב-2014. את סבב הגיוס הראשון בחברה, שהושלם ב-2017, הובילה קרן ההון סיכון Quantum Pacific Ventures של עידן עופר. החברה נבחרה לרשימת הסטארט אפים המבטיחים של "גלובס" ב-2018.