איילון מכרו את הבניין, ובית החייל ברמת גן ישנה כתובת

תשע שנים אחרי שחברת הביטוח רכשה את הבניין שברחוב הרוא"ה ב-58 מיליון שקל, היא מכרה אותו ב-63 מיליון שקל • באגודה למען החייל, שמפעילים במקום את בית החייל, רומזים שהם לא מרוצים מתנאי השכירות והחלו לחפש מבנה חדש לפעילותם

בית החייל ברמת גן ישנה כתובת. האגודה למען החייל תמשיך להשכיר את המבנה שבו היא מפעילה כיום את בית החייל ברחוב הרוא"ה ברמת גן עד 2020, אבל כבר כעת היא מחפשת מבנה חלופי. בימים האחרונים פרסמה האגודה קול קורא, שמיועד לחברות נדל"ן ולבעלי מבנים, שהיא מעוניינת לרכוש או להשכיר מבנה בגודל של 5,000 מ"ר לטובת הפעלת בית החייל באזור. לפי הפרסום, באגודה מחפשים מבנה במרכז הארץ שכולל חדרי שינה עם שירותים ומקלחות, וכן חדר אוכל וכיתות לימוד. האגודה מפעילה תשעה בתי חייל (קרית שמונה, חיפה, טבריה, רמת גן, תל אביב, ירושלים, ב"ש ואילת) ובהם לנים כ-2,000 חיילים. כמו כן, האגודה שוכרת 100 דירות ברחבי הארץ.

האגודה מפעילה את בית החייל ברמת גן מזה תשע שנים, אותו היא שכרה מחברת הביטוח איילון. ב-2010 רכשה איילון ב-58 מיליון שקל את הבניין שממוקם על קרקע בשטח 1,356 מ"ר. מדובר במבנה שמתנשא לגובה שבע קומות, וששטחו הבנוי הוא 5,500 מ"ר וחניון בשטח של 1,000 מ"ר. בימים האחרונים דיווחה חברת הביטוח על מכירת המבנה ב-63 מיליון שקל.

מנכ"ל קרן לב"י האגודה למען החייל, ירון בארי (ששימש עד לאחרונה כראש אגף התנועה של משטרת ישראל), הסביר ל"גלובס" כי "מתוך תשעה בתי החייל, שמונה הם בבעלותנו. בית החייל ברחוב הרוא"ה הוא היחיד שלא בבעלות האגודה. לנים שם כ-600 חיילים. אנחנו בוחנים אופציה לקנות בניין והסיבה היא שאנחנו משלמים מיליוני שקלים בשנה לשכירות ואנחנו רוצים להוון את ההשקעה לבעלות", הוא הסביר.

למרות שבית החייל ממוקם כיום ברמת גן, באגודה למען החייל מסבירים שהם מחפשים מבנה בכל גוש דן. "יש לנו ריכוז גדול של חיילים בגוש דן, בגלל שיש כאן בסיסים גדולים כמו הקריה וצריפין. אני לא מחפש ברמת גן, אלא בגוש דן. הגישה שלנו היא שאנחנו מנסים למצוא את הפתרונות איפה שהחיילים רוצים לגור", מסביר בארי.