מי הגיע לטרום הבכורה לסרט על ראש הממשלה יצחק שמיר?

וגם: אוניברסיטת תל-אביב השיקה במונקו את "מיזם פרנקל למאבק בזיהום"

סיגל אדר, דורי מנור וח"כ יואב קיש / צילום: יעל צור
סיגל אדר, דורי מנור וח"כ יואב קיש / צילום: יעל צור

מי הגיעו לטרום הבכורה לסרט על ראש הממשלה השביעי, יצחק שמיר? 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היה אורח הכבוד בהקרנת טרום בכורה לסרט "שמיר בדרכו" שיצרו יגאל לרנר וארז פרידמן, שיוקרן מחר בערוץ HOT8. ריבלין התייחס לבחירות ואמר כי נושא אחדות העם הוא נושא חשוב מאין כמותו.

את האירוע, שנערך בסינמטק תל-אביב בשבוע שעבר, יזמה אגודת הידידים של המרכז הרפואי שמיר (לשעבר אסף הרופא), בראשה עומד בנו של שמיר, השר לשעבר יאיר שמיר, ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת בית החולים ומנכ"לית אגודת הידידים, סיגל אדר.

הנשיא ריבלין אמר כי "שמיר היה אידיאולוג, האמין בכל ליבו בחזון ארץ ישראל השלמה, וראה את משימתו לעמוד על משמרת ארץ ישראל ומדינת ישראל ככל שיש לאל ידו וכך פעל". עוד הזכיר בדבריו את ועידת מדריד, שהתקיימה ב-1991 במטרה לקדם את תהליך השלום בין ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב, ואמר כי "כשניגש לוועידת מדריד היה זה לאחר שהשתכנע שזו הדרך הנכונה בה עליו לצעוד".

באירוע, בו הוצגו לראשונה הדמיות חדשות של המרכז הרפואי שצפוי להכפיל את שטחו ולהפוך לגדול בישראל, נכחו בין היתר גם ח"כ גדעון סער, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין,השר לשעבר יעקב פרי, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, רמי לוי, ח"כ יואב קיש, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, שר האוצר לשעבר דן מרידור, יו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון, העיתונאי שמעון שיפר, יו"ר קבוצת לובינסקי דורי מנור, הסטטיסטיקאית מינה צמח, ח"כ לשעבר רוני מילוא, ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט, איש העסקים יוסי ורדי, יאיר שטרן ויו"ר קבוצת חיפה יוסי בכר. 

סיגל אדר, דורי מנור וח"כ יואב קיש צילום: יעל צור
 סיגל אדר, דורי מנור וח"כ יואב קיש צילום: יעל צור

אוניברסיטת תל-אביב השיקה במונקו את "מיזם פרנקל למאבק בזיהום"

אוניברסיטת תל-אביב השיקה השבוע במונקו את "מיזם פרנקל למלחמה בזיהום". הפרויקט מהווה המשך להסכם למאבק בזיהום שנחתם בין האוניברסיטה לבין איש העסקים אהרון פרנקל, מממן המיזם, במהלך ביקורו בתל-אביב של נסיך מונקו אלבר השני ביוני 2018, שנתן לו את חסותו.

המיזם החדש ירתום את כושר ההמצאה הישראלי כדי להילחם בהשפעות המזיקות של הזיהום בים התיכון וברחבי העולם, ובמיוחד בתוצאות זיהום האוויר הים במונקו.

בטקס חגיגי שנערך במלון הרמיטאז' במונקו, חתמו פרנקל ונשיא האוניברסיטה, הפרופ' אריאל פורת, יחד עם בכירים בתחום האנרגיה ואיכות הסביבה במונקו, על תמיכתם בפעולות של נסיכות מונקו בתחום היעילות האנרגטית וקידום אנרגיות מתחדשות.

לטקס קדם יום עיון בנושא זיהום אוויר ואוקיינוסים, בהשתתפות פרופ' קולין פרייס מביה"ס למדעי הסביבה וכדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב וד"ר לוסיל קורטיליאן, מומחית בביולוגיה ימית ומנהל מיזם "Plastic Med" במונקו. כמו כן נכח באירוע נשיא ארגון ישראל-מונקו פרנק ביאנצ'ר.

שמו של פרנקל עלה לאחרונה לכותרות ב"סיבוב" שעשה על מניות אירונאוטיקס, שנמכרה באוגוסט לרפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו, תמורת 850 מיליון שקל. פרנקל ביצע החל בסוף דצמבר 2018 ועד לסוף מרץ השנה מסע רכישות אגרסיבי של מניות החברה, והגיע להחזקה של 31.7% בה. פרנקל (61), שעיקר פעילותו בתחומי הנדל"ן והתעופה, השקיע כ-170 מיליון שקל ברכישת המניות ולפי הערכות הרוויח מהמהלך קרוב ל-90 מיליון שקל. 

בביקורו בשנה שעברה בתל-אביב קיבל הנסיך אלבר השני תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה בהוקרה על מחויבותו העמוקה לשמירה על הסביבה לדורות הבאים, תוך קידום שיתוף-פעולה בפתרון בעיות אקלים, מים ומגוון אקולוגי. 

אהרון פרנקל, הנסיך אלבר השני ופרופ' אריאל פורת צילום: באדיבות אוניברסיטת תל אביב
 אהרון פרנקל, הנסיך אלבר השני ופרופ' אריאל פורת צילום: באדיבות אוניברסיטת תל אביב