מנכ"ל מליסרון הגדיל החזקותיו בלהב אל.אר לכ-15%: רכש מניות ואופציות בכ-6 מיליון שקל

מימוש האופציות יגדיל את החזקותיו של אבי לוי לכ-19% מההון של חברת הנדל"ן המניב, שני רק לבעל השליטה אלי להב • מניית להב אל.אר, שעיקר פעילותה בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, הגיבה לדיווח בעלייה של 2% היום, לשווי חברה של כ-115 מיליון שקל, והשלימה התקדמות של כ-20% בשנה האחרונה

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר

אבי לוי, מנכ"ל ענקית הקניונים מליסרון , הגדיל את החזקתו בחברת להב אל.אר , שעיקר פעילותה בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה. לוי רכש אתמול מחוץ לבורסה 4.9% ממניות החברה, במחיר השוק, ובסך הכל השקיע כ-5.4 מיליון שקל. הרכישה הגדילה את החזקתו של לוי בחברה לכ-14.5% כשבנוסף הוא רכש אופציות להב בכ-500 אלף שקל, שמימושן יגדיל את חלקו בחברה לכ-19%.

בעלי השליטה בלהב אל.אר הם היו"ר אלי להב, המחזיק בכ-44% מהמניות ואיליק רוז'נסקי (לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן) המחזיק בכ-10%. לצידם מחזיקים בחברה גם שמשון נפתלי (18.6%) וכאמור לוי, שעשוי להפוך עם מימוש האופציות לבעל המניות השני בגודלו. מניית להב אל.אר הגיבה לדיווח בעלייה של 2% היום והשלימה התקדמות של כ-20% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-115 מיליון שקל בעוד הונה העצמי מסתכם בכ-136 מיליון שקל (בסוף יוני).

בתחילת החודש השלימה להב אל.אר את מכירת החזקותיה בחברת האנרגיה הסולארית סולגרין  לקרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל  בתמורה ל-44.4 מיליון שקל. כתוצאה מהמהלך, להב אל אר צפויה לרשום רווח הון של כ-8 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ולקבל תזרים מזומנים של כ-42 מיליון שקל. בחברה מציינים כי היא בוחנת הקמת חברה חדשה שתעסוק בתחומי האנרגיה הירוקה המתחדשת תוך כדי ניצול הידע והקשרים שנבנו במרוצת השנים.

להב אל.אר, המחזיקה ב-32 נכסי נדל"ן בגרמניה ונכס אחד בישראל, סיימה את המחצית הראשונה של 2019 עם הכנסות של כ-23.7 מיליון שקל, גידול של 2.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-13 מיליון שקל, עלייה של 31% לעומת התקופה המקבילה.

לפני כחודשיים הודיע לוי על עזיבת תפקיד מנכ"ל מליסרון לאחר שבעלת השליטה בחברה, ליאורה עופר, סירבה להעניק לו הלוואה שביקש, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, לרכישת מניות בחברה (כיום מחזיק לוי בכ-4.4% מההון של מליסרון בשווי של כ-414 מיליון שקל). בינתיים סוכם כי לוי ימשיך בתפקידו עד שבמליסרון יימצאו לו מחליף, וכפי שנחשף ב"גלובס", גם האפשרות שימשיך לשמש בתפקיד עלתה על הפרק.