רשת 13 | בלעדי

הג'וב החדש של אלי קמיר: יועץ אסטרטגי לרשת 13

קמיר משמש מזה כעשור כיועץ המקורב לבעל השליטה ברשת, לן בלווטניק • ל"גלובס" נודע כי לאחרונה מעורבותו בניהול הערוץ הולכת וגוברת • שמו של קמיר הוזכר כחשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים ביחד עם שלמה פילבר בתיק בזק הראשון

אלי קמיר / צילום: איל יצהר
אלי קמיר / צילום: איל יצהר

ל"גלובס" נודע כי היועץ האסטרטגי אלי קמיר יחל לייעץ לדירקטוריון רשת 13. לאחרונה נפגש קמיר עם מספר בעלי תפקידים בערוץ, בין היתר עם המנכ"ל יוסי ורשבסקי ועם סמנכ"לית תקשורת ודוברות הערוץ יעל גאוני.

קמיר משמש כיועץ אסטרטגי של בעל השליטה ברשת 13, איש העסקים האנגלי לן בלווטניק, הבעלים של חברת כלל תעשיות. קמיר מלווה את בלווטניק מאז כניסתו לפעילות בישראל לפני כמעט עשור ומייעץ לו בחלק ניכר מעסקיו. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי לאחרונה מעורבותו בניהול רשת 13 הולכת וגוברת.

בלווטניק הוא בעל מניות ב-RGE, שהחזיקה בעבר בשליטה בערוץ עשר. עם מיזוג הערוצים רשת ועשר הפך בלווטניק לבעל המניות הגדול בערוץ הממוזג. מאז המיזוג מתמודדת רשת עם אתגרים לא פשוטים, בהם הצורך להגדיר מחדש את מקומה כערוץ מסחרי והניסיונות להגדיל את נתח הצפייה שלה בשעות הפריים-טיים.

קמיר התחיל את דרכו כעיתונאי, וכיום הוא משמש יועץ אסטרטגי מבוקש לחברות ממשלתיות וגופים מסחריים. פרט לבלווטניק, הוא ייעץ לחברות כמו בנק דיסקונט, נובל אנרג'י, נתיבי ישראל, מקורות, החברה להגנת ים המלח, דואר ישראל וקק"ל. שותפו, ישראל בכר, נחשב לבעל קשרים פוליטיים ענפים ומקורב בין היתר למשה כחלון ולאריה דרעי. בבחירות מועד ב' הוא הוביל את צוות האסטרטגיה בקמפיין של יאיר לפיד.

במשך שנים הקפיד קמיר להישאר מתחת לרדאר התקשורתי, אך בשנתיים האחרונות עלה שמו דווקא בהקשרים חיוביים פחות: קמיר עשוי לעמוד לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, זאת בהקשר להתנהלותו מול מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, בעת ששימש כיועץ התקשורת של בזק, במה שמכונה "תיק בזק הראשון", שעניינו עבירות על חוק ניירות ערך.

על-פי החשד, לאחר מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, נרקמה בינו לבין קמיר וסטלה הנדלר, מנכ"לית בזק לשעבר, מערכת יחסים פסולה, חשאית וחריגה. בפרקליטות סבורים כי קמיר ומנכ"לית בזק דאז הנדלר אף העבירו לפילבר הנחיות לגבי האופן שבו על משרד התקשורת לנהוג בכל הנוגע לקבוצת בזק ולעסקיו של שאול אלוביץ'.

לאחרונה נבחנה מעורבותו של קמיר בהקשר לא מחמיא נוסף בשל חקירה שנערכה בעניין הצעת שוחד שקיבלה לכאורה ממנו ומניר חפץ השופטת בדימוס הילה גרסטל. נבדק החשד לפיו הוצע לגרסטל כי תקבל מינוי לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לכך שלאחר שתמונה תפעל לסגירת תיק החקירה נגד רעיית ראש הממשלה בתיק המעונות. בסוף החקירה הוחלט כי לא התגבשה תשתית ראייתית לביסוס החשדות נגד מי המעורבים, והתיק נסגר

קמיר בחר שלא להגיב לידיעה. מרשת ומבעלי המניות שלה לא נמסרה תגובה.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בתיק 4000 ובתיק בזק הראשון נמצאים בשלבים מוקדמים שלהם. הליכי השימוע בתיק 4000 נערכים בימים אלה, והליכי השימוע בתיק בזק הראשון עדיין לא החלו. אלי קמיר ושאר החשודים המוזכרים בידיעה מכחישים את המיוחס להם על-ידי הפרקליטות, ושמורה להם חזקת החפות.