לא רק אפל: גוגל משיקה את Play Pass - שירות משחקי מובייל תמורת 5 דולר לחודש

אפל ארקייד הושק עם מאה משחקים חדשים ובלעדיים, בעוד פליי פס מציע למשתמשים משחקים שאינם חדשים או בלעדיים, וזמינים למשתמשים גם ללא מנוי • השירות מושק תחילה בהדרגה בארה"ב ובהמשך יהיה זמין גם במדינות נוספות

סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל וסמנכ"ל גוגל באזור אירופה /  צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE
סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל וסמנכ"ל גוגל באזור אירופה / צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE

גוגל השיקה אמש שירות חדש בשם Play Pass, שיציע גישה למעל 350 משחקים ואפליקציות תמורת מנוי בעלות של 5 דולר לחודש. השירות מושק תחילה בהדרגה בארה"ב ובהמשך יהיה זמין גם במדינות נוספות. השקת השירות של גוגל מגיעה ימים ספורים לאחר שאפל הפכה את שירות אפל ארקייד לזמין, שמציע גם הוא גישה למשחקי מובייל, תמורת מנוי באותו מחיר.

אחד ההבדלים בין השירותים של שתי הענקיות, שמנסות להגדיל את הכנסותיהן מתחום משחקי המובייל שצומח במהרה, הוא שאפל ארקייד הושק עם מאה משחקים חדשים ובלעדיים. פליי פס לעומת זאת מציע למשתמשים משחקים שאינם חדשים או בלעדיים, וזמינים למשתמשים גם ללא מנוי, דרך חנות האפליקציות פליי סטור.

היתרון שהשירות מציע עבור אותם משחקים, היא שהגישה אליהם דרכו לא דורשת תשלום נוסף, ובמשחקים שמוצעים חינם בחנות האפליקציות, לא ישולבו פרסומות או הצעות לרכישות נוספות בתוך האפליקציה עבור מי שרכש מנוי. לעתים, אפשרויות בתשלום מוצעות כדי לשדרג את חווית המשחק, ובמקרה של מנויי פליי פס אותן אפשרויות יוצעו בחינם.

שוני נוסף הוא שבעוד שאפל ארקייד כוללת משחקים בלבד, בפליי פס שני שליש מהאפליקציות ששולבו בשירות הן משחקים, ושאר האפליקציות שמוצעות בו הן מתחומים נוספים כמו פיטנס, מזג אוויר, צילום וחינוך.

בנובמבר גוגל צפויה להשיק גם את שירות סטדיה, שירות סטרימינג מבוסס ענן של משחקי וידאו, שיאפשר למשתמשים לשחק במשחקי וידאו עם גרפיקה באיכות גבוהה ללא הורדה או רכישה שלהם, וללא צורך בקונסולה, ויעלה 10 דולרים לחודש.