עסקה של פלסטיק: רימוני רוכשת את RPM משדרות תמורת עד 6.5 מיליון שקל

רימוני תעשיות הודיעה כי הלקוח העיקרי של אר.פי.אם התחייב להמשיך לייצר אצלה במשך תקופה של לפחות חמש שנים לאחר מועד השלמת העסקה - באותם תנאים הקיימים כיום

מוצרים של רימוני תעשיות / צילום: אתר החברה
מוצרים של רימוני תעשיות / צילום: אתר החברה

חברת מוצרי הפלסטיקה, רימוני , מתרחבת. החברה דיווחה כי התקשרה בהסכם לרכישת כלל הפעילות והנכסים של חברת אר.פי.אם תעשיות פלסטיק (RPM) בתמורה לתשלום של עד 6.5 מיליון שקל, שישולם בארבעה תשלומים על פני תקופה של ארבע שנים.

חברת אר.פי.אם (המוכרת גם בשמה המלא Regev Plastics Manufacturing) היא חברה פרטית, שנוסדה בשנת 1994 ופועלת מאזור התעשייה בעיר שדרות. במסגרת ההסכם לרכישתה, תשלם רימוני תעשיות 5 מיליון שקל במועד השלמת העסקה ועוד 1.5 מיליון שקל בשלושה תשלומים שנתיים שווים.

בנוסף, נקבע בהסכם כי רימוני תרכוש מאר.פי.אם מלאי מוצרים שבגינם קיימות הזמנות במחיר עלות המלאי, וכן מלאי חומרי גלם הנדרש לצורך המשך הפעילות. מנתוני רשם החברות עולה כי בעל השליטה באר.פי.אם הוא יחיאל רגב עלוש ממושב נתיב העשרה.

אר.פי.אם פועלת כקבלן משנה בייצור מוצרי פלסטיק בטכנולוגיית הזרקה. החברה מתמחה בייצור אריזות פלסטיק מסוגים שונים ליצרניות המגבונים. בנוסף כולל סל המוצרים של אר.פי.אם גם אריזות פלסטיק למוצרי מזון, פקקי פלסטיק לאריזות מזון ולאריזות חומרי ניקוי, וכן פיות פלסטיק עם פקקים לשקיות אלומיניום. בשנת 2018 הסתכמו הכנסות אר.פי.אם בכ-10 מיליון שקל ובמהלך המחצית הראשונה של 2019 עמדו הכנסותיה על כ-4 מיליון שקל, כאשר 95% מההכנסות מקורן בלקוח אחד.

לדברי רימוני תעשיות, התחייב הלקוח העיקרי של אר.פי.אם להמשיך לייצר אצלה במשך תקופה של לפחות חמש שנים לאחר מועד השלמת העסקה למכירתה לידי רימוני. כל זאת, בכפוף לשמירה על אותם תנאים מסחריים הקיימים כיום ועמידה באיכות המוצרים.

רימוני תעשיות, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 465 מיליון שקל, עוסקת בפיתוח וייצור של רכיבי פלסטיק מדויקים בטכניקה של הזרקה תרמו-פלסטית, וכן בייצור תבניות להזרקת מוצרים מפלסטיק. בהודעה לבורסה היום נכתב עוד, כי אותו לקוח עיקרי של אר.פי.אם הוא גם לקוח של רימוני תעשיות זה שנים רבות, וכי התנאים המסחריים הקיימים בינו לבין אר.פי.אם נבדקו טרם החתימה על עסקת הרכישה.

רימוני תעשיות נמצאת בשליטת דן, רפאל וגד רימוני, שמחזיקים יחדיו ב-75.07% ממניות החברה. את המחצית הראשונה של 2019 סיימה רימוני תעשיות עם הכנסות של 92.9 מיליון שקל, המשקפות ירידה של 8.8%.

את הירידה במכירות הסבירו בחברה בקיטון בהיקף הפעילות עקב סיום פרויקטים ארוכי טווח, בעיקר בשוק הרכב, וכן בהתחזקות השקל מול המטבעות הזרים, ששחקה את ההכנסות ממכירות בחו"ל. למרות הירידה בהכנסות, ירד הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2019 ב-1.8% בלבד ל-28.5 מיליון דולר, בזכות שינוי בתמהיל המכירות, ואילו שיעורו מסך ההכנסות טיפס ל-31%, לעומת 28% בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, הציגה רימוני תעשיות רווח נקי המיוחס לבעלים של 17.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 20.4 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי הוסברה בקיטון בהיקף הפעילות, אולם גם היא לא הפריעה לחברה לחלק דיבידנדים בהיקף מצטבר של 26.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019.