איזה נס: מי חגגו 20 שנות טכנולוגיה לחברה שרובה רווקים ורווקות

וגם: עתידן הרפואה ד"ר ג'ון הלמקה מצטרף לחברת Clew של גל סלומון

 

אבי באום, שחר אפעל, מוריס וולפסון, רביב צולר ואהרון פוגל / צילום: אלירן אביטל
אבי באום, שחר אפעל, מוריס וולפסון, רביב צולר ואהרון פוגל / צילום: אלירן אביטל

סיבה נוספת לחגיגה, לצד הרמת כוסית לשנה החדשה, הייתה לחברת שירותי ה-IT נס טכנולוגיות, המציינת בימים אלה 20 שנה להיווסדה. אלפי האורחים, בהם עובדי החברה, בני ובנות זוגם, ובכירים מחברות אחרות, הגיעו אמש לאמפי פארק רעננה, למסיבה אותה הובילו אבי באום, יו"ר חילן ויו"ר נס, ושחר אפעל, מנכ"ל נס. 

וגם אורחי כבוד היום שם - לאירוע הוזמנו איש העסקים והפילנתרופ האמריקאי מוריס וולפסון, בעליה הראשונים של החברה; רביב צולר, כיום מנכ"ל כיל, ומי שנחשב כמייסד נס ושימש כמנכ"ל הראשון שלה, עד לשנת 2007; ואהרון פוגל, כיום יו"ר צים ומי שהיה היו"ר הראשון של החברה.

נס טכנולוגיות נוסדה בשנת 1999 כאשר וולפסון רכש את חברות המחשוב הישראליות - טכם, קונתהל, קומפרו, גלעד, IPEX ו-ISI, והחליט לאחדן תחת השם נס.

בתוכנית האמנותית: הופעות של נינט, נטע ברזילי, דודו אהרון, מה קשור, אמיר דדון, בניה ברבי ושפיטה, שיחד יצרו מופע שמספר את סיפורה של החברה באמצעות סרטוני סטורי ושירים. כך, סופר במהלך הערב סיפורה של החברה על גלגוליה. באום ואפעל עלו לבמה לנאום משותף, וציינו שבחברה מועסק היום מספר שווה של גברים ונשים, כ-80% מעובדי החברה הם מתחת לגיל 35, ואת מה שהוא אולי הפרט החשוב מכל - 60% מעובדי החברה הם רווקים ורווקות.

פורום עמיתי בילינסון גייס 1.4 מיליון שקל לטובת הקמת היחידה לשבץ מוחי

בשלל האירועים שנערכו השבוע, היה גם זה של פורום עמיתי בילינסון של מרכז רפואי רבין, שהתכנס במתחם "הקומה הרביעית" בתל אביב. הפעם הוקדש הערב לטובת הקמת היחידה לשבץ מוחי. פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ויו"ר ידידי המרכז הרפואי רבין, ואורלי מסקין מנכ"לית העמותה, קיבלו את התורמות והתורמים ואת הנהלת בית החולים: ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי, ופרופ' איתן אוריאל מנהל המחלקה לנוירולוגיה בבילינסון. בתוכנית האמנותית: הרצאה של ד"ר קרן אור חן מאוניברסיטת חיפה על האינטראקציה שבין הגוף לנפש, לצד הופעה של הסטנדאפיסט רמי ורד, שבין היתר חלק את חוויותיו מהצנתור שאביו עבר בבילינסון. 

פיני כהן בישר כי "ידידי המרכז הרפואי נרתמו, ולשמחתי הצלחנו לגייס 100% מהמשאבים הנדרשים להקמת היחידה החדשה - 1.4 מיליון שקל. יחידה שמשמעות פעילותה היא הצלת חיים 24/7". 

פרופ אוריאל הסביר כי "ביחידה יטופלו בחולים החל מהשלב האקוטי בזמן השבץ המוחי ולאחריו. במודל החדשני כל מטופל יקבל טיפול המותאם לו אישית. בין המרפאות שיפתחו במסגרת היחידה יפתחו מרפאת שבץ בצעירים ומרפאה למחלות כלי דם קטנים במוח. מטרת היחידה למנוע שבץ מוחי נוסף על ידי מעקב אחר מטופלים ששוחררו מאשפוז וכאלה המופנים מהקהילה, לאיזון גורמי הסיכון ולהתאמת מניעה משנית לשבץ", הוא אמר.

לדברי ד"ר וירטהיים "הערב הוקדש להקמת היחידה שתהיה חלק מהמחלקה לנוירולוגיה בבילינסון. המחלקה עברה בשנים האחרונות מהפך של ממש בזכות מנהל המחלקה לנוירולוגיה, פרופ' איתן אוריאל, ששם דגש על הצבת המטופל במרכז ועל מצוינות מחקרית ורפואית. המחלקה נמצאת ברמה אחת עם המרכזים המובילים בעולם וזוכה להכרה בינלאומית".

בתורמים ובחוגגים היו: אברהם קוזניצקי, בעל השליטה ויו"ר מנרב אחזקות; פרופ' ליאוניד אידלמן; איש העסקים חיים הורביץ; רו"ח ניר זיכלינסקי ושלי זיכלינסקי, מנכ"לית איגוד הדירקטורים; עו"ד דניאל פסרמן; נאוה ברק ושלום זינגר; רו"ח ראובן שיף; עו"ד יהודה רוה ותמי רוה, יו"רית חברת החדשות; אלוף במיל' גיורא רום; עו"ד פיני רובין; גלית פרבר-שרצקי; ורבים אחרים.

עו"ד פיני רובין וגיורא רום  / צילום: ניר עמוס
 עו"ד פיני רובין וגיורא רום / צילום: ניר עמוס
עו"ד דניאל פסרמן, פיני כהן, ניר ושלי זיכלינסקי / צילום: ניר עמוס
 עו"ד דניאל פסרמן, פיני כהן, ניר ושלי זיכלינסקי / צילום: ניר עמוס
חיים הורביץ וד"ר איתן וירטהיים / צילום: ניר עמוס
 חיים הורביץ וד"ר איתן וירטהיים / צילום: ניר עמוס

עתידן הרפואה ד"ר ג'ון הלמקה מצטרף לחברת Clew של גל סלומון

חברת המידע הרפואי Clew, שהקים גל סלומון, לשעבר שותף בפיטנגו, הודיעה על גיוסו של ד"ר ג'ון הלמקה, הנחשב ל"גורו הבריאות הדיגיטלית" ולעתידן השפעת הטכנולוגיה על העולם הרפואי, כחבר הוועדה המדעית של קלו.

Clew פיתחה מערכת בינה מלאכותית לשם התראה על התדרדרות חולים בחדרי מיון וטיפול נמרץ. בחזונה לטווח הרחוק יותר, היא מעוניינת גם להפוך "למרכז הבקרה" של בית החולים, בו יאסף מידע מכל המחלקות באופן שיאפשר ניצול מוצלח יותר של משאבים, קיצור זמני המתנה, התראה על עומסים שהולכים ונבנים ועוד.

כיום, משמש הלמקה, בין היתר, כמנהל המרכז לחקר טכנולוגיות ודירקטור במרכז הרפואי "בית ישראל" בניו יורק, כפרופ' לחדשנות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארוורד, וכיועץ לממשלות בעולם בנושא בריאות דיגיטלית. נוסף על כך הוא כותב בלוג בתחום חזון הטכנולוגיה בעולמות הבריאות.

לדברי סלומון "זו זכות גדולה והבעת אמון משמעותית עבורנו לצרף לוועדת המייעצת של Clew מוביל דעה בשיעור הקומה של ד"ר הלמקה, שנחשב לגורו עולמי בתחומי הבריאות והרפואה הדיגיטלית בפרט. לוועדה המייעצת שלנו יש תפקיד מכריע בעיצוב החזון והטכנולוגיה של החברה".

ד"ר הלמקה מסר כי "כמות ואיכות המידע הרפואי שנאסף מחולים צומחות באופן אקספוננציאלי. אני גאה להצטרף לוועדה המדעית של Clew אשר הופכת את המידע הזה לידע רפואי מעשי בכלים מתוחכמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה".