פלסטר לשוק? נפתחו המעונות במכללה האקדמית ת"א-יפו

הפרויקט שנבנה בעלות של 180 מיליון שקל, כולל 400 יחידות דיור • במכללה מבטיחים שהמחירים נמוכים משמעותית מהמקובל באזור וכי הם ינועו בין 1,300-1,800 שקל לחודש – בהתאם לסוגי היח"ד

מעונות הסטודנטים החדשים באקדמית תל אביב-יפו / צילום: אמיר לוי
מעונות הסטודנטים החדשים באקדמית תל אביב-יפו / צילום: אמיר לוי

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, נחנך השבוע מתחם המעונות במכללה האקדמית ת"א-יפו. במתחם נבנו מתחם כ-400 יחידות דיור המותאמות למגורי יחידים, זוגות ושותפים. הפרויקט מהווה ציון דרך עבור המכללה אך יש לו גם משמעות רבה לפיתוח של מקטע זה של העיר, שהוא אזור תווך חצי מיושב ודי מוזנח בין שדרות ירושלים ביפו וציר שלבים.

שטחו של המבנה, שתוכנן ע"י האדריכלית קיקה ברא"ז, הוא 16 אלף מ"ר. הוא כולל מבנים בני 8.5 קומות, מעל קומת חניון תת קרקעי ושטחי מסחר, בשטח כולל של כ-1,000 מ"ר. הפרויקט נבנה במתכונת של DBOT (תכנון-בנייה-הפעלה-העברה) על ידי חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי בעלות של כ-180 מיליון שקלים. במכללה מסבירים כי שכר הדירה נמוך ב-30% ממחירי השוק. כך למשל דירת יחיד תעלה 1,791 שקל, דירת שני שותפים כ-1,504 שקל לשותף, ובדירת שלושה שותפים 1,308 שקל לשותף.

מנכ"ל המכללה, בני אלון מסר כי "מייסדי המכללה ראו חשיבות מאד גדולה לחולל שינוי כלכלי חברתי ביפו ובדרום ת"א, תוך שילוב של הסגל והסטודנטים. הרעיון הוא שמוסד אקדמי בלב יפו, יהפוך את המבנה ממקום של הזנחה ופשע למקום של חינוך ומעורבות. בעקבות דוח טרכטנברג ניגשנו למכרז של הות"ת וקיבלנו כ-15 מיליון שקל לפרויקט. את הקרקע קיבלנו מרמ"י לאותה מטרה. אנו מעוניינים להפחית את יוקר המחייה לסטודנטים ולהנגיש אוכלוסיות שקשה להן להגיע לת"א ורוצות לקבל השכלה איכותית".