חדשנות בעיר העתיקה: מי הגיעו לחגוג 25 שנה לקרן JVP

וגם: שנה חדשה, דרך חדשה? עו"ד עמית בכר מפרגן לעו"ד אבי חימי

אראל מרגלית ומרינה מקסימיליאן  / צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל
אראל מרגלית ומרינה מקסימיליאן / צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, נפגשו אמש עם הנשיא ראובן ריבלין בבית הנשיא בירושלים, עלו לבירה גם מעל 1,500 אורחים - אנשי ונשות עסקים, חברי וחברות כנסת, ובכירות ובכירים מתעשיית ההון סיכון הישראלית. הסיבה: חגיגת חצי יובל ל-JVP, קרן ההון סיכון הירושלמית, שנערכה בגן הבונים שלצד חומות העיר העתיקה, כאשר דווקא בלוקיישן זה - עמד האירוע בסימן חדשנות.

המארחים, שותפי הקרן אראל מרגלית, פיונה דרמון, יואב צרויה, מיכל דריימן, גדי פורת, טלי רבין, חיים קופנס ורינת רמלר, קיבלו את פני האורחים, ששמחו לגלות שהאירוע הססגוני כולל גם הופעות של הדג נחש, ברי סחרוף ומרינה מקסימיליאן. המסיבה היוותה את שיאו של היום שנפתח בכנס המשקיעים השנתי של הקרן.

מיכל שיר, מיכל פינק ונעמה קאופמן / צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל
 מיכל שיר, מיכל פינק ונעמה קאופמן / צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל

נהנו מהשילוב, מהמוזיקה, מאראל מרגלית שעלה לבמה בשיר "זה הזמן להתעורר", ומאוויר הרים צלול כיין: כריסטיאן קרן, לשעבר קנצלר אוסטריה; עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, ואהרון אהרן, מנכ"ל הרשות; אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים; רותי שמחה, מייסדת ושותפה בקרן ויולה; אבי זאבי, שותף בקרן ויולה; סטלה הנדלר, לשעבר מנכ"לית בזק; מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיה במשרד הכלכלה; נעמה קאופמן, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה; ח"כ מיכל שיר; עימאד תלחמי, מייסד באבקום; מרב וינרב, מנהלת קוולאקום ונצ'רס בישראל; חזי בצלאל, בעלי 018 אקספון; עדי יראל טולדנו, שותפה בקרן TLV; אריק קליינשטיין, שותף בקרן גלילות; שי בזק ואלון לוגיס, שותפים ב-EY; אייל דשא, יו"ר ישראכרט; גת מגידו, סמנכ"לית השקעות בפסגות; רונן סולומון, מנכ"ל אלטשולר שחם בנפיט; יובל שחר, יו"ר TEAM8; ורבים אחרים.

אייל דשא ועמי אפלבום / צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל
 אייל דשא ועמי אפלבום / צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל

 

שנה חדשה, דרך חדשה? עו"ד עמית בכר מפרגן לעו"ד אבי חימי 

כמיטב המסורת, הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, התקיימה גם במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין. עו"ד עמית בכר, יו"ר המחוז, אירח את נציגות ונציגי מערכת המשפט המקומית על גג בית הפרקליט בעיר. בנוכחים היו: השופט איתן אורנשטיין, נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב; השופט צחי עוזיאל, נשיא בית משפט השלום תל אביב; ועו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין.

בכר ציין במפגש כי "בשנה האחרונה מערכת המשפט עמדה בפני מתקפות לא פשוטות שקראו לאתגר את בסיס הלגיטימיות שלה ולכן גם הנהלת בתי המשפט וגם לשכת עורכי הדין צריכות לפעול יחד בשיתוף פעולה למען חיזוק האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל. מערכת המשפט היא אחת משלוש הרשויות, אלא שבניגוד לשתי הרשויות האחרות, היא לא נשענת על רוב רגעי וזמני מהציבור. זה לא הופך אותה לצלע חסרה, אלא לצלע חזקה הנשענת על ערכים המשותפים גם ללשכת עורכי הדין וגם להנהלת בתי המשפט ולכן אנחנו צריכים לפעול יחד למען אותם ערכים". בכר ניצל את המומנטום גם להשכנת שלום, והוסיף: "גם אבי (אבי חימי, ראש הלשכה, ש"ד) וגם אני נבחרנו גם כדי לפעול לחיזוק הקשר בין לשכת עורכי הדין להנהלת בתי המשפט למען מטרות משותפות. אני מאוד שמח להיות שותף למהלך הזה יחד עם אבי. למרות שלא התמודדנו יחד, עוד במהלך הבחירות ובוודאי מאז שנבחר, הוא מתווה דרך נכונה ללשכה ומחוז תל אביב שותף לה ומחזק אותה".

בעת האחרונה, נזכיר, נתגלעו מחלוקות קשות בין בכר לבין חימי, בין היתר סביב כפיפותו של מחוז תל אביב ללשכה הארצית וסמכויותיו של ראש המחוז הנבחר. כעת נראה כי השניים מבקשים אולי לשים את המחלוקות מאחור ולפעול במשותף אל מול האתגרים עמם צפויה להתמודד הלשכה בשנה הקרובה. בבחירות שנערכו ביוני, בכר התמודד מטעם הסיעה של ציון אמיר, יריבו של חימי בבחירות לתפקיד יו"ר הלשכה.

עוד נכחו: אהרון פולק, מייסד עמית פולק מטלון; השופטת צילה צפת, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב; תומר רייף, שותף מנהל במשרד זיסמן אהרוני גייר; נירה פורן, מנכ"לית איגוד היועצים המשפטיים - ACC; ואחרים.

צחי עוזיאל, אבי חימי, איתן אורנשטיין, עמית בכר וצילה צפת  / צילום: שימי דנינו
 צחי עוזיאל, אבי חימי, איתן אורנשטיין, עמית בכר וצילה צפת / צילום: שימי דנינו

 

סללו את הדרך המהירה לשנה טובה, חברתית ושיתופית

את הדרך (הקצרה והמהירה) לשנה החדשה, ובתקווה שזו תהיה בעלת תרומה חברתית, סללו גם נציגי אפליקציית הניווט waze וחברת גוד ויז'ן לניהול קשרי קהילה, מקבוצת פאהן קנה. במפגש שערכו הנציגים, יחד עם נציגיהם של חברות, מיזמים וסטארט-אפים חברתיים אחרים, דנו בחידושים להטמעת אחריות תאגידית בחברות, וניהלו אותו עברי ורבין, מנכ"ל גוד ויז'ן, ושמוליק קרת, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-wase.

במסגרת זו הוצגו במקום מערכת ה-carpool של waze המבקשת להפחית את הצפיפות בכבישים באמצעות שיתוף נסיעות; הסטארט-אפ החברתי קסיופאה המאפשר לדווח על הטרדות מיניות; הסטארט-אפ בריזומטר לניטור זיהום אוויר; ומיזם Helpi, הפועל לעידוד ההתנדבות בארגונים.

איחלו שנה חברתית ושיתופית יותר: פרופ' יוסי וייס, סמנכ"ל באסותא; אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר ישראל במיטב דש; ענת מוסנקו, מנהלת רשת העמיתים בארגון מעלה; תמי גניגר, ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'; עדי גרינבאום, מנהלת קשרי ממשל בפירמת פאהן קנה; ואחרים.

עברי ורבין, עדי גרינבאום ושמוליק קרת / צילום: שלומי יוסף
 עברי ורבין, עדי גרינבאום ושמוליק קרת / צילום: שלומי יוסף