"בלאו הכי יהיו הדלפות": נתניהו מבקש שימוע פומבי שיועבר בשידור חי

רה"מ: "לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכול יישמע. כך נבטיח צדק ואמת" • הסיכוי שבקשת נתניהו תתקבל ע"י היועמ"ש - קלוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בשבוע הבא ייפתח השימוע בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החשוד כזכור בשוחד ובמרמה והפרת אמונים. נתניהו העביר היום (ה') הודעה לתקשורת שבה אמר כי "אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים".

לכן, הוסיף ראש הממשלה, "אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח את השימוע לשידור חי".

נתניהו הוסיף כי "אני חושב שזה הדבר הדרוש, וזה מה שעשה השופט חנן מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ראובן ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".

לדבריו, "אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת. הרי בלאו הכי יהיו הדלפות, אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך. ובכן, למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבא, הכול שייצא. לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכול יישמע. זאת בקשתי, שידור חי של השימוע, כך נבטיח צדק ואמת".

יצוין כי הסיכוי שבקשת נתניהו תתקבל על-ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט הוא קלוש. שימועים בהליכים פליליים נערכים בדלתיים סגורות ואינם חשופים לציבור. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש בתוקף את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.