לאחר 20 שנה כמנכ"ל: איתן רכטר עוזב את קרדן ישראל

רכטר, מבעלי החברה ומי שמשמש כמנכ"ל שלה ב-20 השנים האחרונות, השלים בשבוע שעבר את מכירת החזקותיו בה לשותפיו הקיימים, ובמקביל התפטר מתפקיד המנכ"ל ומתפקידיו הנוספים כדירקטור בחברות-בנות

איתן רכטר / צילום: תמר מצפי, גלובס
איתן רכטר / צילום: תמר מצפי, גלובס

איתן רכטר עוזב סופית את חברת ההחזקות קרדן ישראל . רכטר, מבעלי החברה ומי שמשמש כמנכ"ל שלה ב-20 השנים האחרונות, השלים בשבוע שעבר את מכירת החזקותיו בה לשותפיו הקיימים, ובמקביל התפטר מתפקיד המנכ"ל ומתפקידיו הנוספים כדירקטור בחברות-בנות.

רכטר, שהחזיק ב-10% ממניות קרדן ישראל, קיבל תמורתן סכום של כ-25 מיליון שקל. את המניות רכשו יתר בעלי השליטה בחברה, אבי שנור, גיל דויטש ורוני בירם. בעקבות השלמת העסקה גדל שיעור ההחזקה של שנור בקרדן ישראל ל-30.8%, ואילו דויטש ובירם הגדילו את שיעור החזקותיהם בחברה ל-17.1% כל אחד.

קרדן ישראל נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-250 מיליון שקל. לקרדן ישראל אין כיום חובות פיננסיים והנכס העיקרי שלה הוא החזקה ב-59.8% ממניות קרדן נדל"ן בשווי של כ-240 מיליון שקל. מלבד זאת, לקרדן ישראל השקעות נוספות במיזמים שונים, לרבות חברות מתחום ההייטק והתקשורת, לצד קופת מזומנים המכילה כ-16 מיליון שקל.

בעל שליטה נוסף בקרדן ישראל הוא יוסף גרינפלד, שמחזיק ב-18.9% ממניות החברה ומחזיק בתפקיד היו"ר שלה. עם זאת, גרינפלד נמצא תחת הסדר חוב, במסגרתו שועבדו מניות אלה לטובת חלק מהנושים שלו.