אינקוגניטו גם בניווט: גוגל משיקה כלי פרטיות ואבטחה חדשים

הכלים החדשים יופיעו במספר שירותים של גוגל, כולל גוגל מאפס, יוטיוב והעוזרת האישית גוגל אסיסטנט

גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK
גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK

גוגל הכריזה על כלי פרטיות חדשים במספר שירותים - גוגל מאפס, יוטיוב והעוזרת האישית גוגל אסיסטנט. החברה משיקה מצב "גלישה בסתר" עבור גוגל מאפס, שהפעלתו תביא לכך שפעילות המשתמש כמו המקומות והמסלולים שחיפש לא ישמרו בחשבון הגוגל שלו. הכלי יהיה זמין עבור משתמשי אנדרואיד במהלך החודש הנוכחי ובהמשך יורחב גם למשתמשי iOS.

עבור פלטפורמת הוידאו הפופולרית יוטיוב גוגל משיקה פיצ'ר מחיקה אוטומטית, שיאפשר למשתמשים להגדיר פרק זמן אחריו כל המידע שנאסף אודותם דרך השירות יימחק. בגוגל אסיסטנט האפשרות למחוק את הפקודות והשאלות של המשתמשים כבר הייתה קיימת, אך דרשה כניסה ידנית לאפליקציית בטלפון הנייד. כעת, משתמשים יוכלו למחוק את המידע ע"י פקודות קוליות עד שבוע אחורה, ע"י אמירת "היי גוגל, תמחקי את הדבר האחרון שאמרתי לך", או "תמחקי את כל מה שאמרתי בשבוע שעבר".

בנוסף, גוגל גם תציע את הכלי Password Checkup לבדיקת חוזק הססמאות של משתמשים, כך שיהיה בנוי באופן אוטומטי לתוך דפדפן גוגל כרום. עד היום כדי להשתמש בכלי היה צורך להוריד הרחבה לדפדפן. הכלי מאפשר לבדוק אם ססמאות של המשתמש משירותים שונים נפרצו, ולאתר ססמאות פשוטות מדי או כאלה שחוזרות על עצמן במספר שירותים, מה שהופך אותן לפחות בטוחות לשימוש.