היום השני לשימוע בתיקי נתניהו יוצא לדרך

ישיבת השימוע הראשונה מבין ארבע שנערכה אתמול נמשכה עד שעות הלילה, ובסופה טען צוות ההגנה כי הציג ראיות חדשות שצריכות להביא לסגירת התיק • גם היום ינסו סנגורי רה"מ לשכנע את היועמ"ש ואת בכירי הפרקליטות לחזור בהם מהכוונה להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין לקיחת שוחד משאול אלוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי

היום השני לשימוע בתיקי ראש הממשלה יוצא לדרך. סנגוריו של בנימין נתניהו, עורכי הדין יוסי אשכנזי ועמית חדד, ועורכי דין נוספים ממשרדיהם יגיעו היום (ה') שוב למשרד המשפטים ברחוב צאלח א-דין בירושלים להמשך הליך השימוע בתיק 4000.

ישיבת השימוע הראשונה מבין ארבע שנערכה אתמול (ד') נמשכה עד שעות הלילה. בתום הישיבה אמר עו"ד חדד כי צוות ההגנה הציג ליועמ"ש ולאנשיו ראיות חדשות שצריכות להביא לסגירת התיק.

גם היום צפויה הישיבה להמשך במשך כל שעות היום. הסנגורים ינסו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואת בכירי הפרקליטות לחזור בהם מהכוונה להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין לקיחת שוחד מאיש העסקים שאול אלוביץ' תוך הפרת אמונים.

במרכז תיק 4000, שהוא הכבד מבין שלושת התיקים שבהם חשוד נתניהו, עומד החשד כי ראש הממשלה קיבל החלטות רגולטוריות בשווי עתק לטובת קבוצת בזק, בתמורה לכך שאלוביץ', לשעבר בעל השליטה בבזק ובאתר החדשות וואלה, דאג לסיקור אוהד ומוטה לטובת נתניהו ובני משפחתו. נתניהו חשוד בעבירות של קבלת שוחד מאלוביץ' ומרעייתו איריס וכן במרמה ובהפרת אמונים.

בשבוע הבא ייערכו עוד שתי ישיבות שיעסקו בתיקים 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (תיק נתניהו-מוזס). ישיבות השימוע צפויות להימשך מהבוקר עד הערב.

בהליך השימוע של ראש הממשלה נתניהו משתתפים מטעם המדינה היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט; פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן; פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן-ארי; המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, ואנשי צוותה, עורכי הדין יונתן קרמר ורעות גורדון; המשנה ליועמ"ש לעניינים ציבוריים-חוקתיים, עו"ד רז נזרי; המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר; מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות, עו"ד ג'ואי אש; פרקליט מחוז חיפה, עו"ד עמית אייסמן; ועו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. בישיבות משתתפים גם פרקליטים בכירים פחות, שחברים בצוותים של כל אחד משלושת התיקים. ההחלטה הסופית תהיה של היועמ"ש.

מטעמו של ראש הממשלה משתתפים בשימוע, כאמור, עו"ד חדד ועו"ד אשכנזי, המוביל את הטיעון בתיק 4000, ועו"ד ישראל וולנרמן יחד עם צוות נרחב ממשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן. עו"ד רם כספי השתתף גם הוא בשימוע, והוא מוגדר כ"יועץ לצוות ההגנה".

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, מסר בצאתו מהיום השני לדיוני השימוע: "הצגנו היום את המשך הטענות בתיק 4000. הטענות היו משכנעות ונשמעו בקשב רב. ביום ראשון הקרוב נציג את הטענות בתיק 1000. אין לי ספק כי בתום השימוע לא יהיה מנוס מסגירת התיקים". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' הם בגדר חשודים, מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.