מנכ"ל חדש למליסרון: אופיר שריד יחליף את אבי לוי שפרש

שריד, שכיהן כסמנכ"ל הכספים של מליסרון ב-8 השנים האחרונות, יידרש להיכנס לנעליים הגדולות שמשאיר אחריו המנכ"ל הפורש לוי, בין היתר בהתמודדות עם השוכרים, השינויים בהרגלי הצריכה והתחזקות המסחר המקוון, כמו גם עם בעלת השליטה הדומיננטית ליאורה עופר

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון החדש / צילום: אביב אברמוב
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון החדש / צילום: אביב אברמוב

עידן חדש במליסרון : כמעט שלושה חודשים לאחר שאבי לוי הודיע על סיום כהונתו כמנכ"ל לדירקטוריון ענקית הקניונים, הודיעה היום (ה') ליאורה עופר על מינויו של מנכ"ל חדש - אופיר שריד. שריד, 47, כיהן כסמנכ"ל הכספים של קבוצת מליסרון ב-8 השנים האחרונות והיה אחראי, בין היתר, על פעילותה הפיננסית והעסקית של הקבוצה, הקשר השוטף מול שוק ההון ובעלי המניות.

שריד, רואה חשבון, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, התחיל את דרכו המקצועית במשרד רואי החשבון סומך-חייקין KPMG וכיהן במהלך השנים במספר תפקידי ניהול כספים בכירים וביניהם סמנכ"ל הכספים של קבוצת 013 נטוויז'ן.

שריד נכנס לתפקידו בעיצומה של תקופה מאתגרת עבור ענף הקניונים על רקע השינויים בתחום האופנה וקריסה של רשתות. שריד יידרש להיכנס לנעליים הגדולות שמשאיר אחריו המנכ"ל הפורש לוי, בין היתר בהתמודדות עם מערכות היחסים עם השוכרים, השינויים בהרגלי הצריכה והתחזקות המסחר המקוון, כמו גם עם בעלת השליטה הדומיננטית.

פורש עם הון של מעל חצי מיליארד שקל

הודעת סיום הכהונה של לוי נמסרה בעקבות חילוקי דעות בינו לבין בעלת השליטה, ליאורה עופר, בסוגיית הרכיב ההוני שיקבל לוי כחלק מחידוש הסכם העסקתו. לוי ביקש לרכוש כ-5% ממניות מליסרון מידי עופר באמצעות מימון של מאות מיליוני שקלים שיינתן לו על-ידה. רכישה שכזו הייתה הופכת את לוי לבעלים של כ-9% ממניות מליסרון, שני בגודלו רק לעופר עצמה, המחזיקה כיום 58% מההון באמצעות חברת עופר השקעות.

לוי עצמו הבהיר בעת התפטרותו שנמסרה לפני כשלושה חודשים כי "מתוך אמונה בחברה וביכולותיה, ומתוך רצון להמשיך ולהוביל את צמיחתה, ביקשתי לרכוש מניות נוספות של החברה בסכום של כ-300 מיליון שקל, כשבכוונתי היה להשקיע מהוני העצמי סכום של 60-75 מיליון שקל, ואכן ביקשתי מבעלת השליטה הלוואה צמודה למדד בסכום של כ-225 מיליון שקל. ההלוואה הייתה אמורה להיות מובטחת במניות הנרכשות ובערבות אישית מלאה שלי, עם תנאי 'ריקורס' מלא".

במהלך שנות עבודתו במליסרון צבר לוי הון עצום, שהפך אותו לאחד המנהלים השכירים העשירים במשק. הון זה מוערך ביותר מחצי מיליארד שקל - עיקרו שווי השוק של מניותיו בחברה, והשאר מימושי מניות שביצע ועלויות העסקתו השוטפות. כיום מחזיק לוי בקרוב ל-4.4% ממניות מליסרון.

לוי זכה לשכר בעלות חודשית של 166 אלף שקל, צמוד למדד ותנאים נלווים נוספים, כאשר יחד עם המענקים והתגמול ההוני שקיבל הוא התברג מדי שנה בין שיאני השכר בבורסה. ב-2018 עלות העסקתו של לוי הסתכמה ב-5.3 מיליון שקל, ובסך-הכול בשבע שנות כהונתו (2012-2018) בחברה, עלות זו הצטברה ליותר מ-45 מיליון שקל. 

מאז שהתחיל לוי (65) לנהל את ענקית הקניונים מליסרון, פעילותה צמחה בצורה משמעותית, וכיום היא מחזיקה ב-24 נכסים מניבים בשווי כולל של כ-18.5 מיליארד שקל וב-811 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים ב-97%. מליסרון נסחרת בשווי שוק של כ-10 מיליארד שקל.

מליסרון הציגה לאחרונה דוחות כספיים חיוביים לרבעון השני של 2019. רווחיה זינקו בתמיכת שיערוכי נכסים, לצד שיפור הפרמטרים התפעוליים המרכזיים, הגם שבפדיונות תמונת מחצית השנה הראשונה מעורבת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני של מליסרון קפץ ביותר מפי שניים, ל-383 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 181 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה הראשונה של 2019 הצטבר לסכום של 521 מיליון שקל - המשקף צמיחה של 67% ביחס למחצית המקבילה ב-2018.