מלינדה גייטס תתרום מיליארד דולר למען שוויון מגדרי

גייטס הכריזה על התחייבות של מיליארד דולר במשך העשור הקרוב למען קידום שוויון מגדרי בארה"ב • "אני רוצה לראות יותר נשים בתפקידים בהן הן יכולות לקבל החלטות"

מלינדה גייטס / צילום: מייק ת'יילר, רויטרס
מלינדה גייטס / צילום: מייק ת'יילר, רויטרס

מלינדה גייטס הכריזה אתמול (ד') על התחייבות של מיליארד דולר במשך העשור הקרוב למען קידום שוויון מגדרי בארה"ב. גייטס, יו"רית עמיתה בעמותת "ביל ומלינדה גייטס" ומייסדת חברת ההשקעות Pivotal Ventures, כתבה טור דעה במגזין "TIME" שבו הסבירה את הסיבות להשקעה.

"אני רוצה לראות יותר נשים בתפקידים בהן הן יכולות לקבל החלטות, לשלוט על משאבים ולעצב מדיניות ופרספקטיבה", כתבה גייטס. "אני מאמינה שהפוטנציאל של נשים הוא משהו ששווה להשקיע בו - ושהאנשים והארגונים שמשקיעים כדי לשפר את חייהן של נשים הם משהו ששווה להשקיע בו גם כן".

על-פי גייטס, Pivotal Ventures תשקיע משאבים ל"שותפים חדשים ומוכרים" שרוצים להרחיב את כוחן והשפעתן של נשים בשוק העבודה. לא מדובר עדיין בתוכנית מלאה, אבל גייטס אומרת כי לארגון יהיו שלוש עדיפויות מרכזיות: להוריד את החסמים שמפריעים להתקדמות המקצועית של נשים; לקדם נשים בסקטורים כמו טכנולוגיה, מדיה וממשל; ו"להניע מחזיקי מניות" ללחוץ על חברות לבצע רפורמות על מנת לקדם שוויון מגדרי. 

"שוויון לא יכול לחכות, ואף אחד שנמצא בעמדת כוח לא צריך לחכות גם כן", אומרת גייטס. "יש לנו כל זכות לזעום, אבל גם את הזכות להיות אופטימיות. אמריקאים לא מוכנים יותר לקבל את קצב השינוי הקריר והאיטי - ואני מרגישה בת-מזל שאני חיה בזמן שאנחנו גם לא צריכים לקבל זאת".