נתניהו: "מוקיע את מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית"

מטעםר נתניהו נמסר כי הוא שוחח עם שר ביטחון הפנים ומ"מ המפכ"ל וסוכם על הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות בחברה הערבית

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

כשבוע אחרי תחילת מחאת הציבור הערבי, נתניהו התייחס לראשונה לאירועים. בהודעה שפרסם משרד ראש הממשלה נאמר שנתניהו "מוקיע את מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית".

לפי ההודעה, נתניהו שוחח עם שר ביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן וסוכם על הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות. "נתניהו קורא להנהגת הציבור הערבי לנהוג באחריות ולשתף פעולה עם הרשויות במטרה להביא לשינוי מהותי במצב. כמו כן, רה"מ קורא לציבור להימנע מהפעלת כל סוג של אלימות במסגרת המחאה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בתגובה להצהרה של נתניהו: "המבחן של ההצהרות החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למאבק באלימות, ושתתחיל ליישם אותה לאלתר. לא ייתכן ש-20% מהאוכלוסיה חייבים לשבור את הכלים ולחסום כבישים כדי שהממשלה תתחיל לטפל בבעיה שגובה את חייהם של חפים מפשע כבר שנים ארוכות. אני קורא למשטרה לנהוג במפגינים כאזרחים ולא אויבים. נעשה כל מה שנדרש כדי לחיות בחברה ללא נשק".

אולם בחברה הערבית ממשיכים להעביר ביקורת על האדישות והתגובות האיטיות של מנהיגי המדינה.

כבר לפני יותר משבע שנים אמר נתניהו כי הוא מודע לאלימות והפשיעה הגוברת בחברה הערבית וכי המשימה שלו היא לשלב את הערבים בחברה ובכלכלה של אזרחי ישראל. "הגיע הזמן להגביר משמעותית את האכיפה ביישובים הערביים במדינת ישראל", אמר נתניהו בדיון בכנסת בנושא האלימות בפברואר 2012.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמור היה להיפגש עם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, אך הפגישה נדחתה לבקשת הח"כים, שביקשו להשתתף באירועי מחאה וכך הצדדים יוועדו לראשונה ביום חמישי הקרוב .