בעקבות החלטת אמסלם להקל על הוט בפריסה האוניברסלית, נמחקה עתירה בנושא

בג"ץ קבע כי יש להגיש עתירה חדשה שמתייחסת להחלטת שר התקשורת אמסלם להקל על הוט בפריסה האוניברסלית, שכן העתירה שהוגשה ע"י עמותת "הצלחה" ומועצות מקומיות בפריפריה מיצתה את עצמה, משום שהוגשה לפני ההחלטה

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

העתירה בעניין הפריסה האוניברסלית של הוט נמחקה הבוקר (ב') על-ידי בג"ץ, שהסביר כי על העותרים להגיש עתירה חדשה בעקבות החלטת שר התקשורת לאשר מתווה חדש לפריסה אוניברסלית של החברה. העתירה נגד משרד התקשורת בשל שרשרת ההחלטות שקיבל בעניין הוט והפריסה שלה הוגשה על-ידי עמותת "הצלחה" ושורה של יישובים בפריפריה, שמחו על ההקלות שמקבלת הוט שאינה מגיעה אליהם בפריסת התשתית שלה, וזאת בניגוד לרישיונה.

העתירה הוגשה עוד קודם להחלטה של שר התקשורת דודי אמסלם לאמץ מתווה לפריסה אוניברסלית שלא דרך תשתית קווית אלא דרך תשתית סלולרית. הפתרון הסלולרי אומץ על-ידי אמסלם בעקבות המלצות של הוועדה המייעצת במשרד התקשורת, שקבעה כי הפתרון הסלולרי הוא פתרון מאוזן שמאפשר להוט לספק את השירות בכל מקום שתידרש, אך מנגד הוא לוקח בחשבון שמדובר בפתרון שאינו אופטימלי, זמני, ולכן חייב אותה לשדרג את התשתית הסלולרית כך שתוכל לספק על גביה שירותי טלוויזיה.

כאמור, העתירה נגעה לא להחלטת השר האחרונה אלא להארכות שניתנו להוט בעבר שפטרו אותה מחובת הפריסה. עקב כך הסביר בג"ץ לעותרים כי יש להגיש עתירה מתוקנת אם ירצו, שכן העתירה שהגישו מיצתה את עצמה לאור החלטת השר אמסלם.