חד קרן חדש: חברת הביטוח הדיגיטלי נקסט אינשורנס מכפר סבא גייסה 250 מיליון דולר

ענקית הביטוח הגרמנית Munich Re היא המשקיעה היחידה בסבב הגיוס שביצעה Next Insurance • החברה הישראלית, שהוקמה על ידי מייסדי Check, היא חברת ביטוח טכנולוגית שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב

חד קרן חדש בתעשיית טכנולוגיות הביטוח: חברת Next Insurance מכפר סבא הודיעה כי גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר. הכסף גויס מענקית ביטוח המשנה הגרמנית, Munich Re, שהיא המשקיעה הגדולה ביותר בחברה. עד היום גייסה נקסט אינשורנס כ-380 מיליון דולר בסך הכל.

נקסט אינשורנס היא חברת ביטוח טכנולוגית, שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית. החברה הוקמה על ידי המנכ"ל גיא גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות אלון חורי וסמנכ"ל המחקר והפיתוח ניסים טפירו ב-2016. לפני שייסדו את נקסט אינשורנס השלושה הקימו יחד את חברת Check, שפיתחה אפליקציה למעקב אחר חשבונות הבנק של משתמשים. ב-2014 צ'ק נמכרה ל-Intuit האמריקאית תמורת 360 מיליון דולר במזומן, וזמן קצר לאחר מכן הקימו השלושה את נקסט.

בעבר ציינו השלושה כי המוניטין שצברו כיזמים מנוסים סייע להם להגיע לגיוסי הון גבוהים יחסית, כבר בשלב מוקדם. מלבד Munich Re, השקיעו בחברה בעבר גם קרנות הון סיכון כמ רד פוינט ונצ'רס, הקרן התאגידית של אמריקן אקספרס ו-Ribbit Capital וכן שלוש קרנות ישראליות - TLV Partners, קרן SGVC של דובי פרנסס וזאב ונצ'רס של אורן זאב.

הביטוחים המיועדים לעסקים קטנים כוללים אלפי סוגי עסקים ובהתאם לכך - אלפי סוגי ביטוח אפשריים. עם זאת, חברות הביטוח המסורתיות מוכרות להם פוליסה סטנדרטית כללית במחיר קבוע. שוק הביטוחים לעסקים קטנים בארה"ב בלבד מוערך בלמעלה מ-100 מיליארד דולר, אך לאף חברה אין אחיזה בנתח משמעותי ממנו. לנישה הזו נכנסה נקסט, ומספקת פוליסות מותאמות לכל סוג עסק.

בתחילת דרכה, החברה פעלה כסוכנות ביטוח ומכרה פוליסות של חברות ביטוח אחרות, אך הפכה לחברת ביטוח בעצמה. כיום החברה מעסיקה כ-200 עובדים, מחציתם בתל אביב ומחציתם בארצות הברית. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת לגייס כ-100 עובדים נוספים, מחציתם בישראל. הכנסותיה השנתיות עומדות על עשרות מיליוני דולרים בשנה.

הסיכון בביטוחי עובדים - אינסופי

לחברה אין סניפים או סוכנויות, אלא היא מציעה ביטוח מקוון. בכך היא חוסכת את עלויות העמלה לסוכנים. בנוסף היא מפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דאטה, שנמצאות בשימוש ראשוני במטרה לאתר הונאות, ולחשב את הסיכונים כדי לקבוע מחיר לפוליסות שהיא מוכרת.

"החזון שלנו הוא One-stop-Shop לעסקים קטנים. עסק קטן בארה"ב צריך לעשות ביטוח לרכבים שלו, לעובדים ועוד. אנחנו רוצים לספק את כל הביטוחים האלה במקום אחד, ולתת לכל עסק את מה שצריך. המוצר האחרון שבנינו הוא ביטוח לעובדים, וזה מוצר שעבדנו עליו עם Munich Re", אמר חורי ל"גלובס".

מה האתגרים בעולם הביטוח שאתם משתמשים בטכנולוגיה כדי להתגבר עליהם?

"אתגר אינהרנטי לעולם הביטוח הוא ניהול סיכונים. כל חברת ביטוח שבונה מוצר ביטוחי מנסה להבין מה הסיכון שקיים במוצר הזה, ומולו לבנות את כל מנגנוני הבקרה הנכונים. במקרה של ביטוח עובדים, אחד מהאתגרים שלו הוא שהסיכון אינו מוגבל, ואפשר לקבל תביעה של מיליון דולר, לצד תביעה של עשרות מיליוני דולרים. בחודשים האחרונים זה האתגר המרכזי שעבדנו עליו.

"אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי לשפר את תהליך החיתום. אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית ובביג דאטה להבין את רמת הסיכון בכל ביטוח וכך להגיע למחיר יותר נכון והוגן ללקוחות שלנו. כך, אם למישהו יש סיכון יותר נמוך - ניתן לו גם מחיר יותר נמוך. בכל ביטוח צריך להתאים את השאלות ששואלים את המבוטח כדי להשיג את הנתונים הנכונים ואחרי זה לנתח אותם כדי להבין את רמת הסיכון".

"אין בעיה לגייס רק מ-Munich Re"

Munich Re היא המשקיעה היחידה בסבב הגיוס הזה, דבר לא מובן מאליו. "ההשקעה הזו מבטאת את המחויבות שלנו להיות הספקית המובילה בשוק הפתרונות הביטוחיים הדיגיטליים. ההשקעה גם תעזור ל-Munich Re להגדיל נוכחותה בשוק המבטיח של ביטוחים ללקוחות מסחריים קטנים ובינוניים בארצות הברית", נמסר מטעם יואכים וונינג, יו"ר חבר המנהלים בחברת Munich Re, בהודעת החברה על הגיוס.

חורי מתייחס גם לסוגיה הזאת: "אנחנו עם Munich Re כבר תקופה ארוכה, ועבדנו עם חטיבת הדיגיטל שלהם על שיתוף פעולה משמעותי בינינו והם מבחינתם רואים בזה השקעה אסטרטגית, ורוצים להיכנס לתחום. יש להם המון פתיחות לבנייה של מוצרים חדשים והם גם מאוד עזרו לנו בכיוון הזה. העבודה איתנו היא גם חלק מהאסטרטגיה של Munich Re להתרחב לארצות הברית".

למה Munich Re בחרה להשקיע בכם סכום כל כך גדול כמשקיעה יחידה, על פני רכישה?

"אני לא יודע לגבי השיקולים של Munich Re, אבל אני חושב שיש לנו עוד פוטנציאל אמיתי לבנות פה חברה גדולה לטווח ארוך, ואנחנו חושבים שלהירכש עכשיו זה מוקדם מדי, ויש לנו פוטנציאל להגיע לשווי חברה של עשרות מיליארדים. הגענו באוגוסט לקצב הכנסות של 77 מיליון דולר, לעומת קצב הכנסות של 44 מיליון דולר בסוף 2018".

אתם חוששים שגיוס ממשקיעה בודדת יכול לפגוע ביכולת שלכם לגייס שוב בעתיד?

"יש לנו עכשיו כמות מאוד גדולה של כסף שאמור לקחת אותנו הרבה וחזק קדימה. אם נרצה לגייס שוב בעתיד אנחנו מאמינים שההצלחה של חברה היא שקובעת את היכולת לגייס ועד היום זה עבד וגם הצלחנו ככה. אני לא חושב שזה ש-Munich Re השקיעה עכשיו לא ימנע ממנה או ממשקיע אחר להשקיע בעתיד, כל עוד נמשיך בתכניות שיש לנו היום לבנות חברה ענקית".

למה גייסתם כל כך הרבה?

"הגיוס הזה של ה-250 מיליון דולר הוא יותר גדול מהסכום ששלושתנו גייסנו עד היום, בצ'ק ועד כה בנקסט. החזון שלנו הוא לבנות חברה ענקית וצריך הרבה כסף בשביל זה, במיוחד בעולם הביטוח, גם בגלל הרגולציה וגם לצורך רכישת משתמשים. אנחנו בגישה שמגייסים מתי שנכון ואפשר, ולא מתי שחייבים, וזו הסיבה שגייסנו את הסכום הזה".

תעודת זהות:

פעילות: ביטוח מקוון לעסקים קטנים ובינוניים

הקמה: 2016

מייסדים: גיא גולדשטיין, אלון חורי וניסים טפירו

עובדים: 200, מתוכם 100 בישראל

משרדים: כפר סבא ופאלו אלטו

גיוסי הון: 381 מיליון דולר

משקיעים בולטים: Munich Re, Redpoint Ventures, TLV Partners, זאב ונצ'רס