עזריאלי מגדילה אחיזה במודיעין: רכשה זכויות חכירה ופיתוח במגרש בעיר תמורת כ-88 מיליון שקל

מדובר במגרש הממוקם במע"ר מודיעין בשטח של כ-17 דונם, "המיועד לבניית פרויקט מסחר ומשרדים בהיקף זכויות של כ-37 אלף מ"ר עילי" • דנה עזריאלי:"אנו מאמינים בפוטנציאל הגידול והפיתוח של העיר"

מתחם הדיור מוגן של קבוצת עזריאלי במודיעין / צילום: שלומית צור
מתחם הדיור מוגן של קבוצת עזריאלי במודיעין / צילום: שלומית צור

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי ממשיכה "להשתלט" על שטחי המסחר והמשרדים במרכז מודיעין, והבוקר עדכנה על זכייתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכישת זכויות חכירה במגרש בעיר תמורת כ-51 מיליון שקל, נוסף לכ-37 מיליון שקל בגין הוצאות פיתוח - סך הכל כ-88 מיליון שקל. מדובר במגרש הממוקם במע"ר (מרכז עסקים ראשי) מודיעין-מכבים-רעות, בשטח של כ-17 דונם, "המיועד לבניית פרויקט מסחר ומשרדים בהיקף זכויות של כ-37 אלף מ"ר עילי".

עזריאלי מחזיקה באותו אזור במודיעין בקניון שנפתח ב-2008, בשטח של כ-52 אלף מ"ר, ובשנה שעברה זכתה במכרז לרכישת מגרש באותו אזור, עליו מתוכנן פרויקט רב שימושים שיכלול בית מלון, משרדים ומסחר. עוד במודיעין, לפני כשנה פתחה עזריאלי בית דיור מוגן מרשת פאלאס שבבעלותה, בהיקף של כ-36 אלף מ"ר, כך שעם הזכייה כעת שטחיה הבנויים שם יגיעו לכ-138 אלף מ"ר. דנה עזריאלי, יו"רית הקבוצה ובעלת השליטה בה, מסרה היום, כי "אנו מאמינים בפוטנציאל הגידול והפיתוח של העיר, ונפעל לשילוב הסטנדרטים הגבוהים של קבוצת עזריאלי בפרויקט, אשר עתיד לקום על הקרקע שרכשנו".

עזריאלי היא חברת הנדל"ן המניב הגדולה בבורסה במונחי שווי שוק, ובדומה למתחרותיה, כבר תקופה ארוכה מנייתה נהנית מעליות שערים חדות ששולחות אותה לשווי שיא. אחרי זינוק של כ-50% שרשמה מנייתה מתחילת השנה היא משקפת לעזריאלי שווי נוכחי של כ-32 מיליארד שקל - החברה הרביעית בגודלה בבורסה, דומה בשווייה לחברת הטכנולוגיה נייס. 

זינוק ברווחי עזריאלי במחצית השנה

עזריאלי מחזיקה בישראל ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים, 14 בנייני משרדים, 3 בתי דיור מוגן וכן ב-8 בנייני משרדים בחו"ל, בעיקר בארה"ב והתפוסה בנכסיה מלאה, למעט אלה בארה"ב, שם שיעור התפוסה עומד על כ-80%. בסך הכול לחברה כ-1.2 מיליון מ"ר להשכרה, עיקרם (כ-550 אלף מ"ר) שטחי משרדים, ואילו שטחי הקניונים מגיעים ל-337 אלף מ"ר. בסיכום מחצית השנה הראשונה רווחיה קפצו ביותר מ-40% לסכום מרשים של כ-700 מיליון שקל, בתמיכת שערוכי נכסים.

בהתאם לתוכניותיה "להתמקד בתחומי הליבה של פעילות הנדל"ן", בשבועות האחרונים עדכנה עזריאלי כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברת ג'נריישן קפיטל למכירת מלוא החזקותיה (100%) בחברת GES, תמורת 110 מיליון שקל. זאת זמן קצר אחרי שחתמה עזריאלי על הסכם למכירת חברת סופרגז לידי קבוצת אלקו תמורת כ-770 מיליון שקל, במה שצפוי להניב למוכרת רווח של כ-355 מיליון שקל. ככל הידוע, חברת הביטוח הפניקס ולאומי פרטנרס מנהלים מגעים מול אלקו להצטרף לעיסקה בשיעור של עד 20% ממנה.  

"עיר השינה" מתפתחת בתחום הלוגיסטיקה

פעילות הנדל"ן המניב במודיעין עלתה לכותרות בשוק ההון בחודשים האחרונים דווקא בתחום הלוגיסטיקה, עם מכירת נכס לוגיסטי בעיר שביצעה חברת הנדל"ן מגה אור שבשליטת צחי נחמיאס, לידי רמי אונגר, מיבואני הרכב הגדולים בישראל, תמורת 470 מיליון שקל. מלבד רווח נקי מרשים של כ-116 מיליון שקל ותזרים מזומנים נאה של כ-410 מיליון שקל שייצרה עסקה זו למגה אור, היא שיקפה תשואה שנתית נמוכה של 5%, על בסיס דמי השכירות שצפוי לייצר הנכס, שלפי פעילים בשוק מהווה רמת שפל.

פעילות הלוגיסטיקה במודיעין נמצאת בפיתוח אינטנסיבי למדי בשנים האחרונות, בזכות מיקומה של העיר על צירי תנועה מרכזיים, ובין היתר חברת הנדל"ן המניב אמות מקימה לענקית קמעונות המזון שופרסל בעיר מרלו"ג (מרכז לוגיסטי) חדש, שצפוי להתחיל לפעול בשנה הבאה, בהשקעה מוערכת של כ-330 מיליון שקל. מרלו"ג זה מוקם סמוך למרכז לוגיסטי אחר שרכשה אמות, ואשר מרבית שטחיו מושכרים גם הם לשופרסל.

לא מן הנמנע כי באמצעות המכרזים האחרונים יירשם פיתוח ניכר בפעילות המשרדים וההייטק במודיעין, כדי לשפר את היבט התעסוקה בשטחה, מול התדמית של "עיר שינה" שנוצרה לה עם השנים.