ניסיון ההשתלטות העוינת של קפיטל פוינט על כן פייט נגמר בפשרה; פנינה פישמן תמשיך לנהל את החברה

כן פייט תעסיק את קפיטל פוינט בהסכם ייעוץ שבו תקבל קפיטל 5% מסכומי גיוס עתידיים • עלות שכרה של פנינה פישמן בכן פייט, שנסחרת בשווי של פחות מ-30 מיליון שקל, עומד על יותר מ-100 אלף שקל בחודש

 פנינה פישמן / צילום: איל יצהר
פנינה פישמן / צילום: איל יצהר

ניסיון ההשתלטות העוינת של חברת ההשקעות הבורסאית קפיטל פוינט  על חברת התרופות כן פייט   נגמר ערב יום הכיפורים בהסכם פשרה חריג: קפיטל תוותר על הניסיון להחליף את דירקטוריון החברה, ותאפשר למנכ"לית פנינה פישמן להוביל את מהלכיה. בתמורה, כן פייט תעסיק את קפיטל פוינט בהסכם ייעוץ שבמסגרתו תשלם לה 5% מסכומים שתגייס בעתיד (עד לסכום של 1.3 מיליון דולר). קפיטל תתחייב להצביע באסיפות בעלי המניות בשנתיים הבאות יחד עם דירקטוריון כן פייט, ותהיה מנועה ממהלכי השתלטות דוגמת כינוס אסיפות בעלי מניות, במשך חמש השנים הקרובות.

מניית כן פייט עולה היום 7% בעקבות ההודעה, ושווי החברה בבורסה עומד על 26 מיליון שקל בלבד. מדובר בחברת תרופות ותיקה אשר מנוהלת על-ידי פרופ' פנינה פישמן, ומפתחת את התרופות שגילתה פישמן במעבדה שלה בבית החולים בילינסון. בתפקידה כמנכ"לית זוכה פישמן לשכר בעלות של יותר מ-100 אלף שקל בחודש שעמד אשתקד על 1.7 מיליון שקל.

כן פייט הוקמה ב-1994 והונפקה בבורסה ב-2007. בשנה האחרונה ירד מחיר המניה של החברה בצורה דרמטית, כ-90%, ירידה שחלק ניכר ממנה התרחש בעקבות גיוס בדיסקאונט שביצעה החברה במאי, בהיקף של 6 מיליון דולר.

כמה ימים לאחר השלמת הגיוס והצניחה במניה קיבלה החברה מכתב מקפיטל פוינט, המצהירה כי הפכה לבעלת מניות בחברה וכי היא דורשת לכנס אסיפה כללית להחלפת הדירקטוריון. מנכ"לית כן פייט, פנינה פישמן, נלחמה בכל הכוח נגד ניסיון ההשתלטות. החברה תבעה את קפיטל פוינט בבית המשפט, ובמקביל גם חתמה על הסכם עם חברת יוניבו, לפיתוח משותף של מוצרים המשתמשים בידע של כן פייט בתחום הקנאביס. במסגרת ההסכם הזה, יוניבו הפכה לבעלת מניות בחברה, כוח נוסף שיכול להצביע עם הנהלת החברה והדירקטוריון נגד המהלכים של קפיטל.

בתביעה נגד ההשתלטות טענה כן פייט, כי "כספי התובעת מיועדים לניסויים הקליניים והשלמתם. הם אינם מיועדים למשחקים בשוק ההון, כפי שהנתבעים מייעדים אותם, ואינם מיועדים למטרות זרות". עוד נאמר כי: "שוק ההון מכיר ויודע על מעללי הנתבעים, שעיקר פעילותם ב'סיבובים' מהירים, בניסיונות להשתלט על חברות לשם גריפת רווח מהיר, וכן בפעילותם בשלדים ובפעילות נמוכה של שוק ההון". כעת קפיטל הופכת, כאמור, ליועצת של החברה.

קפיטל פוינט, הנסחרת בשווי של 50 מיליון שקל, היא חברת השקעות המוחזקת בעיקר על-ידי שיר רויכמן ויהודה כהנא (24% כ"א). הצלחתה העיקרית הייתה ההשקעה בנוירודרם, שנמכרה בכמיליארד דולר ב-2017. לחברה היה אקזיט נוסף, בחברת קונטיפי שנמכרה ב-90 מיליון דולר לקימברלי קלארק. לחברה היום ישנן מספר השקעות ביומד וביניהן אנטרה, RDD (ראו ידיעה נפרדת), נקסט ג'ן, אנקיאנו, ודיא הדמיה. כמו כן יש לה השקעות במניות של חברות בורסאיות שונות.