עם 8 עובדים בלבד: ChameleonX הישראלית נמכרת לחברת אקמאי

חברת אקמאי רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי ChameleonX • הסטארט-אפ פיתח טכנולוגיה למניעת הונאות אשראי, וגייס כ-2 מיליון דולר עד כה • לפי גורמים בשוק, הוא נמכר בכ-20 מיליון דולר; המשקיעה היחידה בחברה - קבוצת Firsttime

מאור הוד / צילום: דוד שטיין
מאור הוד / צילום: דוד שטיין

חברת שירותי הענן Akamai האמריקאית רוכשת את חברת ChameleonX, שפיתחה פתרון להגנה על אתרים מפני גניבת פרטי תשלום וזהות והונאות אשראי. לפי גורמים בשוק, היקף העסקה עומד על סביב 20 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2015 על ידי מאור הוד, שמשמש כמנכ"ל החברה, ושי אלקנה, ששימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה ועזב בשנה שעברה. לפני כשנה עברה החברה מתחום של אבטחת מידע של פרסום באינטרנט לתחום הנוכחי שלה. החברה מעסיקה בסך הכל 8 אנשים.

החברה, שיושבת בתל אביב, גייסה מאז הקמתה 1.9 מיליון דולר מקבוצת Firstime של אילן שילוח, יונתן בן ארצי וניר טרלובסקי, שהם המשקיעים היחידים שלה. החברה השתתפה באקסלרטור של סיטי גרופ ובחממת thetime.

חברת ChameleonX מפתחת פלטפורמה להגנה מפני איומי סייבר על אפליקציות ווב. הפתרון של החברה מנתח את התנהגות הקוד באתר, ומסוגל לזהות ולהגן מפני פעילות חשודה והזרקה של קוד זדוני אשר מקורו בניצול חולשות אבטחה של שירותי צדדים שלישיים.

חברת Akamai מספקת שירותי ענן לארגונים, כולל פתרונות אבטחה. שוויה עומד על כ-15 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסותיה ב-1.41 מיליארד דולר, עלייה של 6% לעומת המחצית הראשונה של 2018. תחום אבטחת הענן תרם הכנסות של 395 מיליון דולר והוא מהווה מנוע הצמיחה של החברה עם גידול של 29% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בן ארצי, שותף בקרן Firstime, מסר כי "ChameleonX היא דוגמא לצוות טכנולגי חזק שבנה טכנולגיה פורצת דרך שחברה מצליחה כמו אקאמי היתה זקוקה לה ולצוות שימשיך לעבוד ולפתח אותה בישראל. מבחינת הקרן מדובר בעסקה מצוינת".