חברת RDD המתמחה במחלות רקטליות תתמזג לחברת התרופות Innovate

מניות RDD יעברו לידי החברה הקולטת, בתמורה ל-41.5% ממניותיה • החברה הממוזגת תיסחר בנאסד"ק תחת השם "9 מטר"

אנשי אורבימד / צילום: תמר מצפי
אנשי אורבימד / צילום: תמר מצפי

חברת RDD הישראלית, המתמחה במחלות אנלו-רקטליות (של הרקטום ופי הטבעת) ומחלות של החלק התחתון של המעי, הודיעה על מיזוג עם חברת Innovate (אינובייט) הנסחרת בנאסד"ק, ומפתחת תרופות למחלות אוטואימוניות (מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת את הגוף). החברה הממוזגת תיקרא "9 מטר ביופארמה" (9 Meters Biopharma) - כאורך הממוצע של דרכי העיכול בגוף האנושי. המיזוג ילווה בגיוס הון בהובלת קרן הון הסיכון אורבימד, שכבר השקיעה ב-RDD בעבר.

במסגרת ההסכם, כל מניות RDD יעברו לידי החברה הקולטת, בתמורה ל-41.5% ממניותיה. ייתכן ש-RDD תקבל נתח גדול יותר מן המניות, כתלות בהיקף גיוס ההון המתרחש במקביל למיזוג. הגיוס הפרטי בהובלת אורבימד יהיה בהיקף של 25 מיליון דולר, 10 מיליון מהם יועברו אליה מיידית והיתר על בסיס אבני דרך. שווי השוק הנוכחי של אינובייט הוא 39 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה עלתה בימים האחרונים כ-9% במצטבר בעקבות ההודעה על המיזוג.

נוסף על אורבימד, בין בעלי המניות ב-RDD נמנים קפיטל פוינט הבורסאית, המחזיקה ב-18.3% ממניות החברה, קרן אגייט של דני נווה, אריה גניגר, יצחק ישראל (מנכ"ל כיטוב) וחברת מור יישומים הממסחרת את הפיתוחים של קופת חולים כללית. מנכ"ל RDD ג'ון טמפרטו, ימונה למנכ"ל החברה הממוזגת ומטה החברה יהיה בארה"ב, אך היא תשאיר מרכז פיתוח בישראל.

RDD נמצאת בניסויים קליניים במוצרים, שביניהם מוצר לטיפול בבריחת צואה, שסיים את שלב II של הניסויים הקליניים; מוצר לטיפול בגירוד כרוני של פי הטבעת הנמצא בשלב II של הניסויים; ומוצר לטיפול בכוליטיס (דלקת של המעי) שנגרמת מטיפול בהקרנה, הנמצא בשלבים ראשונים של ניסויים בבני אדם.

לאינובייט מוצר בשלב III של הניסויים, לטיפול במחלת הצליאק - שתוצאותיו יפורסמו רק ב-2021. בנוסף, אותו מוצר נמצא בניסויים פרה קליניים לטיפול בכבד שומני ובקרוהן. מוצר נוסף של החברה, הנמצא בשלב III של הניסויים הקליניים, הוא מולקולה המשמשת בבדיקות הדמיה של דרכי המרה והלבלב.

שוויה הנמוך של אינובייט, יחסית לשלב בו נמצאים מוצריה ולהיקפי השוק הפוטנציאליים, מוסבר בכך שתוצאות שלב II של הניסויים בצליאק לא היו חד משמעיות, כך על פי אתר שוק ההון Vantage. תוצאות לא ברורות לפני כניסה לניסוי שלב III, עלולות להכניס את החברה למצוקת מזומנים קשה, וזה אכן מה שקרה גם לאינובייט. 

המיזוג עם RDD יעניק לאינובייט לא רק מזומן בזכות הגיוס, אלא גם מוצרים מתקדמים נוספים, שיאפשרו לה לפרסם זרם של הודעות שיפיג את השעמום אליו עלולים להיקלע משקיעי החברה עד לפרסום התוצאות. לדברי ד"ר ניסים דרוויש, שותף באורבימד ישראל: "אנשים שחיים עם מחלות מעי, למשל צליאק, מחכים לפתרונות. המיזוג יצור צנרת מוצרים שבה מגוון תרופות שכבר הוכיחו היתכנות".