אביגדור ליברמן: צוות משותף ל-3 המפלגות, לא מתייחס לנבצרות

התוכנית של ליברמן, כוללת 4 שלבים, כך לפי הודעתו בעמוד הפייסבוק שלו והיא מבוססת על כל הצהרותיו מאז הבחירות האחרונות - ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן ורוטציה בין גנץ לנתניהו

אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן, הארץ
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן, הארץ

ח"כ אביגדור ליברמן פירסם במוצאי יום כיפור (ד') את המתווה שלו להקמת הממשלה ה-35. התוכנית של ליברמן, כוללת 4 שלבים, כך לפי הודעתו בעמוד הפייסבוק שלו.

בשלב הראשון, הוא קורא להקמת צוות משותף לשלוש המפלגות כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו למטרת מימוש קווי יסוד של ממשלת האחדות.

"אנו חייבים להגדיר באופן ברור ובהיר את כל הנושאים הנמצאים על סדר היום. לדוגמא, האם אנו ממשיכים במדיניות "ההסדרה" מול רצועת עזה? האם נבצע קיצוץ רוחבי עמוק או שנעלה מיסים, או שניהם יחד? האם ממשיכים בישום מתווה הנכים והעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום?", כתב ליברמן.

בשלב השני, במידה ותושג הסכמה בנוגע לקווי היסוד, ליברמן קרא לאמץ את מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה. כלומר, ליברמן מסכים עם ריבלין שראש הממשלה נתניהו יכהן ראשון ברוטציה.

בשלב השלישי, ליברמן קרא להקמת ממשלת אחדות משלוש המפלגות, העברת תקציב 2020 באופן מיידי ואישור תוכנית רב שנתית (תר"ש) כפולה לצה"ל ל- 10 השנים הבאות.

בשלב הרביעי, ליברמן מציע שמפלגות אחרות יוכלו להצטרף על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר.

"זה המתווה היחיד שיכול להוביל את מדינת ישראל להקמת ממשלה יציבה, במידה וכל המעורבים יהיו מסוגלים להתגבר על כל המשקעים והאמביציות האישיות. בכל מקרה ולמען הסר ספק, "ישראל ביתנו" לא תצטרף לשום ממשלה צרה, לא של הגוש החרדי-משיחי בראשות נתניהו ולא לממשלת שמאל בתמיכת רשימת החתרנים (הרשימה המשותפת) מבחוץ" כותב ליברמן.

יצוין שליברמן לא התייחס לשאלת כתב האישום נגד נתניהו, הצעת הנבצרות שהעלה הנשיא, והאופן בו יוחלף נתניהו בתקופת משפטו.

מנגד, הוא דורש מן הליכוד להתפרק מגוש-55 ולגשת למו"מ עם כחול לבן ואיתו, באופן עצמאי ולא במסגרת הקבוצה של יהדות התורה, ש"ס, וימינה.

בליכוד מיהרו להגיב להצעת ליברמן: "המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו יצביעו נגד (ולא רק ימנעו/יעדרו) ממשלת שמאל בראשות גנץ שתשען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות".

מכחול לבן נמסר:
"אנחנו מברכים ורואים במפלגת ישראל ביתנו וביושב הראש שלה אביגדור ליברמן שותפים לדרך ושותפים לקואליציה שתקום, ומקווים שתקום במהרה. מיד לאחר הבחירות קראנו לליכוד לבוא ולנהל עמנו משא ומתן ענייני ותכליתי קודם כל על קווי היסוד. לצערנו בקשתנו עד כה נענתה בבלוק! אנו מקווים כי הצעת ישראל ביתנו תהיה קריאת השכמה נוספת לליכוד להתעשת ולעשות את המעשה הנכון - לחשב מסלול מחדש ולבוא לשולחן הדיונים.

כשיו"ר כחול לבן יקבל המנדט, נהיה מוכנים ליישם את השלב הראשון - ניסוח קווי יסוד ודיון בכלל הסוגיות הלאומיות שעל סדר היום".