ח"כ ליברמן: נחכה עד שמלאכת הרכבת הממשלה תעבור לגנץ

לדברי אביגדור ליברמן, נתניהו עושה הכל כדי לעכב כיוון שהוא "מנסה להוביל למערכת בחירות שלישית"

אביגדור ליברמן/ צילום: יוסי זמיר
אביגדור ליברמן/ צילום: יוסי זמיר

ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (ה') כי הוא ממתין לשלב בו בנימין נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא המדינה וח"כ בני גנץ יקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. "אז נתחיל לדבר כמו שצריך", אמר ליברמן בראיון לעודד בן עמי בערוץ 12. לדבריו, נתניהו עושה הכל כדי לעכב כיוון שהוא "מנסה להוביל למערכת בחירות שלישית".

אתמול (ד') הציע ליברמן מתווה מטעמו, הכולל את הצעת הנשיא ומוסיף את ישראל ביתנו כגורם המלווה את הליך ניסוח קווי היסוד של הממשלה. "שמתי הצעה שקולה ומאוזנת המיטיבה עם נתניהו, אימצתי את הצעת הנשיא, אבל קודם צריך לדבר על קווי היסוד", אמר ליברמן. לדבריו: "לנתניהו לא תהיה ברירה אלא לפרק את בלוק 55, כאשר המנדט יעבור לגנץ שעון החול יתקתק".

עוד הוא ציין כי בליכוד רואים תחילתם של סדקים, הן בהכרזות של ניר ברקת וגדעון סער, וגם בפעילות הפוליטית של השר ישראל כ"ץ: "הם כולם עמוק בתוך המירוץ. הם אולי עושים הערב כינוס בנוסח המפלגה הקומוניסטית של ברז'נייב, אבל זה לא יעזור".

הליכוד דחו אתמול בשתי ידיים את מתווה ליברמן וציינו כי אינו מחדש דבר. היום פרסם דוברו של נתניהו הודעה בתגובה לראיון של ליברמן: "ליברמן מודיע שהוא מחכה שהמנדט יעבור לגנץ והוא ממשיך לסרב להתחייב בקולו שיצביע נגד ממשלת מיעוט של השמאל שתיתמך בהקמתה על ידי המפלגות הערביות. הליכוד פועל להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, וכפי שהציע הנשיא בלי פסילה של אף מפלגה. מי שבולם אותה זה ליברמן שמתואם לחלוטין עם יאיר לפיד".

בשעה הקרובה אמור להחל כינוס מרכז הליכוד בו תאושרר מנהיגותו של נתניהו וזאת על אף שנתניהו מכהן כיו"ר הליכוד לאחר שורה של החלטות מזכירות הליכוד, שדילגו על פריימריז לראשות המפלגה אחרי פיזור הכנסת ה-21.