מנייתה של חברת אבטחת הסייבר הישראלית פורסקאוט התרסקה בוול סטריט לאחר אזהרת רווח

החברה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה, והנמיכה את תחזית ההכנסות • צופה מעבר להפסד תפעולי ברבעון השלישי בטווח של 1.4-1.6 מיליון דולר, בניגוד לתחזית קודמת של החברה לרווח תפעולי של 2.6-3.6 מיליון דולר

מנייתה של החברה לאבטחת סייבר פורסקאוט  הישראלית צללה בוול סטריט לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח. פורסקאוט דיווחה על תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה, והנמיכה את תחזית הרווח וההכנסות לצד מעבר להפסד תפעולי בניגוד לתחזיותיה, וזאת בצל כמה עסקאות שנדחו וסביבה עסקית חלשה בשווקים מסוימים.

החברה צופה כעת הכנסות בטווח של 90.6-91.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת התחזית הקודמת להכנסות של 98.8-101.8 מיליון דולר. עוד צופה החברה הפסד תפעולי (GAAP) בטווח של 17.8-18.2 מיליון דולר ברבעון השלישי. ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP צפוי להיות בטווח של 1.4-1.6 מיליון דולר, בניגוד לתחזית קודמת של החברה לרווח תפעולי של 2.6-3.6 מיליון דולר ברבעון השלישי.

פורסקאוט מספקת פתרונות לאבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים. החברה הונפקה לראשונה בסוף שנת 2017 במחיר של 22 דולר למניה, והיום מחיר המניה נופל ל-25.5 דולרים. מנכ"ל החברה, מייקל דה-סזארה, אמר כי התוצאות לרבעון השלישי הושפעו ממחזורים מורחבים שדחקו כמה עסקאות ברבעון, וכי הדבר בולט ביותר בשווקים המתעוררים על רקע סביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת. "העסקאות הללו לא אבדו למתחרים ואנחנו עובדים על מנת לסגור את אותן עסקאות שנדחו", אמר דה-סזארה.

החברה הוקמה על ידי פרופסור יחזקאל ישורון, יחד עם שותפיו עודד קומאי, דרור קומאי, דורון שקמוני ונגה אלון. ישורון היה יו"ר הדירקטוריון של פורסקאוט, אך לפני מספר חודשים הוחלף בתפקיד על-ידי תרזיה גאו (Theresia Gouw) והפך לדירקטור מן המניין. כיום ישורון מכהן כדירקטור בחברה ולפי דיווח ל-SEC, מכר במסגרת מכירה עיוורת בימים האחרונים חלק ממניות החברה שהיו ברשותו בתמורה לכ-258 אלף דולר.